forlystelspark frankrig
Fra : S.B.

Dato : 14-12-08 00:31

Hvis man nu ikke gider disney og asterix, er der så ikke andre muligheder i
den nordlige del af frankrig for at finde en forlystelsespark til ungerne at
more sig i?

Var engang en six flag, walibi Lorraine hed den vist, men den er ikke at
finde på nettet under det navn

Søren

Fra : Ped

Dato : 14-12-08 17:56

S.B. skrev:
> Hvis man nu ikke gider disney og asterix, er der så ikke andre muligheder i
> den nordlige del af frankrig for at finde en forlystelsespark til ungerne at
> more sig i?

Det er godt nok ikke lige i den nordlige del af Frankrig, men det er tæt på:

http://www.europapark.de/

- øst for Alsace, ganske få kilometer på den tyske side af grænsen,
omtrent overfor Sélestat.

Denne her ligger heller ikke i den nordlige del af Frankrig, men jeg
nævner den alligevel, selvom der hverken er gynger eller karusseller:

http://www.futuroscope.com/eng/index.php

- lige i den nordlige udkant af Poitiers, ca. 300 km sydvest for Paris.
Her er vægten lagt på visuelle oplevelser, og parken rummer over 20
forskellige biografer. Her er planetarium, omnimax bio, 3D bio,
kombinationer af disse, kæmpeskærme, mindre skærme, skærme der bl.a. går
ned under gulvet, "action" biografer med bevægelige stole osv. osv.
Mange af biograferne er "pakket ind" i flotte, futuristiske bygninger.
Den tekniske kvalitet af det man ser på lærredet er i top, og hvis man
ellers er til visuelle oplevelser af den art kan man ikke undgå at
begejstres. Jeg har været der to gange, og jeg er helt vild med det
sted. Men det er nok ikke lige en typisk børnepark.

M.v.h.

Jens L. Pedersen

Fra : S.B.

Dato : 14-12-08 20:48

"Ped" <pedmail@danskbredbaandmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er til visuelle oplevelser af den art kan man ikke undgå at begejstres.
> Jeg har været der to gange, og jeg er helt vild med det sted. Men det er

Ser spændende ud den sidste, kan være til næste år igen.
Er første gang tøsen skal køre 1000 km på en dag bag på en MC, hun siger hun
sagtens kan, men har nu alligevel overvejet at booke et gasthause på vej der
ned.
futuroscope ligger vist lige i denne omgang lidt for langt væk. men tak for
linket, er gemt - ser vi hvordan hun tackler næste år, og tager den derfra

Søren

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 15-12-08 07:23

"S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> skrev i meddelelsen

> [...]

> Er første gang tøsen skal køre 1000 km på en dag bag på en MC, hun siger
> hun sagtens kan, men har nu alligevel overvejet at booke et gasthause på

Jeg har også kørt MC engang. Bevægede mig ad Autobahn med marchhastighed 130
km/t.

Da jeg fik bil og kørte samme strækning med 100 km/t, opdagede jeg at jeg
kom væsentlig hurtigere frem (München) end på MC pga et mindre antal pauser
(tankninger) - jeg kunne køre derned uden at tanke i bilen, mens på mc
tankede jeg for hver 250-300 km (SkruZuki GSX 1100).

Overvej et samtaleanlæg ..
--
Per

Fra : S.B.

Dato : 15-12-08 20:03

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Sælges: Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm. Rødt Isabella 975 cm
> fortelt. Fjern fjern i mailadresse for at skrive direkte

Samtaleanlæg, GPS og musik er standard på min MC
Er en goldwing.
Ville ikke smide et barn på 11 år op på en eller anden raket, hvor der kun
er en pind at sidde på.
Hun plejer at sidde og æde popcorn, drikke cola og høre gyselig musik, som
jeg desværre også er mere eller mindre tvunget til at høre på.
Turen bliver lang hvis den står på Nick & Jay hele vejen :(

Søren

Fra : S.B.

Dato : 14-12-08 20:50

> [...]
> er til visuelle oplevelser af den art kan man ikke undgå at begejstres.
> Jeg har været der to gange, og jeg er helt vild med det sted. Men det er

Forøvrigt...
Du nævnte europapark, ved du om der ligger nogen gode franske campingpladser
i nærhenden af den?
Gider næsten ikke de tyske

Søren

Fra : Ped

Dato : 14-12-08 21:20

S.B. skrev:

> Forøvrigt...
> Du nævnte europapark, ved du om der ligger nogen gode franske campingpladser
> i nærhenden af den?
> Gider næsten ikke de tyske

Det gør der - i massevis, lige på den franske side af grænsen, i det
flotte Alsace, kun få kilometer fra Europapark. Jeg er bortrejst lige
p.t. og har hverken campingbog eller hurtigt internet, så du må selv
søge - eller måske en anden kan give et hint.

M.v.h.

Jens L. Pedersen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 15-12-08 07:25

> [...]

> Forøvrigt...
> Du nævnte europapark, ved du om der ligger nogen gode franske

Alsace er gammelt tysk område, så hvis det er sproget, så snakker de også
tysk dér ;) ...

--
Per