Hvorfor tester DCU så vildt?
Fra : John L.

Dato : 10-12-08 22:20

Hej

Har lige set en trailer på CampingDanmark for "DCU kårer årets
campingtrækker 2009" Udsendelsen har åbenbart været vist på DK4.

Hvorfor skal der køres så vildt med cv? Sidste år så vi det samme og der
blev det nærmest udlagt som en tilfældighed og at føreren næsten ikke havde
bemærket at cv'en dansede på et hjul. Og så vidt jeg husker var der dengang
en kommentar om, at den campingvogn vist var totalskadet pga. vrid m.m.
Synes de det er sjovt at ødelægge en vogn mere? Eller har det en mening?

Nu er det så en flot ny Knaus, det går ud over. Hvilken forhandler har mon
stillet den til rådighed? Og bliver den nu solgt som "demovogn"? Godt jeg
ikke er køber, for det kan da ikke vare længe, før den får fugtskader pga.
samlinger, der er utætte? Og hvad med bilen? Har den godt af sådan nogle
vrid på trækket?

Hvad mener I? Er der grund til at være forarget? Eller er jeg bare pjattet?

Vh. John

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 10-12-08 23:37

"John L." <fjernjohnla@get2net.dk(fjern fjern)> skrev i meddelelsen
> [...]
> vrid på trækket?
>
> Hvad mener I? Er der grund til at være forarget? Eller er jeg bare

Om man ligefrem skal være forarget skal jeg lade være usagt.Jeg så
udsendelsen på DK4 og kan heller ikke se noget formål med flere af de ting
som de udsatte campingvognene for med de hastigheder. I teorien kan det
måske være rart at vide osv., men man burde mere koncentrere sig om,
hvorledes den opfører sig ved normal brug og herunder ved forskellige former
for læsning af den. Jeg er iøvrigt enig i, at jeg nødig vil overtage en cv,
som har været mishandlet på den måde.

Kurt

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 13-12-08 13:27

> [...]
> vrid på trækket?
>
> Hvad mener I? Er der grund til at være forarget? Eller er jeg bare

På ethvert kørekursus lærer man at bilen skal i balance, når man kører
slalom. Man har åbenbart ikke lært at det også gælder vogntog. Pendulet, der
er fastsat på krogen, kommer helt naturligt i svingninger, når den udsættes
for den slags kørsel og lige som ved kørsel uden anhænger gælder måske i
endnu højere grad at 1 km/t gør forskellen på en perfekt gennemkørsel og en
... knap så perfekt gennemkørsel.

Men de morer sig nok godt - det koster jo ikke dem noget at få lidt erfaring
bag rattet :)

--
Per

Fra : oz3bto

Dato : 17-12-08 19:27

"John L." <fjernjohnla@get2net.dk(fjern fjern)> skrev i en meddelelse
> [...]
> vrid på trækket?
>
> Hvad mener I? Er der grund til at være forarget? Eller er jeg bare

Et anhænger træk holdr til mere som du tror

Når vi er ude og legge i smadder med 4wder´ne så er det oftes trækket at der
bliver trukket i når vi sidder fast
Til det bruger vi elekstik tov og fuld gas

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-12-08 02:23

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen

> Et anhænger træk holdr til mere som du tror
>

> Når vi er ude og legge i smadder med 4wder´ne så er det oftes trækket at
> der bliver trukket i når vi sidder fast
> Til det bruger vi elekstik tov og fuld gas

Anhængertrækket holder fint - men det gør campingvognen ikke... Utætheder
kan vise sig, men først mange år efter utætheden viser sig, og hvem ved så
lige at det var dén campingvogn der blev kørt med, at den blev totalskadet,
men solgt videre af forhandleren, som måske ikke lige har så mange penge at
rutte med i disse tider ... jeg spekulerer her!

--
Per

Fra : oz3bto

Dato : 18-12-08 16:26

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Sælges: Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm. Rødt Isabella 975 cm
> fortelt. Fjern fjern i mailadresse for at skrive direkte

Nu var det så ang. trlkket på bilen at jeg svarede på og du så fint klippede
væk

Fra : John L.

Dato : 23-12-08 23:32

> [...]
> totalskadet, men solgt videre af forhandleren, som måske ikke lige har så
> mange penge at rutte med i disse tider ... jeg spekulerer her!

OK - tak for svarene. Det er også mest cv'erne jeg er bekymret for. Jeg
synes det er noget svineri at køre sådan og som Per siger, er det jo
ærgerligt at være den uvidende køber til en vogn, der har fået sådan en
behandling.

Vh. John