Database til nøglesystem
Fra : Ukendt

Dato : 13-12-08 15:09

Hej.

Jeg skal oprette en database (Firebird) indeholdende alle de nøgler, som
eksisterer i virksomheden samt registrere udleveringen af nøglerne til
medarbejderne.

Jeg havde forestillet mig en tabel

tblPersonale
Initialer, varchar(2), pk
Navn, varchar(25)

samt en tabel over nøgler og en 3. tabel, der kæder personale og nøgler
sammen med en dato, når de udleveres.

Jeg er dog alligevbel kommet i tvivl.

Jeg vil lige liste eksempel på, hvad der gemmer sig under mit begreb
"nøgler"

- Proxypen (en form for datapen, der kobler alarm fra): Hver proxypen har
eget entydigt nummer, som skal registreres på de medarbejdere, der har en
udleveret
- A nøgle (nøglen er ikke nummeret, dvs. alle A-nøgler der udleveres til
medarbejdere har samme eller intet nummer)
- AB nøgle (med forskellige numre, der skal registreres på medarbejdere)
- AH nøgle (med forskellige numre, der skal registreres på medarbejdere)
- HB nøgle (med forskellige numre, der skal registreres på medarbejdere)
- C nøgle (med forskellige numre, der skal registreres på medarbejdere)

osv.

Hvordan vil i anbefale at man bygger tabellen til nøgler og udlevering op?

De bedste hilsener
Michael Sørensen

Fra : Jan Bachman

Dato : 13-12-08 16:16

On Sat, 13 Dec 2008 15:09:16 +0100, "Michael Sørensen" <.> wrote:

> [...]
>
>osv.
>
>Hvordan vil i anbefale at man bygger tabellen til nøgler og udlevering op?

Din A-nøgle falder jo lidt uden for. Jeg ville overveje noget i stil
med nedenstående. Historik på ejerskab problemet med de manglende
numre på A-nøglerne. Jeg er desuden tilhænger af rigeligt plads i
felter.

PERSON
--------------
person_id (pk) / varchar(10)