vrag position
Fra : JL

Dato : 05-12-08 03:10

nej jeg vil ikke have dine vrag positioner.. :)

Men er der nogen der ved hvor den her ligger:
http://www.vragguiden.dk/wreck.asp?id=1659

Jeg har hørt at nogen har fundet noget ligende et andet sted end den
er angivet her. Er der nogen der har dykket på den?

mvh
Jonas

Fra : Henrik Manley

Dato : 05-12-08 13:00

Det er lang tid siden jeg har tænkt på de skib. Der ligger i helt række af
dem stammene fra slaget på reden i 1801. Jeg har ikke positioner på den men
man kan finde en del om dem hvis du oså søger lidt på prøvesteenen, Cronborg
og Indfødsretten.

Jeg har været på nogle af dem men kun Indfødsretten var man sikker på at det
var den der lå der. Der er ikke meget tilbage af de andre da de var ankret
op på lavt vand og man derfor har kunne bjerge fra dem.

--
Henrik Manley
m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Jan Birk

Dato : 05-12-08 20:21

JL wrote:
> nej jeg vil ikke have dine vrag positioner.. :)

Har dem heller ikke,

> Men er der nogen der ved hvor den her ligger:
> http://www.vragguiden.dk/wreck.asp?id=1659

Har ledt efter det i nogle år. Men uden held. En - blandt mange - kilder:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d9/Battle_of_Copenhagen_(1801).jpg

placerer ikke skibet i blandt slagets parter. (eller læser jeg forkert?).

Er der nogen af jer, der er stødt på 'Håbets anker'. Den sank efter at
være sejlet ind i Indfødretten 4-5 år efter slaget?

/Jan

Fra : Henrik Manley

Dato : 05-12-08 20:35

I dette dokument kan med nederst se hvilken rækkefølge de lå i.

http://www.nationmaster.com/encyclopedia/Battle-of-Copenhagen-(1801)

--
Henrik Manley
m@nley.dk http://bends.dk

Fra : thomas@nolimitsdivin~

Dato : 05-12-08 12:57

On 5 Dec., 20:35, "Henrik Manley" <m...@nley.dk> wrote:
> I dette dokument kan med nederst se hvilken rækkefølge de lå i.

> [...]

Vi dykkede Wagrian i begyndelsen af 80'erne. Der er intet tilbage, og
så ligger den et "lækkert" sted, på kanten af den gamle/tidligere
losseplads S for Middelgrunden, så de få vragrester der var tilbage
var fyldt med skrald og møg.

MVH
Thomaz

Fra : JL

Dato : 06-12-08 10:46

On 5 Dec., 20:57, tho...@nolimitsdiving.dk wrote:
> [...]
> så ligger den et "lækkert" sted, på kanten af den gamle/tidligere
> losseplads S for Middelgrunden, så de få vragrester der var tilbage

Men ingen kanoner? Det står der også i dkconline.dk. Det er nok et
batteri de har fundet og ikke et linieskib :)

mvh
Jonas

Fra : Henrik Manley

Dato : 07-12-08 18:27

>Men ingen kanoner? Det står der også i dkconline.dk. Det er nok et
>batteri de har fundet og ikke et linieskib :)

Kanoner var meget værd dengang så de er nok blevet pillet op lige efter
forliset. Det drejer sig også om jernkanoner så nu er de ikke meget værd.

--
Henrik Manley
m@nley.dk http://bends.dk

Fra : thomas@nolimitsdivin~

Dato : 07-12-08 10:15

On 6 Dec., 18:46, JL <jluttic...@gmail.com> wrote:

> Men ingen kanoner? Det står der også i dkconline.dk. Det er nok et
> batteri de har fundet og ikke et linieskib :)
>
> mvh
> Jonas

Nej intet af den slags. Kun nogle stumper her og der. Glem Wagrian,
der er mange andre mere spændende ting i området.

Hilsen
Thomaz

Fra : thomas@nolimitsdivin~

Dato : 09-12-08 02:54

On 7 Dec., 18:27, "Henrik Manley" <m...@nley.dk> wrote:

> Kanoner var meget værd dengang så de er nok blevet pillet op lige efter
> forliset. Det drejer sig også om jernkanoner så nu er de ikke meget værd.

> [...]

Ganske givet ja. Og for 25 år siden var der som sagt stort set intet
tilbage. Jeg vil gætte på at de få trærester der var dengang, idag vil
være mudret helt til. Vraget er ganske uinteressant.

JN: dkconline er et glimrende sted at søge supplerende informationer
om vrag og forekomster, der er bare langt imellem noget der kan bruges
til noget.