flere forme samme keyboards events
Fra : Per Juul Larsen

Dato : 04-12-08 21:09

hej

jeg har 10 forme som pt alle indholder samme funktioner :
som sådan :

If KeyCode = vbKeyF2 Then
z.Show
Unload Me
KeyTest = 0
Exit Sub
End If

If KeyCode = vbKeyF3 Then
ccccc.Show
Unload Me
KeyTest = 0
Exit Sub
End If

If Shift = 1 And KeyCode = vbKeyF4 Then
vvvvv.Show
Unload Me
KeyTest = 0
Exit Sub
End If

osv. alle F tasterne bruges.

hvordan kan det gøres smartere så jeg undgår de samme funktioner i hver
enkel form. ?

mvh pjl

Fra : Gert Nielsen

Dato : 07-12-08 17:34

"Per Juul Larsen" <juul@larsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> If KeyCode = vbKeyF3 Then
> ccccc.Show
> Unload Me
> KeyTest = 0
> Exit Sub
> End If
>
> If Shift = 1 And KeyCode = vbKeyF4 Then
> vvvvv.Show
> Unload Me
> KeyTest = 0
> Exit Sub
> End If
>
> osv. alle F tasterne bruges.
>
> hvordan kan det gøres smartere så jeg undgår de samme funktioner i hver

Hvad med en public sub
fx
Call KeySub(Shift, Keycode)
Unload Me
KeyTest = 0
Exit Sub

Public Sub (Shift, KeyCode)
Brug i øvrigt Select case keycode
case vbkeyF2
z.Show
case ....
osv

Det er langt mere effektivt end en masse if then else.
Gert

Fra : Per Juul Larsen

Dato : 14-12-08 19:31

Gert Nielsen skrev:
> [...]
> case ....
> osv
>
> Det er langt mere effektivt end en masse if then else.

tak for svaret..

jeg skrev det om til select case.... osv og vil nu prøve som anvist med
public sub...

tak for det.
mvh pjl