Bedste vej til Costa Brava, Spanien
Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 02-12-08 22:21

Vi overvejer en tur til ovenstående med børn og børnebørn. map24.dk siger,
at vi skal køre via Luxembourg, mens mange beskrivelser jeg har set, siger
via Kassel - Frankfurt.
Hvad er bedst? Ungerne vil nok leje bungalow/mobilhome dernede, men vi
overvejer at tage cv med, og så bruge 4-5 dag på at køre hver vej, således
at vi undervejs vil tage længere hvil med oplevelser. Nogen ideer om gode
steder at tage en dag eller 2 undervejs?
Jeg har altid selv haft lyst til at komme til den franske Grand Canyon ved
Georges du Verdon, men er et par dage her nok og hvor stor en omvej vil det
være?
Vil der være forskel på foreslået vej derned henholdsvis med og uden cv på
slæb?

Kurt

Fra : Walther

Dato : 02-12-08 23:27

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i en meddelelse news:4935a6a5$0$15892$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> stor en omvej vil det være?
> Vil der være forskel på foreslået vej derned henholdsvis med og uden cv på slæb?

Jeg har igennem mange år kørt turen til sydfrankrig, både med og uden campingvogn, og har prøvet alle muligheder. Og de sidste mange
år er den gået via Lindau/Bregenz ved Bodensøen, ned forbi Milano til Genova og så langs kysten. Den absolut korteste, hurtigste,
billigste og letteste vej til sydfrankrig, også med campingvogn. Der er ikke meget bjergkørsel den vej. Og så kan du let køre den
korte afstand op og få nogle dejlige dage i Grand Canyon. Der er meget at opleve, men selv to dage kan være en god oplevelse, og en
fin pause undervejs.
Jo, det er lettere ad motorvejene gennem Frankrig, men også meget dyrere. Og den foreslåede tur er ikke længere. Prøv den selv på
Map24.

/StenL

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 03-12-08 00:38

"Walther" <w@lther.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Jo, det er lettere ad motorvejene gennem Frankrig, men også meget dyrere.
> Og den foreslåede tur er ikke længere. Prøv den selv på Map24.

Tak - jeg prøver at måle.

Kurt

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 03-12-08 00:46

> [...]
> Jo, det er lettere ad motorvejene gennem Frankrig, men også meget dyrere.
> Og den foreslåede tur er ikke længere. Prøv den selv på Map24.

Så fik jeg målt, og da endemålet er Spanien, siger den 1918 km via
Luxembourg og 2267 via Milano, så det er alligevel 350 km mere. Så den tur
må nok vente til vi evt. bare skal til Sydfrankrig.

Kurt

Fra : Walther

Dato : 03-12-08 01:16

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i en meddelelse news:4935c8ab$0$15888$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> Så den tur må nok vente til vi evt. bare skal til Sydfrankrig.

Mjaa. Hvis jeg måler på Google får jeg en difference på 136km. Og de er hurtigt tjent ind både i tid og i penge (og oplevelser).
Man kan endda spare lidt ved at køre gennem Østrig på landevejen (202) og spare vignetten der.

Hvor starter du og kører 1918 km.? Da ikke fra Danmark.

/StenL
/StenL

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 04-12-08 07:46

> [...]
> vignetten der.
>
> Hvor starter du og kører 1918 km.? Da ikke fra Danmark.

Målingerne er foretaget på www.map24.dk og med udgangspunkt i 4800 Nykøbing
Falster og med endemål i Blanes, Spanien.

Kurt

Fra : Walther

Dato : 05-12-08 01:08

> Målingerne er foretaget på www.map24.dk og med udgangspunkt i 4800 Nykøbing Falster og med endemål i Blanes, Spanien.
> Kurt

Ja, jeg skulle nok ikke have svaret så sent på aftenen. Jeg sad og tænkte på Costa Blanca. Og så kommer jeg fra KBH. Det giver jo
også lidt mere asfalt.

Den anden tur er 2-300 km. længere (men billigere og pænere). Og så måske 50 km. mere op til Gorges du Verdon.

Pas på ikke at køre galt i Lyon (gennem byen). Det er et MARERIDT.

God Tur
/StenL

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-12-08 22:07

> [...]
> 50 km. mere op til Gorges du Verdon.
>
> Pas på ikke at køre galt i Lyon (gennem byen). Det er et MARERIDT.

Tak for interessen - vi ser hvad det ender med.

Kurt

Fra : Gismo

Dato : 07-12-08 23:18

"Walther" <w@lther.dk> skrev i en meddelelse news:49387102$0$15889

> Den anden tur er 2-300 km. længere (men billigere og pænere). Og så måske
> 50 km. mere op til Gorges du Verdon.
>
> Pas på ikke at køre galt i Lyon (gennem byen). Det er et MARERIDT.

Der er på http://www.hanses-campingsider.dk/ jeg tror det er under ruter,
i kolonnen til vestre på siden, der er vist også en rute uden om Lyon, jeg
stærkt
anbefale at man køre uden om, taler af bitter erfaringer.

Gismo

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-12-08 00:24

"Gismo" <baatnakkedummy_@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> stærkt
> anbefale at man køre uden om, taler af bitter erfaringer.

Jeg kan se, at det er omtalt under punktet: Lyon uden om

Det er godt nok dyrt at køre gennem Frankrig!

Kurt

Fra : Anette

Dato : 10-12-08 22:53

Kurt B. Andersen wrote:

> Det er godt nok dyrt at køre gennem Frankrig!

Jeps -det er møgdyrt efterhånden...desværre
Vi kørte turen tværs gennem Frankrig til Andalusien i autocamper , i
september og betalte omkring 800kr hver vej
..og med dieselpriser der stort set ligner de danske, så var det en rigtig
dyr tur

Vi kørte - som så ofte før - så langt sydpå som muligt i Tyskland , syd for
Freiburg og drejede ind i Frankrig mod Mulhouse.
Det er vist ikke den korteste rute, ej heller den kønneste men den nemmeste

Med en opdateret GPS er det ikke så svært at køre gennem Lyon mere.
Jo, man skal være lidt fremme i skoene, høre godt efter og se sig for - men
så er man
også ude på den anden side på under den halve tid.

God tur ....

/ Anette
som har autocamperen til salg - læs på www.faarborg.dk

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 10-12-08 23:32

"Anette" <abc@def.es> skrev i meddelelsen

> [...]
> men så er man
> også ude på den anden side på under den halve tid.

Tak for indlægget. Jeg kan forstå på det I har betalt, at der er varierende
priser. Jeg var nået frem til, at det i bil ville koste 4-500 hver vej, men
vil det koste ekstra med cv på krogen? Det tyder det jo på, siden I har
betalt 800 hver vej.
Er der en hjemmeside (ikke på fransk - men gerne tysk eller engelsk) hvor
man nærmere kan se priserne og strækningerne beskrevet.

Kurt

Fra : Jørgen L.

Dato : 11-12-08 12:05

> Er der en hjemmeside (ikke på fransk - men gerne tysk eller engelsk) hvor
> man nærmere kan se priserne og strækningerne beskrevet.
>
> Kurt

Hej Kurt.

Du kan bruge Google translate til at oversætte hele sider.
God tur og god jul.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 11-12-08 18:15

"Jørgen L." <Noemail@noemail.invalid> skrev i meddelelsen

> Hej Kurt.
>
> Du kan bruge Google translate til at oversætte hele sider.
> God tur og god jul.

Ja, det har jeg forsøgt mig lidt med, men den side hvor der tilsyneladende
står noget om klassifikation af køretøjer, vil den ikke oversætte. Men ved
at hoppe lidt frem og tilbage mellem diverse sider gætter jeg på, at det
koster en del ekstra når cv er på krogen.
Så nu må jeg lige høre en, som jeg ved trak en cv til Spanien sidste år, om
hvad det måtte betale.

Kurt

Fra : Walther

Dato : 14-12-08 21:18

"Det er godt nok dyrt at køre gennem Frankrig."

Ja, og det var derfor jeg skrev at den billigste, letteste og hurtigste rute var som tidligere angivet. Jeg har prøvet dem alle.
Godt nok et par 100 kilometer længere, men de er hurtigt tjent ind i tid og penge.
/StenL

Fra : Anette

Dato : 12-12-08 00:29

Kurt B. Andersen wrote:

> [...]
> 4-500 hver vej, men vil det koste ekstra med cv på krogen? Det tyder
> det jo på, siden I har betalt 800 hver vej.

Det koster vistnok ekstra med CV, jeg ved ikke hvor meget. Vi kører
autocamper ( under 6m)
Men husk at Spanien har også betalingsmotorvej. Okay man kan sagtens tage
landevej N340, men det tager tid.

> Er der en hjemmeside (ikke på fransk - men gerne tysk eller engelsk)
> hvor man nærmere kan se priserne og strækningerne beskrevet.

Hmm Europaguiden ( bog ) har vist priserne, men jeg kender ingen hjemmesider
der har dem alle.

/ Anette