WoW og meget lav FPS :-(
Fra : Jebir

Dato : 29-11-08 22:19

Hejsa!

Har genoptaget WoW efter en længere pause, da den nye expansion udkom - men
synes det kører MEGET sløvere end jeg husker det

De fleste steder ligger min fps helt nede omkring 10 - nogle steder endda
lavere....

Systemet ser således ud;
Intel Core2 1.8 @ 3 ghz
4 gb ram
Nvidia Gefore 7600 GT med driverversion 7.15.11.7823
Windows Vista
Kører via en 20mbit/2mbit linie

Temperaturen på gpu'en ligger på 65-70 grader mens jeg spiller, resten af
systemet omkring 50-55 - har dette betydning?

Det der undrer mig er, at det kun er i WoW der er problemer - har bl.a.
spillet Far Cry 2 for nylig uden at lægge mærke til "flaskehalse" eller
lignende...

Kan nogen komme med nogle forslag til hvad jeg kan gøre for at vride lidt
flere fps ud af wow?

- Jebir

Fra : Hagar

Dato : 30-11-08 00:37

"Jebir" <jebir@jebir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lignende...
>
> Kan nogen komme med nogle forslag til hvad jeg kan gøre for at vride lidt

Dine temperaturer er fine, der er ikke noget galt.
Prøv at gå til denne side
http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest og find spillet, så kan
det være du får et eller andet at vide som mangler, men ikke sikkert. Det
ser ud til at din maskine skulle kunne trække det.

Hagar

Fra : ASKF

Dato : 02-12-08 22:10

Jebir ytrede sig i <4931b1b7$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk> med
dette:

> [...]
>lignende...
>
>Kan nogen komme med nogle forslag til hvad jeg kan gøre for at vride lidt

Slå den nye shader-effect fra og du vil få langt bedre framerates.

Jeg har et lignende system med en 8800 GTS og har en lidt bedre fps. Når
jeg opholder mig i den gamle verden og Outland, ligger min fps 50-90,
men i Northrend er den nede på 10-20. Med den nye shader-engine slået
fra, kommer fps op over 35 ofte endda op over 50 (med alt andet end
Shadow Quality på max).

Et par af mine venner som har nyere grafikkort (9800 & X280) oplever
ingen problemer.

Du finder indstillingen under Video -> Effects -> Shadow Quality

En anden ting du kan gøre, er at sænke Viewing Distance, da der er langt
flere detaljer som skal renderes i Northrend.

En sidste ting er at kontrollere dine addons. Bruger du QuestHelper er
det nok den første du skal prøve at slå fra.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : PerX ...

Dato : 14-12-08 20:46

In article <4931b1b7$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
jebir@jebir.dk says...
> Kan nogen komme med nogle forslag til hvad jeg kan gøre for at vride lidt
> flere fps ud af wow?

Erm... skru ned for grafikken :)

Især skygger kan få en maskine til at græde, og hvis se distancen er
skruet op kan man se langt fan'en i vold, og kan også stresse den :)