Skærme
Fijala 3554
Skærm til USB eller Bluetooth
Fra : Aagaard

Dato : 29-11-08 16:26

Jeg overvejer Lenovos nye lille IdeaPad S10e, men den har (så vidt jeg ved)
ikke udgang til en ekstern skærm.
Findes der 19"-22" skærme som tilsluttes via USB eller Bluetooth?

--
Aagaard

Fra : Peter Christiansen

Dato : 29-11-08 16:50

Aagaard wrote:
> Jeg overvejer Lenovos nye lille IdeaPad S10e, men den har (så vidt jeg ved)
> ikke udgang til en ekstern skærm.
> Findes der 19"-22" skærme som tilsluttes via USB eller Bluetooth?

Jeg tror ikke at der er båndbredde nok i en USB forbindelse til at
opdatere en skærm. og slet ikke i en Bluetooth.

Men det kan da være at det kommer, jeg har dog ikke set nogen.

mvh
Peter

Fra : Aagaard

Dato : 30-11-08 09:01

> Jeg tror ikke at der er båndbredde nok i en USB forbindelse til at
> opdatere en skærm. og slet ikke i en Bluetooth.
>
> Men det kan da være at det kommer, jeg har dog ikke set nogen.

Så blev der føjet lidt nyt til vidensdatabasen.
Tak for hjælpen

--
Aagaard

Fra : Aagaard

Dato : 01-12-08 22:22

"Peter Christiansen" <christiansendk@yahoo.com> skrev:

> Jeg tror ikke at der er båndbredde nok i en USB forbindelse til at
> opdatere en skærm. og slet ikke i en Bluetooth.
>
> Men det kan da være at det kommer, jeg har dog ikke set nogen.

Tag et kig på:
http://www.everythingusb.com/samsung_syncmaster_940ux_11970.html
Findes på EDB-priser:

Denne skærm er interessant, man kan linke op til 6 skærme uden et mega
grafikkort til skyhøj pris.

--
Aagaard

Fra : tdc

Dato : 29-11-08 21:03

"Aagaard" <noreply@xxxxxxx.xx> skrev i meddelelsen
> Jeg overvejer Lenovos nye lille IdeaPad S10e, men den har (så vidt jeg
> ved) ikke udgang til en ekstern skærm.
> Findes der 19"-22" skærme som tilsluttes via USB eller Bluetooth?

Det ville ikke kunne lade sig gøre - USB og Bluetooth er ALT for langsomt
til foremålet. Men IdeaPad S10 har faktisk indbygget VGA-port, der er til
gengæld hverken DVI eller HDMI.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Aagaard

Dato : 30-11-08 09:00

"tdc" <mort_fjerndette_en@wartou.dk> skrev:

> [...]
> til foremålet. Men IdeaPad S10 har faktisk indbygget VGA-port, der er til

Tak for hjælpen.
En VGA-port er fint til os.
--
Aagaard

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 29-11-08 22:21

Aagaard skrev:
> Jeg overvejer Lenovos nye lille IdeaPad S10e, men den har (så vidt jeg ved)
> ikke udgang til en ekstern skærm.
> Findes der 19"-22" skærme som tilsluttes via USB eller Bluetooth?

Det kan gøres ved at bruge en extern USB video controller, se f.eks.
<http://www.iogear.com/product/GUC2015V/>. Specifikationerne på denne er
lidt gammeldags (lav opløsning og ingen HDMI), men måske kan der findes
noget mere moderne. Det bliver nok svært at finde i DK...

--
Vh Kurt

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 29-11-08 22:32

Kurt Kjær Jensen wrote:

> [...]
> lidt gammeldags (lav opløsning og ingen HDMI), men måske kan der findes
> noget mere moderne. Det bliver nok svært at finde i DK...

Og det skal så siges at de her USB videocontrollere KUN er beregnet til
at vise statiske billeder, såsom fx infoskærme eller aktiekurser og
lign. og ikke til f.eks. almindelig webbrowsing eller videoafspilning,
dertil går det simpelthen for langsomt og belaster CPUen meget - og
desuden bliver performancen af en USB baseret skærm trukket kraftigt ned
af at du f.eks. har andre enheder som kræver høj båndbredde, som f.eks.
ekstern HD og kortlæser etc.

Fra : Aagaard

Dato : 30-11-08 09:03

> [...]
> performancen af en USB baseret skærm trukket kraftigt ned af at du f.eks.
> har andre enheder som kræver høj båndbredde, som f.eks. ekstern HD og

Tak for hjælpen

--
Aagaard

Fra : Max

Dato : 01-12-08 17:29

Hej Aagaard

> Tak for hjælpen

Kik evt. lidt på Samsung, de laver nogle skærme med noget
USB tilslutning og der medfølger software til PC'en.

--
Mvh Max

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 03-12-08 00:16

Max wrote:
> Hej Aagaard

> Kik evt. lidt på Samsung, de laver nogle skærme med noget
> USB tilslutning og der medfølger software til PC'en.

Er der nogen specifikke modeller du tænker på? Mange nye skærme har
indbygget USB hub og evt. kortlæser, men billedet overføres via DVI/VGA

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 03-12-08 00:19

Esben von Buchwald wrote:

> Er der nogen specifikke modeller du tænker på? Mange nye skærme har
> indbygget USB hub og evt. kortlæser, men billedet overføres via DVI/VGA

nevermind

Fra : jk

Dato : 01-12-08 09:20

On Sat, 29 Nov 2008 16:26:14 +0100, "Aagaard" <noreply@xxxxxxx.xx>
wrote:

>Jeg overvejer Lenovos nye lille IdeaPad S10e, men den har (så vidt jeg ved)
>ikke udgang til en ekstern skærm.
>Findes der 19"-22" skærme som tilsluttes via USB eller Bluetooth?

Håber da, at den har VGA udgang.

Ellers har andre netbooks det. F.eks. asus 1000H.
Kører fint m. mit LCD-TV i 1366x768.

mvh

John

Fra : Aagaard

Dato : 01-12-08 21:41

> Håber da, at den har VGA udgang.
>
> Ellers har andre netbooks det. F.eks. asus 1000H.
> Kører fint m. mit LCD-TV i 1366x768.

Tak for oplysningen.
Lenovos IdeaPad S10E har VGA udgang, oplyste en anden bruger, og dette har
jeg fået bekræftet.
En rød model er bestilt til fruen, jeg bruger selv ThinkPad T60.

--
Aagaard