Forslag til gode RPG spil.
Fra : Brian Alexandersen

Dato : 24-11-08 20:15

Hej.

Jeg vil høre om der er nogle der har nogle gode forslag til RPG spil til PC.
Det skal være multiplayer/co-op.

Jeg har spillet :

Diablo
Diablo 2 + LoD
Dongeon Siege I (Knap så meget)
Dungen Siege 2 + Broken World.
--
Mvh Brian (6430)
---

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 24-11-08 22:15

Brian Alexandersen wrote:

> Jeg vil høre om der er nogle der har nogle gode forslag til RPG spil til PC.
> Det skal være multiplayer/co-op.

Det er vel også vigtigt at der ikke er en løbende afgift på spillet?

Jesper Poulsen

Fra : Brian Alexandersen

Dato : 24-11-08 22:23

Jesper Poulsen wrote:
> Det er vel også vigtigt at der ikke er en løbende afgift på spillet?

Nu er det mere for at se hvad der rent faktisk findes af gode RPG spil.
Så må man sortere det fra som f.eks. ligesom WOW har en løbende udgift
til Blizzard for at benytte deres servere.

Men det skal da absolut ikke afskrække folk fra at foreslå det.

--
Mvh Brian (6430)
---

Fra : Kim2000

Dato : 24-11-08 23:46

"Brian Alexandersen" <nospam@alexandersen.nu> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Jeg vil høre om der er nogle der har nogle gode forslag til RPG spil til
> [...]

Vi kommer selvfølgelig ikke uden om World Of WarCraft, men heller ikke
Fallout serien er at foragte, Fallout 1 og 2 (stort set identiske spil)
kostede i Bilka for 14 dage siden 49 kroner i en sampak. Der er vist lige
kommet en 3'er, men jeg er ikke sikker på den er til PC (endnu).

Fra : Klaus G.

Dato : 25-11-08 15:53

> [...]
> kostede i Bilka for 14 dage siden 49 kroner i en sampak. Der er vist lige
> kommet en 3'er, men jeg er ikke sikker på den er til PC (endnu).
Den er kommet til PC :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : JYH

Dato : 25-11-08 16:52

Kim2000 wrote:

> Vi kommer selvfølgelig ikke uden om World Of WarCraft, men heller ikke
> Fallout serien er at foragte, Fallout 1 og 2 (stort set identiske
> spil) kostede i Bilka for 14 dage siden 49 kroner i en sampak.

Fallout 1+2 kan også købes for 6,-$ stykket hos Good Old Games:
http://www.gog.com/en/frontpage/

Fra : Peter T.

Dato : 26-11-08 08:57

In article <492b2ece$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, kim2000
@surfer.dk says...

> Vi kommer selvfølgelig ikke uden om World Of WarCraft,

Både og. Jeg startede i sin tid min første char på en RP realm
(darkmoon faire). Efter halvandet års spil på denne server, kan jeg
roligt konkludere, at der praktisk talt ikke er noget RP over den (eler
andre RP-servere for den sags skyld).
Folk er til gengæld mere venlige og modne på en RP realm end på en
almindelig realm, da RP-mærkatet nok skræmmer de fleste unger/tumper
væk. :)

--
Åge Halldorsson i dk.kultur.musik d. 22/11/08:

"Der er ingen grund til at spamme gruppen til med tråde om det samme
emne. Vi har to andre Beatles-tråde"

Fra : Kim2000

Dato : 26-11-08 16:00

"Peter T." <usenet170908@hotmail.INVALIDcom> skrev i en meddelelse
> [...]

Folk er til gengæld mere venlige og modne på en RP realm end på en
almindelig realm, da RP-mærkatet nok skræmmer de fleste unger/tumper

Hvad er forskellen mellem RP og Normal realms?

Fra : Klaus G.

Dato : 26-11-08 17:02

> Hvad er forskellen mellem RP og Normal realms?
RP = Roleplaying. Hvilket vil sige man skal opføre sig som den char man nu
er. Dvs. at man ikke må snakke om hvad der kommer i tv i weekenden og man
har fået ny puter osv..

Alt skal handle om ingame events.

Fra : Brian Alexandersen

Dato : 28-11-08 18:10

Klaus G. wrote:
> [...]
> er. Dvs. at man ikke må snakke om hvad der kommer i tv i weekenden og man

Det begynder jo at lyde interessant.

--
Mvh Brian (6430)
---

Fra : Klaus G.

Dato : 29-11-08 00:42

> Det begynder jo at lyde interessant.
Mjae...

Der er ikke noget der hedder "Hi, wanna group for this quest". Nej, det er
noget i stil med "Hello fellow knight. I am the seeker of truth and
light...blah blah blah and in my quest for honor I have to slay theese rats,
and obtain 10ears for the blacksmith back in town"... osv..

Fra : Brian Alexandersen

Dato : 30-11-08 15:23

Klaus G. wrote:

> [...]
> light...blah blah blah and in my quest for honor I have to slay theese rats,
> and obtain 10ears for the blacksmith back in town"... osv..

Har kigget lidt på det og det er nok ikke lige min boldgade.

Jeg er mere til Action RPG.

Faldt over Sacred 1 & 2 som jeg synes virker interessant.
De lader begge til også at have multiplayer muligheder.

Sacred Gold (som åbenbart indeholder både Sacred 1 og en EXP) koster
59,- ved Coolshop.

Jeg har sammen med en van brugt mange timer på at gennemføre DS2 + EXP
på snart alle 3 sværheds niveauer.
Og spille stiles passer mig meget godt og vil gerne fortsætte i samme
spilstil.

Så hvis nogen har nogle gode forslag til action RPG genren må de gerne
komme med dem, men der skal være en multiplayer del.
--
Mvh Brian (6430)
---

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 01-12-08 14:53

Brian Alexandersen <nospam@alexandersen.nu> declared in:
4932a1d1$0$90276$14726298@news.sunsite.dk :

> Har kigget lidt på det og det er nok ikke lige min boldgade.
>
> Jeg er mere til Action RPG.

Med mindre du mener hack-&-slash, så er der skam masser af
action (og sådan set også en del hack-&-slash) over WoW.

Det er i hvert fald helt bestemt udgiften for en 14-dages gratis
prøvekonto værd... Kraftigt anbefalet herfra. Og jeg var (er) også
meget glad for Diablo2.

Har du kigget på Warhammer Online?

> Så hvis nogen har nogle gode forslag til action RPG genren må de gerne
> komme med dem, men der skal være en multiplayer del.

The Chronicles of Spellborn?
http://tcos.com/en/index.html

Fra : Brian Alexandersen

Dato : 01-12-08 18:34

Thomas Hejl Pilgaard wrote:

> Med mindre du mener hack-&-slash, så er der skam masser af
> action (og sådan set også en del hack-&-slash) over WoW.

Hvad det månedlige abbonnement for WOW egentlig ??
Jeg har ikke kunne finde noget konkret på det.
Har ser noget med 14-15 EUR.

Jeg synes hvertfald at det ser meget spændende ud og ville da også
rigtig gerne prøve det.

> Det er i hvert fald helt bestemt udgiften for en 14-dages gratis
> prøvekonto værd... Kraftigt anbefalet herfra. Og jeg var (er) også
> meget glad for Diablo2.

Det er der også brugt meget tid på her incl LoD.

> Har du kigget på Warhammer Online?

Nej det har jeg ikke.

--
Mvh Brian (6430)
---

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 02-12-08 12:31

Brian Alexandersen <nospam@alexandersen.nu> declared in:
49341fee$0$90263$14726298@news.sunsite.dk :

> Hvad det månedlige abbonnement for WOW egentlig ??
> Jeg har ikke kunne finde noget konkret på det.
> Har ser noget med 14-15 EUR.

12,99 Euro per måned, eller
35,97 Euro i kvartalet, eller
65,94 Euro per halvår.

Der følger en gratis måned med hvis man køber spillet.
Også hvis man har nydt en 10-dages prøve-periode inden.

http://www.trywarcraft.com/