Harzen til vinter
Fra : Brian Lund

Dato : 20-11-08 16:45

Jeg er kommet frem til at de højeste bjerge, der er indenfor et budget jeg
gider at bruge nu om snart, er dem i Harzen. Nord på er for dyrt i broer og
færger...

Nu har jeg godt nok ikke tænkt mig at campere, men der er jo nok nogen i
..camping gruppen der har været der nede en vinter?
Jeg har tænkt mig at beholde bilen dalene, er snekæder et must? Eller er
vejene generelt ryddede?
Er vandrestierne ryddede og/eller er de afmærkede så man også kan finde vej
om vinteren?
Nogen der kan anbefale et vandrehjem/hotel/motel eller lignende?

Jeg har læst at Brocken stort set altid er indhyllet i tåge og skyer, 300
dage om året, det er selvfølgelig ikke derfor jeg tager afsted! Er der en
måned der er bedre end andre? Januar/februar/marts? Umiddelbart ser det ud
til der er mindst nedbør i februar eller marts, men det er jo ikke
nødvendigvis ensbetydende med mindre tåge...

Mine umiddelbare mål der nede er vandreture til bla. Brocken (1142m),
Wurmberg og Bodetal og ellers generelt i området.

Se bare her!
http://www.petermischur.de/w/w32/w32.htm

FUT: dk.fritid.rejse

Fra : J W Nielsen

Dato : 22-11-08 16:08

"Brian Lund" <brian@-FJERN-lundfoto.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Mine umiddelbare mål der nede er vandreture til bla. Brocken (1142m),
> Wurmberg og Bodetal og ellers generelt i området.

Hej Brian...
For 4-5 år siden tog vi en smut til Harzen lige før jul og var der i 5 dage.
Vi boede på et hotel i Hohegeiss (tror jeg det staves) og så kørte vi rundt
derfra. Vi havde nok ikke de helt store forventninger til turen.
Det blev imidlertid en super "miniferie" med al den sne og idyl der findes.
Det var intet problem at køre rundt - vejene var fine, men selvfølgelig
sneglatte. Vi var heldige at besøge Brocken i højt solskin. Der var meget
smukt. Damptoget herop var som taget ud af et juleeventyr...
Så vidt vi kunne se var der masser af vandrestier og skispor... Og masser af
små kønne byer...
Kan absolut anbefales

/Jørgen

Fra : Brian Lund

Dato : 25-11-08 08:38

> [...]
> Så vidt vi kunne se var der masser af vandrestier og skispor... Og masser

Tak for svaret!

Jeg har imellemtiden fundet et webcam der er sat op på stationen på brocken,
så kan jeg jo følge med i vejret om der evt. er nogle mønstre (f.eks. klart
vejr tidlig morgen eller sent aften)..!
Kunne godt finde på at tage en overnatning i brockenhotel hvis det ikke er
håbløst booket ud.

Det lyder godt at dalene er ryddet sådan nogenlunde.
Hvis stierne også er ryddede kan jeg forhåbentligt også klare mig uden at
skulle ud og købe eller leje snesko! :)

Brian

Fra : gregersen

Dato : 24-11-08 12:02

Hej brian

prøv lige dette link, det er guf for vandreture
http://www.wandern-im-harz.de/

Med venlig hilsen

Egon Gregersen

Fra : Brian Lund

Dato : 25-11-08 08:25

> Hej brian
>
> prøv lige dette link, det er guf for vandreture
> http://www.wandern-im-harz.de/
>
> Med venlig hilsen
>
> Egon Gregersen

Tak skal du have! :)

Et link jeg ikke umiddelbart selv faldt over..!

Brian