Hvordan at køre med?
Fra : Torben Brøndum

Dato : 20-11-08 16:02

Hej derude,

Vi har en Knaus campingvogn på 2,20cm men overvejer nu at købe en anden -
måske en model på 2,45 i bredden.

Alt skal man jo vende sig til, men hvad er Jeres erfaring med at køre med
(og håndterer i mange situationer) en campingvogn på den bredde?

Vi har haft en nabo, der syntes den var (den er) for bred

Hilsen Torben Brøndum

Fra : SB

Dato : 20-11-08 20:56

"Torben Brøndum" <tbr@Xhenning-poulsenX.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (og håndterer i mange situationer) en campingvogn på den bredde?
>
> Vi har haft en nabo, der syntes den var (den er) for bred

Har aldrig set det som et problem, men nok fordi jeg i mange år kørte
lastbil + hænger
Men har da hørt om folk der synes der er for lidt plads fx. ved bommene til
Storebæltsbroen, og når de skal ombord på en færge
Tror også det er lidt noget man skal vænne sig til, i det her tilfælde er
"forvognen" jo smallere end hængeren, og man skal være klar over det ekstra
det kræver.
Der kan også være problemer på de sydlige campingpladser, der jo i forvejen
ikke er ret store.

Søren

Fra : oz3bto

Dato : 21-11-08 01:40

> [...]
> (og håndterer i mange situationer) en campingvogn på den bredde?
>
> Vi har haft en nabo, der syntes den var (den er) for bred

Nu skriver du intet om hvad bil der trækkes med

Vi køre i en halvstor 4x4 og syntes ikke den extra bredde gør spor men det
er jo igen hvad man er vant til.. Hader at køre med påhæng der kan gemme sig
bag bilen f.x. de gamles lille mini egoist CV

Fra : Torben Brøndum

Dato : 26-11-08 11:22

"oz3bto" <no@in.dk> skrev

[snip]

> [...]
> det er jo igen hvad man er vant til.. Hader at køre med påhæng der kan
> gemme sig bag bilen f.x. de gamles lille mini egoist CV

Det er en Octavia 1,9 TDI.

Jeg tænker dog mest på pladsen, der er "brug for", når man skal eks. over
storebæltsbroen, ombord på færger, tanke op etc. - og netop ved optankning
på en tankstation skadede min nabo sin 2,5 m (bredde) campingvogn, da han
ikke helt var opmærksom på den smalle plads ved standeren - og naboen har
eller camperet meget med en 2,20 vogn.

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 26-11-08 22:04

"Torben Brøndum" <tbr@Xhenning-poulsenX.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> ikke helt var opmærksom på den smalle plads ved standeren - og naboen har

Især ved skift af kørselsretning, fra den ene til den anden, er der krav om
omtanke. Jeg har set et par stykker smadre siden af campingognen på den
konto af træer og store sten (campingplads).

--
Per

Fra : oz3bto

Dato : 29-11-08 14:59

> [...]
> ikke helt var opmærksom på den smalle plads ved standeren - og naboen har

Igen en vanesag med hvad man er vant til at køre med

Jeg har aldrig oplevet pladsproblemer med CV bagefter kun på den bette bro i
sønderborg (chr.x bro hedder den hvist).. Der var ikke mange kønshår imellem
CV og skråstiverne på broen

Det vigtigste er nærmest om man kan bakke med CVen ... Den kan redde en fra
meget og det ser da lidt blær ud når man kommer frem til pladsen også bakker
CVen på plads i 1. forsøg

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-11-08 18:16

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen

> Det vigtigste er nærmest om man kan bakke med CVen ... Den kan redde en
> fra meget og det ser da lidt blær ud når man kommer frem til pladsen også
> bakker CVen på plads i 1. forsøg

Det er jo nærmest en selvfølge ;)

Men som sagt - prøver man at køre med den bredeste campingvogn, vil man
opdage at selv 20 cm bredere føles som meget bredere - opmærksomhed kræves!

--
Per

Fra : oz3bto

Dato : 29-11-08 19:36

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Sælges: Solsejl Isabella, velholdt, A-mål 925 cm. Rødt Isabella 975 cm
> fortelt. Fjern fjern i mailadresse for at skrive direkte

Fik traktor kortet som 16 årig og kørte traktor for et omrejsende tivoli
hver sommer indtil jeg blev 20år .. Måske derfor det ikke chikanere mig at
det stikker lidt ud

Fra : Sten Bo

Dato : 12-12-08 00:36

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse
,

> Fik traktor kortet som 16 årig og kørte traktor for et omrejsende tivoli
> hver sommer indtil jeg blev 20år .. Måske derfor det ikke chikanere mig at
> det stikker lidt ud
,

Ja hvor er forskellen, spør man sig sommetider om.