Timer i børnehave?
Fra : Mogens Jensen

Dato : 21-11-08 23:26

Jeg spekulerer på om 8-8½ timer i børnehave er for meget for et 3-årigt
barn?

Jeg arbejder normalt fra 8-16 hver dag og min kone afholder barsel for tiden
da hun fødte vores datter i foråret. Jeg kører vores søn i børnehave så han
er der ca. 7.30 og jeg henter ham ved 16-tiden (nogle dage 16.30).

Fra : Gunnar007

Dato : 21-11-08 23:49

"Mogens Jensen" <mogens@nejtaktilspam.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> så han er der ca. 7.30 og jeg henter ham ved 16-tiden (nogle dage 16.30).

Mon ikke det er forskelligt fra barn til barn.
Det tror jeg det er..
Så et endegyldigt svar kan jeg ikke give. Men vores børn på 2 og 6 har ca
samme tid i inst. uden
problemer..

Hilsen G

Fra : Meta Dam

Dato : 22-11-08 11:42

Mogens Jensen skrev:
> [...]
> for tiden da hun fødte vores datter i foråret. Jeg kører vores søn i
> børnehave så han er der ca. 7.30 og jeg henter ham ved 16-tiden

Min holdning er børn elsker at være hjemme sammen med mor og far, og at de
har godt af det.
Børnehaven er god fordi den giver barnet mulighed for at være sammen med
andre børn, og i børnehaven har de ofte aktiviteter som forældrene ikke
laver.

Da jeg gik hjemme på barsel var det ofte min mand der aflevede, mens jeg
hentede først på eftermiddagen. Afhentningen lagde jeg ofte sammen med den
lilles eftermiddagslur.

Jeg tror ikke direkte at det er skadeligt for at 3 årigt barn at være i
børnehave i mange timer, men det får et bedre barneliv, hvis dagene i
børnehaven er korte.

Venlig hilsen Meta Dam