YouSee trådløs router resetter sig selv
Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 24-11-08 13:33

Jeg har - eller firmaet har - kabel TV fra YouSee. Vi har også internet
gennem kabel TV nettet med et trådløst modem. Problemet er, at dette modem
resetter sig selv til fabriksindstillingerne, hver gang det har været
slukket (hvilket sker ofte, da det er et sommerhus, der kun beboes af og
til).

Jeg kan via webinterface og et netværkskabel nemt omdøbe AP'et og ændre
password, men kan det virkelig ikke lade sig gøre at få skidtet til at huske
indstillingerne efter en strømafbrydelse?

Mvh. Claus

--
Mvh. Claus
www.clask.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-11-08 13:37

Claus Skaarup (Arbejde) skrev:

> [...]
> resetter sig selv til fabriksindstillingerne, hver gang det har været
> slukket (hvilket sker ofte, da det er et sommerhus, der kun beboes af og

Det må da være fejlbehæftet. Jeg gætter på at dets indbyggede
batteri er stået af.

--
Bertel

Fra : N_B_DK

Dato : 24-11-08 14:28

"Claus Skaarup (Arbejde)" <claus@limfjordsteatret.fejl> wrote in
message news:492a9e9a$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
> [...]
> ændre password, men kan det virkelig ikke lade sig gøre at få skidtet
> til at huske indstillingerne efter en strømafbrydelse?

Det der sker er at efter en strømafbrydelse henter modemmet en standard
opsætning hos yousee, ring til dem og forelæg dem problemet, så får du
en firmware der IKKE automatisk henter opsætningen efter strømudfald.

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 24-11-08 19:01

"Claus Skaarup (Arbejde)" <claus@limfjordsteatret.fejl> skrev i en
meddelelse news:492a9e9a$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> password, men kan det virkelig ikke lade sig gøre at få skidtet til at
> huske indstillingerne efter en strømafbrydelse?

Du skal ringe og bestille din forbindelse med åben konfiguration.
Den henter config ved hver reboot hvis du ikke har åben konfig.

--
/Dennis
Diverse hardware sælges