[MySQL] Findes der en increase-kommando?
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-11-08 08:58

Hej alle

Findes der i MySQL en kommando der tæller et felt 1 op uden at
man behøver at hente indholdet og selv forøge det?

Jeg har manualen og har også fundet en liste over funktionerne,
men den er lang, og når man nu ikke ved hvad man skal lede efter
(og søgning på "inc" ikke giver noget) ...

--
Bertel

Fra : Troels Arvin

Dato : 26-11-08 11:04

Bertel Lund Hansen wrote:

> Findes der i MySQL en kommando der tæller et felt 1 op uden at man
> behøver at hente indholdet og selv forøge det?

Det tror jeg ikke. Og det er der heller ingen grund til, fordi standard
SQL klarer det fint:

UPDATE tabel SET kolonne=kolonne+1

eller

UPDATE tabel SET kolonne=kolonne+1 WHERE <betingelse>

--
Troels

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-11-08 11:15

Troels Arvin skrev:

> Det tror jeg ikke. Og det er der heller ingen grund til, fordi standard
> SQL klarer det fint:

Tak.

--
Bertel