MySQL Forespørgel-omskrivelse
Fra : The87Boy

Dato : 23-11-08 06:51

Er der nogle, der kan omskrive denne SQL-forespørgsel (idet får jeg
vha. PHP):
UPDATE id SET fraid=(SELECT fraid FROM fra WHERE sted='') WHERE
id='$id'

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 23-11-08 16:44

The87Boy wrote:
> Er der nogle, der kan omskrive denne SQL-forespørgsel (idet får jeg
> vha. PHP):
> UPDATE id SET fraid=(SELECT fraid FROM fra WHERE sted='') WHERE
> id='$id'

Omskrive til hvad ?

Ældre MYSQL version som ikke understøtter en SELECT der ?

Arne

Fra : The87Boy

Dato : 23-11-08 09:02

On 23 Nov., 16:43, Arne Vajhøj <a...@vajhoej.dk> wrote:

> Omskrive til hvad ?
>
> Ældre MYSQL version som ikke understøtter en SELECT der ?

Ja, eller skal jeg ind og lave to førespørgelser

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 24-11-08 01:37

The87Boy wrote:

> Ja, eller skal jeg ind og lave to førespørgelser

Det er selvfølgelig en mulighed.

Man kan dog også lave en UPDATE som refererer til 2 tabeller.

Men jeg undrer mig meget over at $id ikke indgår i den
indre query ! Skal den ikke ind der - eller vil betingelsen
på sted være nok til at altid at sikre at den returnerer
1 row ?

Arne

Fra : N/A

Dato : 24-11-08 01:37