definere en ny database fil
Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-11-08 12:30

Hej

Er der et simpelt program til at oprette en ny databasefil, hvor man kan
definerer alle sine tabeller nemt.

Efter at have læst en anden tråd, har jeg hentet MySql Workbench 5.0 -
tidligere hed den DBdesigner 4.

Jeg kan bare ikke finde ud af at få hul på det. Al det med skema osv
forvirrer mig. Jeg har aldrig rodet med databaser før...

Jeg skal bare have oprettet ca. 20-30 poster med forskelligt indhold, så jeg
får en fil, jeg kan arbejde videre med i visual basic.

Er der een, dr gider poste en forklarig til, hvordan man oprettet posterne.
Alt det med skema osv har jeg vist ikke behov for.

Claus

--
Professionel eller hobby Bogbinder Søges!
Er du god til bogindbinding og har du selv værksted og værktøj

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 21-11-08 01:01

Claus Tersgov wrote:
> [...]
>
> Er der een, dr gider poste en forklarig til, hvordan man oprettet posterne.
> Alt det med skema osv har jeg vist ikke behov for.

Jeg tror at det er et forkert værktøj du har valgt.

MySql Workbench / DBDesigner 4 er et godt værktøj til at arbejde
med database struktur.

Det er ikke det rette værktøj til at arbejde med database data.

Hvad er så at godt værktøj til at indtaste data med ?

Det eneste jeg kan komme i tanke om er MS Access hvor du
så linker til tabel i MySQL.

Men da du har valgt MySQL til 20-30 poster, så gætter jeg på
at MS Access ikke er en mulighed.

Men jeg kan som sagt ikke komme i tanke om noget andet.

Arne

Fra : Claus Tersgov

Dato : 30-11-08 13:02

Arne Vajhøj skrev bl.a.:

> Jeg tror at det er et forkert værktøj du har valgt.

Øv, så er jeg lige vidt. Access gider jeg ikke. Det er en fil, som skal
bruges til et program, jeg skal lave i Visual basic 2008, så jeg troede at
det var nemt at oprette en database med dbdesigner.

Claus