oprette ny sql database?
Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-11-08 08:02

Hej

Jeg har absolut ingen erfaring med Mysql, men skal nu til at rode med det.
Inden jeg installerer mysql på min egen Apacheserver, vil jeg lege lidt med
en side, der ligger hos b-one for at få noget erfaring med, hvordan den
slags virker.

Derfor har jeg følgende spørgsmål:
Skal en ny database ikke oprettes på serveren, inden den tages i brug i en
klient?
Jeg kan slet ikke finde et admin-panel til dette, man kan kun udskifte
brugernavn og kode til Mysql, intet andet.
Sker oprettelsen helt automatisk, når databaseklienten logger på serveren
første gang?

Claus

--
Professionel eller hobby Bogbinder Søges!
Er du god til bogindbinding og har du selv værksted og værktøj

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 19-11-08 11:44

Claus Tersgov skrev:

> Jeg kan slet ikke finde et admin-panel til dette, man kan kun udskifte
> brugernavn og kode til Mysql, intet andet.

Kig i din oprettelses e-mail fra B-one. Der står adgangskoder til MySQL
samt link til phpMyAdmin, som nok findes på phpmyadmin.DITDOMAENE.dk

Med phpMyAdmin kan du tilgå og oprette MySQL-databaser på en nem måde.
Du kan finde en dansk beskrivelse af systemet på <URL:
http://da.wikipedia.org/wiki/PhpMyAdmin >

Held og lykke.

--
Michael Rasmussen
»If you don't fail at least 90 percent of the time,

Fra : Birger Sørensen

Dato : 19-11-08 12:27

Den 19-11-2008, skrev Michael Rasmussen:

> [...]
>
> Med phpMyAdmin kan du tilgå og oprette MySQL-databaser på en nem måde. Du kan
> finde en dansk beskrivelse af systemet på <URL:

Hos one.com, har brugeren kun een database, og den oprettes af one
selv.
Du kan have alle de tabeller i databasen du har lyst til - men du kan
kun have een database.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 19-11-08 23:56

Birger Sørensen wrote:

> Hos one.com, har brugeren kun een database, og den oprettes af one selv.
> Du kan have alle de tabeller i databasen du har lyst til - men du kan
> kun have een database.

Det er vist ret almindeligt med en database per bruger hos web hoteller
i den pris klasse.

Arne

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-11-08 12:21

Michael Rasmussen skrev bl.a.:

> Med phpMyAdmin kan du tilgå og oprette MySQL-databaser på en nem måde.
> Du kan finde en dansk beskrivelse af systemet på <URL:
> http://da.wikipedia.org/wiki/PhpMyAdmin >

Nu fik jeg det. Dem jeg overtog siden fra havde ikke sendt det hele med.
Jeg havde kun adgang til det normale adminpanel, og der er ingen ikoner til
databasen. Det er egentligt mærkeligt, at de ikke samler det hele i et admin
panel..

> Held og lykke.

Det får jeg helt sikkert også brug for..

Claus