Anbefaling billigspil: Shadowgrounds
Fra : Bjarne K.

Dato : 14-11-08 21:50

Jeg sad forleden aften og downloadede diverse demo'er fra Steam, De fleste
blev slettet igen ret hurtigt, men et blev dog hængende: Shadowgrounds.

Umiddelbart virkede spillet ret underlig med sin 3. persons mode, set sådan
ovenfra, men efter lidt tilvending blev jeg bare så bidt af spillet, at jeg
besluttede mig for at ofre de 9.99 $ hele spillet står til på Steam (+ dansk
moms).

Jeg har gennemført den nu, og må sige, at jeg har været meget underholdt de
3 dage det tog, at fuldføre. Der er et rigtigt godt, omend "setfør", plot,
og udviklerne har stjålet lidt fra bl.a. Alien, Half Life og en masse andre
spil/film, men alligevel føler jeg mig godt underholdt. Det er længe siden
et spil har holdt mig fanget foran puteren i dagevis (har heldigvis ferie)

Spillet består af 8-10 levels, der hver består af et utal små missioner.
Generelt går det dog ud på at splatte en masse aliens, men også tænke sig
om.
Alle modstandere har alle deres stærke men heldigvis også svage sider, og
man kommer ikke langt ved bare at fare frem og skyde på må og få.

Der er 10 forskellige våben der alle kan opgraderes. Sidste upgrade for
hvert våben er en sekondær funktion. Således kan pistolen f.eks opgraderes
med først en større clip, og derefter en bedøvelses funktion, der får
udyrene til at sløve lidt hen.

Kan kun anbefale at man prøver demoen fra Steam.

En lille opfordring:
Nu er overskriften Anbefaling billigspil. Så det er faktisk en opfordring
til at i andre også lave en lille anbefaling af et billigt spil, som i synes
er rigtigt godt (behøver ikke at være en anmeldese, bare en anbefaling).
Alpha og omega er dog, at der kan downloades en demo, og for min skyld må
spillet gerne kunne hentes via nettet (Steam, Direct2drive eller andre)

Kom frisk.

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 14-11-08 23:37

"Bjarne K." <not@nej.ni> wrote in message
> Jeg sad forleden aften og downloadede diverse demo'er fra Steam, De fleste
> blev slettet igen ret hurtigt, men et blev dog hængende: Shadowgrounds.

Hov jeg glemte. En stor svaghed ved spillet er den måde save games håndteres
på. Du kan selv ikke save, men derimod kan har man 5 liv pr. level. D.v.s
at hvis man bliver nakket (hvilket givet vil ske masser af gange), er det
bare forfra igen. Det mest irreterrende er dog, at hvis man bliver nødt til
at gå væk fra spillet, er det også forfra igen på det level man nu er komet
til. Da nogle levels er ganske omfangsrige, er det lidt irreterrende, at
det foregår på den måde.

Bjarne K.