Skærme
Fijala 3554
Loade 2 forskellige farveprofiler med Spyd~
Fra : Esben von Buchwald

Dato : 13-11-08 01:38

Hej gruppe

jeg har en Dell 2408WFP og en 2005FPW skærm...

Deres farver er mget forskellige, så jeg har forsøgt at kalibrere dem
med en spyder2express jeg har lånt men det virker som om at jeg kun kan
få én af skærmene til at se godt ud, ad gangen, og den anden skærm
ligner lort efter profilen er loadet, fordi softwaren kun kan loadde
profil for én skærm

Jeg har sørget for at tage kopier af spyder2express.icm til begge
skærme, men mangler bare et eller andet program hvor jeg kan angive at
den skal loade profil 1 for monitor 1 og profil 2 for monitor 2 - findes
der noget der er ligetil at sætte op i Windows XP?

Jeg kan se den loader profilen via ColorVisionStartup.exe, måske der
findes en mere avanceret udgave af denne i de større spyder versioner,
som en venlig sjæl kunne sende mig hvis det kan løse sagen?

MVH: Esben

Fra : Brian Østergård

Dato : 13-11-08 23:20

"Esben von Buchwald" <find.mig@paa.google> skrev i en meddelelse
> [...]
> findes en mere avanceret udgave af denne i de større spyder versioner, som
> en venlig sjæl kunne sende mig hvis det kan løse sagen?

Hej

Sidder de 2 skærme på samme grafikkort ?

Jeg har 2 grafikkort i med hver 2 udgange, og det er ikke lykkes mig endnu
at få forskellige farveprofiler tilknyttet hver udgang på ét kort.
Derimod har jeg ingen problemer med at tilknytte en farveprofil til hvert
grafikkort.

Jeg har forøvrigt droppet den loader der er med til Spyderen og bruger
WinColor, der kan downloades fra Microsoft, i stedet.

Jeg bruger en Spyder3 men problemer med at loade en farveprofil er næppe
anderledes med Spyder2.

Brian :ø)