Europapark
Fra : SB

Dato : 12-11-08 23:51

Hej

Sidder så småt og planlægger en tur der ned i starten af skolens ferie.
Nu er der så lidt langt for en pige på 12 at sidde bag på en MC, så var på
udkig efter et sted sådan omkring en 500 km nede i tyskland man lige kunne
tage en overnatning.
Nogen der kender en god plads med et eller andet interessant man kan kigge
på nu man alligevel er der
Kommer formodentlig ned af A7, og havde selv kig på Kassel, men ser ikke
lige ud til der er noget spændende der, eller også har jeg bare ikke fundet
det

Så nogen ide om hvor man skal holde ind?

Søren

Fra : Brian Lund

Dato : 13-11-08 08:02

> [...]
> lige ud til der er noget spændende der, eller også har jeg bare ikke
> fundet det
>
> Så nogen ide om hvor man skal holde ind?

Hvorfor ikke bare køre til Heidepark eller Hansapark, de er da tættere på!

Men hvis du skal helt ned til Europapark (har været dér og i Heidepark) er
der da masser af muligheder der ned af for en overnatning, forlanger du
noget bestemt af pladsen, det er jo kun én nat?

Der er en plads ved Northeim (Nord afkørsel) som vi har benyttet flere gange
til en-dags overnatninger den vej over... Camping Sultmer berg, Am
sultmerberg 3, 37154 Northeim.
http://maps.google.com/

Men jeg ved der også er flere ved Kassel, kan dog ikke huske navnene på
dem...

Det kan anbefales at købe en ADAC camping bog, der følger også et kort med
så man nemt kan overskue hvad der ligger tæt på motorvejen, hvad de har af
udstyr osv! Mine forældre har sådan en, jeg ville nok selv købe en hvis jeg
skulle campere i europa.

Brian

Fra : SB

Dato : 13-11-08 17:24

"Brian Lund" <brian@-FJERN-lundfoto.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> udstyr osv! Mine forældre har sådan en, jeg ville nok selv købe en hvis

Hvor kan man købe den bog?
Northeim er lige langt nok væk fra Europapark, skulle gerne være så der ikke
var mere end 250 - 300 km til dagen efter

Søren

Fra : Brian Lund

Dato : 14-11-08 11:06

> Hvor kan man købe den bog?
> Northeim er lige langt nok væk fra Europapark, skulle gerne være så der
> ikke var mere end 250 - 300 km til dagen efter.

Ok, jeg er ikke helt sikker på hvor min far købte den men mener bestemt det
var i en grænsebutik... Ellers prøv et dansk campingcenter?

En hurtig googling viser mig at den også kan købes på nettet! Det ser dog ud
til de har delt den op i to nu, nord og sydeuropa, min fars er hele europa i
ét bind...
http://www.scanmaps.dk/0200022 (nord, inkl. tydkland)
http://www.scanmaps.dk/0200031 (syd)

Brian

Fra : Ped

Dato : 13-11-08 10:36

SB skrev:
> [...]
> det
>
> Så nogen ide om hvor man skal holde ind?

Efter 500 km er I formentlig lidt møre, så du tænker sikkert ikke på
større seværdigheder eller aktiviteter? Jeg ville slå op i ADAC's
udmærkede Campingführer eller en anden god campingbog og så finde en god
plads med minigolf eller andre fritidsaktiviteter, hvor man kan slå en
time eller to ihjel om aftenen og så iøvrigt tage den med ro.

Jeg har selv haft teenagere bagpå flere gange og har valgt første
overnatning ved Mosel floden i nærheden af Koblenz. Der er landskabet,
atmosfæren og de små, hyggelige byer så meget anderledes end hjemme, at
selv teenagertøser kan stå med åben mund og polypper og sige "Hold da
op...". Det har været et rimeligt sikkert hit hver gang og giver en god,
klar fornemmelse af at 'nu er vi på vej!', Men det kommer selvfølgelig
an på personen. Nu skal I jo ikke helt den vej, men den bid af Rhinen,
der ligger mellem Koblenz og Bingen (med bl.a. Loreley) er mindst lige
så seværdig, og A61 går næsten lige ved siden af. Det er ganske vist en
lille omvej (omkring 60 km) at køre ad A1 over Köln i stedet for ad A7
til Sydtyskland, og så er turen på omkring 700 km fra grænsen, så måske
er det lige i overkanten? Øst for Köln - ved Olpe - ligger Biggesee, der
også er et flot område med flere store og gode campingpladser. Der er
omkring 500 km ned, og E41 går lige forbi (men går dog ikke helt den
rigtige vej, når I skal videre sydpå dagen efter...)

Husk iøvrigt når I er ved Europapark, at lige ovre på den anden side af
grænsen ligger Alsace - et fantastisk smukt område med små idylliske
byer med de mest fantastiske spisesteder. Og man behøver ikke at kunne
tale fransk for at begå sig derovre - tysk og engelsk går fint.

God fornøjelse med planlægningen!

Jens L. Pedersen
'97 GPZ 1100

Fra : SB

Dato : 13-11-08 17:20

"Ped" <gpz1100abs@fjerndette.gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> med de mest fantastiske spisesteder. Og man behøver ikke at kunne tale
> fransk for at begå sig derovre - tysk og engelsk går fint.

En omvej på 60 km er ikke at regne, bare det man kan sige at i morgen er der
ikke nær så langt :)
Er der flot og godt at være ville det heller ikke betyde noget for at tage
to overnatninger, kan alligevel ikke få 5 dage til at gå med at se
Europapark, tøsen kan sikkert godt, men jeg gider ikke.

Var planen at på vej hjem ville vi så stoppe i Soltau og lige bruge et par
dage der i Heidepark, der er jo kun 400 km hjem derfra så der passer det
fint rent kørselsmæssigt.

Så kunne da godt være an skulle vælge over Koblenz på vej der ned, afstanden
til EP passer jo fint derfra

Søren
94 GL1500

Fra : KHH

Dato : 13-11-08 23:18

"SB" <sobo@[SLETTES]ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fint rent kørselsmæssigt.
>
> Så kunne da godt være an skulle vælge over Koblenz på vej der ned,

Jamen når du er i Soltau, kan jeg stærkt anbefale, at i tage en tur ind i
Celle, det er en by der absolut er et besøg værd.

Fra : SB

Dato : 14-11-08 16:29

> En omvej på 60 km er ikke at regne, bare det man kan sige at i morgen er

> Jamen når du er i Soltau, kan jeg stærkt anbefale, at i tage en tur ind i
> Celle, det er en by der absolut er et besøg værd.
Har aldrig hørt om den
Hvad sker der i den by da?

Bortset fra navnet som giver relation til noget jeg helst ikke vil se

Søren

Fra : KHH

Dato : 14-11-08 22:05

> Har aldrig hørt om den
> Hvad sker der i den by da?
>
> Bortset fra navnet som giver relation til noget jeg helst ikke vil se
>
> Søren

http://www.celle.de/index.phtml?La=2&sNavID=342.417&mNavID=342.417&object=tx|342.451.2&sub=0

http://www.celle.de/index.phtml?La=1&mNavID=342.193&object=tx|342.9764.2&sub=0

Celle er en absolut gammel by, med masser af huse med bindingsværk og
hyggelig gågade, hvor der er severing og meget andet, men det er da klart,
hvis ikke man kan lide den slags bytur, så er det da bare om, at undgå den.

Fra : SB

Dato : 15-11-08 13:06

"KHH" <karlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hyggelig gågade, hvor der er severing og meget andet, men det er da klart,
> hvis ikke man kan lide den slags bytur, så er det da bare om, at undgå

Ser absolut meget hyggelig ud, kunne da godt være man lige skulle et smut
forbi og ha' en kop kaffe der
Tror ikke lodstokken var opfundet da den blev bygget :)

Søren

Fra : HSLK

Dato : 17-11-08 11:38

Hejsa

> Var planen at på vej hjem ville vi så stoppe i Soltau og lige bruge et par
> dage der i Heidepark, der er jo kun 400 km hjem derfra så der passer det fint
> rent kørselsmæssigt.

I soltau vil jeg anbefalde Röders park camping
http://www.roeders-park.de/ det er en dejlig plads der ligger tæt på
heide park.

knus Henriette.

Fra : Ped

Dato : 17-11-08 15:00

HSLK skrev:

> I soltau vil jeg anbefalde Röders park camping
> http://www.roeders-park.de/ det er en dejlig plads der ligger tæt på
> heide park.

Eller denne:

http://www.auf-dem-simpel.de/eng_index.html

Har været der 2 gange - den ligger endnu tættere på. 10 minutters gang
fra campingpladsen til hovedindgangen. Man behøver ikke at have
bilen/MC'en med til parken - det tager alligevel stort set lige så lang
tid at gå fra parkens enorme parkeringsplads til indgangen...

M.v.h.

Jens L. Pedersen

Fra : SB

Dato : 17-11-08 17:25

> [...]
> med til parken - det tager alligevel stort set lige så lang tid at gå fra
> parkens enorme parkeringsplads til indgangen...

Havde kig på enten auf der simple, eller måske scandinavia camping, den
sidste mest pga af der måske var større chance for at tøsen fandt nogen at
lege med, lyder som om der kunne være andre fra DK der.

Søren

ps
Man må lade dem ved roeders-park, de forstår at tage stemningsbilleder af
deres plads

Fra : HSLK

Dato : 18-11-08 08:18

Hejsa

> ps
> Man må lade dem ved roeders-park, de forstår at tage stemningsbilleder af
> deres plads

Hejsa

jeps og den er lækker og der er lige så mange dansker som på
scandinavia. Scandinavia er helt fint den har indendørs svimmingpool
men toilet og bad er gamle og slidte men brugbar.

Röder har fine bade forhold en rigtig god betjening og en pæn plads.
Campingfatter var på plettem da vi rullede ind i indkørslen og hjakp os
på palds med det samme resten kunne vi ordne dagen efter når vi var
blevet friske han sørgede også for at der blev bestilt morgen brød til
os den første morgen servicen var i top
Der er ikke det vilde for børne der er internet og en legeplads men
vores børn hyggede sig fint

Vi har børn på pige 12 og dreng 15 år.

knus Henriette.

Fra : SB

Dato : 18-11-08 18:05

"HSLK" <bankehytten@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> første morgen servicen var i top
> Der er ikke det vilde for børne der er internet og en legeplads men vores

Jamen så vil jeg da se om jeg kan få mig en plads der, er jo en stor fordel
den ligger så tæt på Heidepark
den lyder som en hyggelig plads.
Tak for tipset

Søren

Fra : pedal

Dato : 13-11-08 19:31

> [...]
> lige ud til der er noget spændende der, eller også har jeg bare ikke
> fundet det
>
> Så nogen ide om hvor man skal holde ind?

http://users.telenet.be/leo.huybrechts/d-frame.htm

måske ikke noget om seværdigheder men campingpladser langs motorveje
kjeld

Fra : SB

Dato : 13-11-08 20:57

"pedal" <p_e_dal@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "SB" <sobo@[SLETTES]ofir.dk> skrev i en meddelelse

> http://users.telenet.be/leo.huybrechts/d-frame.htm
>
> måske ikke noget om seværdigheder men campingpladser langs motorveje
> kjeld

Smart ting
Nemmere end at sidde med et kort og søge på nettet efter pladserne

Takker

/S