Headset
Fra : Martin T.

Dato : 06-11-08 14:09

Hej Gruppe

Jeg skal skifte mit gamle headset og mangler lidt inspiration..
Mit gamle headset er et Plantronic dsp 500. Jeg har prøvet et af de nyere
Plantronic men jeg er ikke begejstret for de "firkantede" hørebøffer. Giver
en noget trykkende fornemmelse imo.

Men kom endelig med et bud :)

på forhånd tak

Martin T.

Fra : Hagar

Dato : 06-11-08 16:48

"Martin T." <ThodeRemove@besked.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Plantronic men jeg er ikke begejstret for de "firkantede" hørebøffer.
> Giver en noget trykkende fornemmelse imo.

Jeg er ret begejstret for disse http://www.tweak.dk/tests2.php?id=2023
Når jeg spiller med vennerne i cod 4, så kan jeg høre jeg har grus under
støvlerne når det er jeg render over en betonplads, det giver så mange
detaljer i lyden så det næsten er uhyggeligt. Du skal bare have med, at et
headset ikke kan gøre lyden bedre end hvad dit lydkort magter.

Hagar

Fra : Martin T.

Dato : 06-11-08 17:49

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> detaljer i lyden så det næsten er uhyggeligt. Du skal bare have med, at et
> headset ikke kan gøre lyden bedre end hvad dit lydkort magter.

Da jeg er vant til at bruge det indbyggede lydkort I mit gamle headset så
spiller det ikke det store :). Bare det er behageligt at have på.

Mvh
Martin T.

Fra : Hagar

Dato : 07-11-08 00:05

> Da jeg er vant til at bruge det indbyggede lydkort I mit gamle headset så
> spiller det ikke det store :). Bare det er behageligt at have på.
>
> Mvh
> Martin T.

Det du kan læse på den side jeg har linket til, der er noget af det som ikke
passer, for de er ualmindeligt behagelige at have på, også for dem med
briller, og ham der har testet dem, han må immervæk have nogle mega morfar
øre hvis han kan få dem i klemme i det headset.

Hagar

Fra : Jan

Dato : 07-11-08 10:54

Jeg bruger Creative Fatality headsæt og er meget tilfreds med dem
lydmæssigt, men også at der er microfon indbygget så vi kan sludre sammen i
klanen under en rask kamp i battlefield 2
mvh
jan

Fra : Martin T.

Dato : 07-11-08 13:19

"Jan" <jbhdk@mail.dk> wrote in message
> [...]
> lydmæssigt, men også at der er microfon indbygget så vi kan sludre sammen
> i klanen under en rask kamp i battlefield 2
Jeg takker mange gange til begge :)

Mvh
Martin T.

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 07-11-08 23:10

Martin T. skrev:
> [...]
> Plantronic men jeg er ikke begejstret for de "firkantede" hørebøffer. Giver

Har du kigget på sennheiser PC350? de mindre ret meget om hinanden, bare
ikke firkantet hørebøffer. Da plantronics kom men deres nyeste var min
tanke, det er da godt nok meget rip of af sennhiser PC350 på nær de
firkantet hørebøffer.

Måtte selv ud og købe nyt headset i år i maj, da mit steelserires V5
stod af efter et ½ år, havde problemer med det fra starten af med
knasende lyd, så jeg kan bestemt ikke anbefale det headset. Har gennem
tiden haft et plantronics, samt utallige sennheiser headset er altid før
eller siden vendt tilbage til sennehiser. Alle de gamle sennheiser
headset (PC150/160) lever stadig i bedste velgående selv efter 3 år, som
min bedre ½del bruger idag. I maj købte jeg sennheiser PC350 som jeg er
rigtig glad for har ikke noget umidelbart jeg kan udsætte på det andet
end prisen er i den dyrre ende. Gamer BF2142 med det og kan høre alt så
og sige, samt hvilken vinkel folk kommer fra, selv gunships på lang
afstand og tanks kan jeg høre i et godt stykke tid inden jeg ser dem.
Man er så og sige i sin egen verden for de lukke alt baggrunds støj ude.

Hardware-test har lavet en anmeldse af sennhieiser PC350, som kan læses
her http://hwt.dk/literaturedetails.aspx?TeaserID=9288

Du kan evt også prøve at læse følgende tråd
http://bf.geeksnet.org/?page=forum&s=read&threadid=16484&offset=1
geeksnet, som omhandler anbefaling af headset, hvad forskellige gamere
anbefaler.

God jagt :)

[C&B]AngelFire

Fra : Martin T.

Dato : 08-11-08 03:25

"Dorthe Aagaard Nielsen" <angelfire@cyberjunkie.dk> wrote in message

> [...]
> http://bf.geeksnet.org/?page=forum&s=read&threadid=16484&offset=1
> geeksnet, som omhandler anbefaling af headset, hvad forskellige gamere

Jeg takker mange gange Dorte..Mit problem er at ledningen inde i headsættet
til mikrofonen knækker.. Nu har jeg haft loddepinden fremme flere gange og
jeg tror sku ikke den klarer en omgang mere :)

Mvh
Martin T.

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 08-11-08 07:37

Martin T. skrev:
> [...]
> til mikrofonen knækker.. Nu har jeg haft loddepinden fremme flere gange og
> jeg tror sku ikke den klarer en omgang mere :)

Ja det er altid sørgeligt at sige farvel til et headset man har været
glad for. Mit problem med steelseries var at lyden var gået til den ene
kop også løs forbindelse i ledningen. Men kan oplyse at på sennheiser
PC350 er ledningerne extra tykke, så de ikke går så nemt istykker. Har
sennheiser generelt været gode til, jeg ved ikke hvor mange gange jeg
har kørt over ledningen på mine daværende PC150 og PC160 med min
kontorstol og de lever i bedste velgående den dag idag. Har sågar så at
sige stået på røv og nøgler, da jeg havde glemt jeg havde headsettet
rundt om halsen og skulle lige en tur ned i køkkenet, denne tur klarede
det også uden problemer. Var så ikke med PC350, da dette overser man
ikke lige man har rundt om halsen, men var med PC150.

Der findes flere modeller at sennehiser headset PC150, PC160, PC161 samt
PC350 alt efter hvad ens pengepung siger ja til. PC161 er så usb headset
i modsætning til de øvrige. Vi har generelt været meget tilfreds med
sennheiser headset helt tilbage til dengang vi gamede CS beta 7.0, hvor
vi købte de første headset's sennheiser kom med. Grunden til vi altid er
vendt tilbage til senneheiser er at de altid har haft en ren lyd, hvor
der ikke har være integrert bas booster i headsetttet som ikke kunne
fjernes, som var tilfældet med plantronics .90 tog mig meget lang tid at
vende mig til det i sin tid af samme gund.

En plus til PC350 er at man kan have det på i mange timer uden det
gnaver, trykker eller noget. Har jeg haft problemer med mit steelseries
specielt når jeg havde briller på. I weekenderne kan jeg godt sidde og
game BF2142 i 8 - 10 timer i træk og sidde på ventrilo med clanen, da
det er ret behageligt at have på.

God weekend

[C&B]AngelFire