Skærme
Fijala 3554
Acer AL2216W rykker billedet til venstre
Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 06-11-08 23:55

Pludselig er billedet rykket ca. 6 cm til venstre, og jeg har prøvet at
autojustere, resette uden at det hjælper.
Men knappen til at flytte billedet til højre, kan jeg kun flytte det ca. 1
cm, så der er stadig en bred kant i højre side og mangler 5 cm i venstre
side. Det er kun i opløsning 1680x1050 at problemet er der. 1600 x1200
fylder skærmen ud, men så er billedet ikke skarpt.
Det har ellers virket upåklageligt i godt 1 år. Er det reparation eller
andre muligheder?
Jeg har prøvet at geninstallere hele pc.en, men det hjalp ikke noget.

Kurt

Fra : emj

Dato : 07-11-08 01:36

Kurt B. Andersen skrev:

>Pludselig er billedet rykket ca. 6 cm til venstre, og jeg har prøvet at
>autojustere, resette uden at det hjælper.

Lyder som et driverproblem.
Prøv at kikke ind på ACER
http://kortlink.dk/acer/5y2k

Hilsen emj

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-11-08 00:32

"emj" <emj@> skrev i meddelelsen

> Lyder som et driverproblem.
> Prøv at kikke ind på ACER
> http://kortlink.dk/acer/5y2k
>
> Hilsen emj

Tak for linket, men den driver der ligger der er ikke nyere end den
indbyggede i vista, så det ændrede ikke noget.

Kurt

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 07-11-08 11:19

Hej!

Kurt B. Andersen wrote:

> Pludselig er billedet rykket ca. 6 cm til venstre, og jeg har prøvet at
> autojustere, resette uden at det hjælper.

Hmm, jeg er ked af det, men er tilbøjelig til at tro på en defekt skærm.
Umiddelbart vil jeg tro, at Acer har problemer med denne serie, for jeg
kender til et par andre sager om defekter ligeledes. Både en her på
arbejdet som døde efter 4 dage (billedet blev inverteret) og min fars
som har sluppet i polariseringsfilmen (den får leverpletter).

Så med mindre du kan få den til at virke via DVI(?) istedet vil jeg tro
du har en defekt på skærmen ligeledes.

Derhjemme har jeg en billig Fujitsu Siemens 22" istedet - håber den
holder bedre end denne serie fra Acer ;)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-11-08 00:35

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> har en defekt på skærmen ligeledes.
>
> Derhjemme har jeg en billig Fujitsu Siemens 22" istedet - håber den holder

Det er en sparemodel uden dvi port. Jeg satte den lige til på en xp pc, hvor
jeg også har brugt den tidligere, og i opløsning 1680-1050 kan billedet nu
slet ikke være på skærmen! Begge sider og toppen forsvinder uden for
skærmområdet.
På den pc hvor problemet er nu og hvor at billedet har rykket sig er det en
vista pc.
Nå jeg må se om jeg kan finde kvitteringen, da jeg ikke engang er helt
sikker på, hvor jeg købte den henne.

Kurt

Fra : Hans

Dato : 08-11-08 13:14

Kurt B. Andersen wrote:
> [...]
> det en vista pc.
> Nå jeg må se om jeg kan finde kvitteringen, da jeg ikke engang er helt

Er du sikker på at du kører 60 Hz., da det virker som et refreshproblem.

Hans

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-11-08 14:13

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i meddelelsen
> Kurt B. Andersen wrote:
>>
> Er du sikker på at du kører 60 Hz., da det virker som et refreshproblem.
>
> Hans

Ja, det gør den. Det ser også ud til, at den selv sætter den begrænsning når
jeg sætter lcd skærmen til.

Kurt

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 09-11-08 11:04

Nå - så løste problemet sig alligevel. Af andre årsager valgte jeg at
geninstallere windows og prøvede så igen-igen at trykke på autoconfig
knappen og pludselig hoppede den på plads og viser nu det rigtige billede
igen. Så håber jeg, at det holder.

Kurt