BF2 problemer
Fra : mortendueholm@gmail.~

Dato : 28-10-08 06:39

Jeg har i en uges tid været ude at stand til at spille på en BF2
server. Når jeg opdaterer serverlisten, tæller den serverne meget
hakkende og stopper typisk mellem 100 og 200, hvor jeg normalt plejer
at have en 400-500 på listen.
Hvis jeg vælger en server loader den tilsyneladende fint. Men i stedet
for at komme med i spillet, får jeg bare en "There is a problem with
your connection"-fejl. Singleplayer fungerer fint.
Her til morgen lavede jeg en ren xp-installation, men fejlen er der
stadigvæk.
Jeg sidder på en Yousee-forbindelse. Deres support kan ikke se nogen
fejl på min linje. En af mine venner har også Yousee (i en anden by),
og han spiller fint BF2 online.
Jeg overvejer at tage computeren "med i byen" for at teste den på en
anden internetforbindelse. Men hvis nogen her har forslag til hvad jeg
ellers kan prøve, er jeg MEGET interesseret!

M.v.h.
Morten

Fra : Bjarne K.

Dato : 28-10-08 22:59

<mortendueholm@gmail.com> wrote in message
> Jeg overvejer at tage computeren "med i byen" for at teste den på en
> anden internetforbindelse. Men hvis nogen her har forslag til hvad jeg
> ellers kan prøve, er jeg MEGET interesseret!

Mener der i settings er et sted man kan vælge lan eller adsl (xdsl). Prøv
at ændre den lidt frem og tilbage, og se om det hjælper.

Mener den skal stå på xdsl.

Bjarne K.

Fra : Morten Dueholm

Dato : 29-10-08 08:43

Bjarne K. wrote:
> Mener den skal stå på xdsl.

Har prøvet begge indstillinger med samme dårlige resultat. Men tak for
tippet.

Problemet er i øvrigt det samme i Battlefield 2142. Jeg spiller ikke
andre online spil. Og har ikke oplevet andre unoder med min
internetforbindelse ellers.

I aftes tog jeg computeren med til en af mine venner. Han bor i
Randers, jeg bor i Viborg. Han har også Yousee og samme type
modem/router (Netgear CVG824G) som mig.

Hos ham fungerede min Battlefield 2 perfekt!

Hjemme igen virker det stadigvæk ikke. Jeg har prøvet at resette
routeren på reset-knappen. Det hjalp heller ikke.

Jeg må vist have fat i Yousee. Og lade være med at ærge mig over, at
jeg har gen-installeret en ellers fint fungerende XP...

--
Morten Dueholm

Fra : Morten Dueholm

Dato : 29-10-08 09:33

Morten Dueholm wrote:

> Jeg må vist have fat i Yousee.

Lige talt med flink Yousee-supporter. Vi prøvede forskellige ting uden
at han kunne finde nogen fejl. Han mente, at mit modem måske havde
problemer med noget Docsis-noget. Jeg får en nyt modem.

--
Morten Dueholm

Fra : Morten Dueholm

Dato : 29-10-08 21:39

Morten Dueholm wrote:
> [...]

Supporteren ringede tilbage i eftermiddag. De havde åbenbart haft
flere med samme problem. Han foreslog at slå routerens indbyggede
firewall fra. Vupti, nu kan jeg spille BF2 igen.

Jeg har ikke pillet ved routerens indstillinger tidligere, og forstår
ikke helt hvorfor det lige pludselig ikke virkede. Men nu virker det,
og det er det vigtigste.

--
Morten Dueholm

Fra : Bjarne K.

Dato : 30-10-08 11:31

"Morten Dueholm" <mdd@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> helt hvorfor det lige pludselig ikke virkede. Men nu virker det, og det er

Kunne det være at du ikke har forwardet de porte der anbefales forwardet.
Mener godt at man kan køre multiplayer alligevel, men måske det har
indflydelse på performance. Jeg har ingen problemer selvom min router
firewall er slået til (ikke Usee), men jeg har forwardet "nedenlinkede"
porte.

Fandt dem lige her:
http://www.ea.com/official/battlefield/battlefield2/us/editorial.jsp?src=communityupdate_061405

Denne her side kan forøvrigt generelt anbefales til opsætning af BF2. (men
den kender du sikkert allerede)
http://www.tweakguides.com/BF2_1.html

Bjarne K

Fra : Morten Dueholm

Dato : 31-10-08 17:09

Bjarne K. wrote:
> Kunne det være at du ikke har forwardet de porte der anbefales forwardet.

Det har jeg ikke. Men det havde jeg nu heller ikke før jeg fik
problemer. Eller nu, hvor det virker fint med fjernet firewall-flueben.

Kunne selvfølgelig være spillet vil virke endnu bedre med portene
forwardet. Det må testes...

Tak for links - kendte dem godt

--
Morten Dueholm

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 31-10-08 01:31

Morten Dueholm skrev:
> Jeg har ikke pillet ved routerens indstillinger tidligere, og forstår
> ikke helt hvorfor det lige pludselig ikke virkede. Men nu virker det, og
> det er det vigtigste.

Vi har haft noget ligende, dog i BF2142, men også via router på yousee
forbindelse. Dog kunne vi godt se alle servere med efter et stykke tid
fik vi lost connection, hvorefter vi skulle reboote routren. Tilsidst
resatte vi routeren til factory defaults og konfiguret den igen,
derefter har det hele køre upåklageligt.

Hygge

[C&B]AngelFire

Fra : Lars Skov Jensen

Dato : 22-12-08 19:30

Hejsa Dorthe

Hvordan finder man Din / Jeres Server inde i spillet Battlefield 2142 ???

Hilsen Lars

Fra : Martin

Dato : 31-10-08 20:45

Morten Dueholm wrote:

> [...]
>
> Jeg har ikke pillet ved routerens indstillinger tidligere, og forstår
> ikke helt hvorfor det lige pludselig ikke virkede. Men nu virker det, og

Nu sker der jo firmware- opdateringer som sendes direkte fra ISP'en til
routeren uden du aner en dyt - så måske det er en af deres opdateringer
der er gået galt.. hvem ved :)