fritidsklub
Fra : Peter

Dato : 01-11-08 18:23

Hej

vi har lige fået et brev far kommunen (Lyngby-Taarbæk) om at taksten
til børnenes fritidsklub stiger fra kr 900,- pr måned til kr 1.200,-

Hvad betaler I andre?

Jeg synes 1.200,- er temmelig dyr, og en stigning på 33% er også ret
voldsomt.

/Peter

Fra : Per Vadmand

Dato : 01-11-08 18:27

Peter wrote:
> [...]
>
> Hvad betaler I andre?
>
> Jeg synes 1.200,- er temmelig dyr, og en stigning på 33% er også ret

Husk det til næste valg. Forklarigen hedder: Skattestop.

Per V
--
Det er i orden at være en krukke, hvis krukken ikke er tom.

Fra : Peter

Dato : 01-11-08 19:58

Per Vadmand wrote:

> Husk det til næste valg. Forklarigen hedder: Skattestop.

Men med flere i arbejde samt stigner i løn, må staten egentlig få flere
penge kradset ind, selvom skattesatsen er det samme?

Fra : Per Vadmand

Dato : 01-11-08 23:06

Peter wrote:

> Men med flere i arbejde samt stigner i løn, må staten egentlig få
> flere penge kradset ind, selvom skattesatsen er det samme?

De skal jo også bruge flere penge til alt muligt andet end det sociale - det
er dyrt at føre krig sammen bed storebror Bush.

Per V
--
Det er i orden at være en krukke, hvis krukken ikke er tom.

Fra : Holst

Dato : 01-11-08 23:15

Peter wrote:

> Men med flere i arbejde samt stigner i løn, må staten egentlig få flere
> penge kradset ind, selvom skattesatsen er det samme?

De offentligt ansatte stiger også i løn.

Fra : Bo Warming

Dato : 09-11-08 09:20

Der findes en bestemt slags humanister, som
elsker negrene i Afrika, men hader deres nabo"
(Søren Kierkegaard)

Elsk dinnabo og dit barn og glem muslimer

Fra : Ivar

Dato : 02-11-08 13:08

Per Vadmand skrev:

> Husk det til næste valg. Forklarigen hedder: Skattestop.

Ja, hver gang man mangler penge i det offentlige, kan man blot hæve
skatten med 1 procentpoint. Det vil selvfølgelig være problematisk
om nogle år, men det er jo vores børns problem.

Jeg vil lige tilføje, at kommunerne ikke må øge taksterne for
egenbetaling. Det er bestemt af skattestoppet. Enkelte kommuner
har dog fået godkendt budgetter, der udhuler skattestoppet.
Her er en liste fra BUPL:
http://www.bupl.dk/web/internet.nsf/(DokOversigt)/069CDC472A6EBB9DC12574CC003C3EB9!OpenDocument

Ivar Magnusson

--
MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Børn http://lexinfo.dk/born/born.html

Fra : Per Vadmand

Dato : 02-11-08 13:44

Ivar wrote:

> Ja, hver gang man mangler penge i det offentlige, kan man blot hæve
> skatten med 1 procentpoint.

Hvis skatterne ikke rækker til, at der kan gøres rent på skoler og
plejehjem, er skatterne for lave.

Og hvis skattestoppet ikke havde forhindret, at vi fik en afgift ved salg på
friværdistigninger, havde mange været betydeligt mindre i knibe i dag - og
vores institutioner havde måskle set pænere ud!

Per V
--
Det er i orden at være en krukke, hvis krukken ikke er tom.

Fra : Ivar

Dato : 03-11-08 17:36

Per Vadmand skrev:

> Hvis skatterne ikke rækker til, at der kan gøres rent på skoler og plejehjem,
> er skatterne for lave.

Hvis der ikke er penge til rengøring, bruges de offentlige penge
forkert. Rengøringen er udmærket i "vores" børnehave, men det er
selvfølge ikke det samme som at der findes børnehaver, hvor der
ikke er styr på det.

> Og hvis skattestoppet ikke havde forhindret, at vi fik en afgift ved salg på
> friværdistigninger, havde mange været betydeligt mindre i knibe i dag - og
> vores institutioner havde måskle set pænere ud!

Det er rigtigt, at skatten burde flyttes fra arbejde til samfundsskabte
værdier, men det ændrer ikke på, at det er en
tisse-i-bukserne-for-varme-løsning blot at hæve skattetrykket.

Du har mange gange bevist, at du ikke forstår verden omkring dig. Det
kommer blandt andet til udtryk ved, at du ikke kan finde ud af
i hvilke grupper politiske indlæg hører hjemme. Din bemærkning
skal dog ikke stå alene. Man må naturligvis stemme, som man vil,
men er man blot en smule bekymret for den verden ens børn skal
vokse op i, ønsker man ikke, at landet skal gå i en politisk retning,
der i sin *yderste* konsekvens gør, at det ikke kan brødføde sig selv.

FUT dk.politik

Ivar Magnusson

Fra : Per Vadmand

Dato : 03-11-08 17:54

Ivar wrote:

> Du har mange gange bevist, at du ikke forstår verden omkring dig.

Den formulering passer fint med den siddende regerings holdning til folk,
der ikke deler dens politiske holdning - de må være dumme og uvidende.

Min holdning til folk med den holdning er til gengæld, at mit liv er for
kort til at diskutere med dem.

PLONK!

Per V
--
Det er i orden at være en krukke, hvis krukken ikke er tom.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 01-11-08 19:06

"Peter" <xdzgor@hotmail.com> writes:

> vi har lige fået et brev far kommunen (Lyngby-Taarbæk) om at taksten
> til børnenes fritidsklub stiger fra kr 900,- pr måned til kr 1.200,-
>
> Hvad betaler I andre?

Der er forskel på fritidsklubber og SFO'er/DUS'er. Her i Favrskov
koster en SFO-plads 1.475 kroner og en 3. eller 4. klasses elevs plads
i en fritidsklub koster 1.032 kroner.

I Jammerbugt er der ingen fritidsklubber, men en SFO-plads koster
1.381 kroner.

I Århus koster en SFO-plads fra 0.-3. klasse 1.816 kroner, for 4.
klasse 1.208 kroner og et klubtilbud koster 605 kroner.

Så det kommer jo lidt an på hvad der skal sammenlignes med.

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Peter

Dato : 01-11-08 19:55

Trine Kornum Christiansen wrote:

> [...]
> klasse 1.208 kroner og et klubtilbud koster 605 kroner.
>
> Så det kommer jo lidt an på hvad der skal sammenlignes med.

I Lyngby-Taarbæk er fritidsklubber til børn i 4. 5. og 6. klasser (og
kommer til at koste 1.200,- pr måned).

SFO (0. - 3. klasse) koster 1.680,-

/Peter

Fra : Ivar

Dato : 02-11-08 13:15

Trine Kornum Christiansen skrev:

> Så det kommer jo lidt an på hvad der skal sammenlignes med.

Ja, det må det være. Her i Odense koster en plads i en fritidsklub
115 kr pr. måned. Det er til børn i 4. klasse og op.
Taksterne for børnehave og SFO kan ses her:
http://www.foa.dk/pasningspris2008/Default.aspx
Priserne for SFO ses under tabellen.

Ivar Magnusson