Forældre møde og papforældre
Fra : Ukendt

Dato : 31-10-08 21:14

Min kone har et barn på 4 år fra tidligere forhold og barnet går nu i
børnehave.
Barnet er hos sin far hver anden weekend - forlænget fra torsdag eftermiddag
til tirsdag eftermiddag altså en 9-5 ordning.

Forældrene har minimum af kontakt da de ikke kan enes.

Nu er der så forældremøde i drengens børnehave og der ville jeg gerne med da
jeg jo har med drengen at gøre en stor del af tiden.
Faren vil ikke komme til det forældre møde hvis jeg kommer. Moren vil gerne
ha jeg kommer med.

Hvad gør jeg i denne sitaution ?

Lader jeg drengens far være far og holder snotten væk ?
Eller lader jeg drengens far være far og så møder op til det møde og tænker
det er for slapt af faren han ikke vil komme fordi jeg kommer ?

Skal måske lige indskyde at faren ikke har nogen grund til at være bange
eller noget for mig - har ikke gjort ham noget og kommer heller ikke til
det.

Men altså hvordan forholder jeg mig ?

Allan

Fra : Frøken Jensen

Dato : 01-11-08 11:46

On 31/10/08 21:14, in article 490b6742$0$90269$14726298@news.sunsite.dk,
"Allan M" <allan at allanm dot dk fjern> wrote:

> [...]
>
> Skal måske lige indskyde at faren ikke har nogen grund til at være bange
> eller noget for mig - har ikke gjort ham noget og kommer heller ikke til

Jeg synes du skal møde op og at I samtidig (igen) skal lade faderen vide, at
han også er velkommen - og altid vil være det ved arrangementer/møder mv.

Fra : marlene

Dato : 01-11-08 13:09

> Jeg synes du skal møde op og at I samtidig (igen) skal lade faderen vide,
> at
> han også er velkommen - og altid vil være det ved arrangementer/møder mv.

nej du skal kun møde op, hvis skolen synes det er ok.

forklaret:
papfædre/mødre skal i videst udstrækning deltage i barnets aktiviteter.
men på vores skole, har vi valgt at det er den der har forædremyndighed over
barnet der skal deltage, kommer et skilt par med nye kærester,
er det mange at forholde sig til f.eks. ved 20 min. forældresamtale. særligt
hvis de 4 ikke kan enes, eller alle har noget de vil diskutere
med de 2-4 lærer der er til stede, så kunne en time ikke engang være
tilstrækkelig.
til alm. forældremøder er det ok at pap deltager, hvis forældremyndighederne
er enige om det.

til øvrige skole arr. er det ok at de alle deltager, hvis de ikke lige komme
med otte bedsteforældre også, for så er skolearealet
bare for lille til at rumme vores 300 elever m. div påhæng.

hør lige i børnehaven, hvilken holdning de har,

marlene

Fra : Brian K

Dato : 06-11-08 22:28

"Allan M" <allan at allanm dot dk fjern> skrev i en meddelelse

> Men altså hvordan forholder jeg mig ?

Hej

Jeg syntes du skal blive væk - du kan få et referat fra moderen.

Uanset hvad/hvorfor/osv - så ER det ham der er faderen og ikke dig.

Så kommer der sikkert et ramaskrig fra alle feministerne om hvordan far selv
har dit og dat....... Men vend den om og se på hvordan du selv ville reagere
hvis det var DIT barn.

Du overlever utvivlsomt at ikke komme med til det møde

Og der er jo den mulighed at du sender faderen en mail hvor du skriver noget
i stil med:

Hej xxxx

Jeg har fuld forståelse for at du gerne vil deltage til forældremødet d.
xx/xx 2008.

Jeg er ked af at høre at du ikke vil komme hvis jeg kommer - idet at jeg
meget gerne ville deltage.

Men da du er xxxxxx's far - træder jeg tilside og deltager således ikke.

Det er mit håb at du ser dette som at jeg respektere dig som xxxxx's far og
at det kan give anledning til at du måske i fremtiden kunne respektere mig
nok til at vi kunne deltage samme til disse arrangementer - til gavn for din
søn.

mvh
xxxxx

Giver det mening ?