Forespørgsel til seneste opdatering
Fra : Ukendt

Dato : 04-11-08 13:10

Hej

Ved nogen om der findes en måde, vha SQL, at finde seneste opdateringsdato
af basen?

Mvh, Brian

Fra : Gert Krabsen

Dato : 04-11-08 13:24

Brian skrev:
> Hej
>
> Ved nogen om der findes en måde, vha SQL, at finde seneste opdateringsdato
> af basen?
>
> Mvh, Brian

Hvaffor en database snakker vi om?

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-08 13:23

> Hvaffor en database snakker vi om?

Hov, det glemte jeg vist at skrive: MS Access
Det er ikke Access programmet jeg anvender - jeg har en MDB fil i et web som
jeg tilgår.

Mvh, Brian

Fra : Gert Krabsen

Dato : 04-11-08 13:41

Brian skrev:

> Hov, det glemte jeg vist at skrive: MS Access
> Det er ikke Access programmet jeg anvender - jeg har en MDB fil i et web som
> jeg tilgår.
>
> Mvh, Brian

Så kan du ikke, med mindre du styrer det i en tabel i databasen eller
programmæssigt.
Access får ny tidsstempel, bare du tænker på at kigge på den ;-(

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-08 13:49

"Gert Krabsen" <fjernkrabsen@fjernkrabsenfjern.dk> wrote in message

> Så kan du ikke, med mindre du styrer det i en tabel i databasen eller
> programmæssigt.
> Access får ny tidsstempel, bare du tænker på at kigge på den ;-(

Det er faktisk ok (Går ikke udfra at et opslag ændrer dato). Databasen er
genereret af et produkt som jeg ikke kan pille i. Jeg foretaget blot opslag
på et website (http://oz1bv.com/logsearch)

Mvh, Brian

Fra : Gert Krabsen

Dato : 04-11-08 14:48

Brian skrev:
> "Gert Krabsen" <fjernkrabsen@fjernkrabsenfjern.dk> wrote in message

> Det er faktisk ok (Går ikke udfra at et opslag ændrer dato).

Det er jo netop det, det gør. Prøv selv at åbne en .mdb-fil i Access og
lukke den igen uden at gøre nogetsomhelst.

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-08 18:04

> Det er jo netop det, det gør. Prøv selv at åbne en .mdb-fil i Access og
> lukke den igen uden at gøre nogetsomhelst.

Ok, men mon også det sker når IIS'en får lov til at smage på den?
Uanset hvad, ved du hvordan man via SQL henter oplysningerne? Så vil jeg se
hvordan den ter sig.

Mvh, Brian

Fra : Jan Bachman

Dato : 04-11-08 21:35

On Tue, 04 Nov 2008 14:47:54 +0100, Gert Krabsen
<fjernkrabsen@fjernkrabsenfjern.dk> wrote:

>Det er jo netop det, det gør. Prøv selv at åbne en .mdb-fil i Access og
>lukke den igen uden at gøre nogetsomhelst.

Ja, hvis man åbner via Access, så opdateres MDB'en. Det sker ikke
nødvendigvis gennem end ADO-connection via IIS. Jeg har en
opslagstavle, hvor MDB'ens datostempel er matcher datoen for seneste
indlæg. En visning af indlæg ændrer ikke stemplet.

/Jan

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-08 23:54

> [...]
> opslagstavle, hvor MDB'ens datostempel er matcher datoen for seneste
> indlæg. En visning af indlæg ændrer ikke stemplet.

Pleeeeease - fortæl nu om man kan fyre en SQL forespørgsel af som giver en
tid eller ej...

Mvh Brian

Fra : Jørn Andersen

Dato : 05-11-08 00:12

On Tue, 4 Nov 2008 23:54:25 +0100, "Brian" <b v (hos) m a i l m e . d k>
wrote:

>Pleeeeease - fortæl nu om man kan fyre en SQL forespørgsel af som giver en
>tid eller ej...

Jeg kender ikke PHP, men man bør kunne hente .mdb-filens dato via
filsystemet (det kan man i hvert fald i ASP, så det kan man sikkert også
i PHP).

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Ukendt

Dato : 05-11-08 10:51

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> wrote in message

> Jeg kender ikke PHP, men man bør kunne hente .mdb-filens dato via
> filsystemet (det kan man i hvert fald i ASP, så det kan man sikkert også
> i PHP).

Det er faktisk den måde jeg anvender nu. Problemet er blot at idet filen
bliver FTP-overført hvilket tidsstempler filen nu-og-her.

Mvh, Brian

Fra : Gert Krabsen

Dato : 05-11-08 08:07

Brian skrev:

> Pleeeeease - fortæl nu om man kan fyre en SQL forespørgsel af som giver en
> tid eller ej...

Det kan du ikke, med mindre du selv har gemt tiden i en tabel.
SQL drejer sig om forespørgsler til databasetabeller - uafhængigt af
hvilket filsystem der (tilfældigvis) ligger til grund.

Du skal altså have fat i filsystemet med en PHP-kommando.