Modem skal ofte genstartes
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 29-10-08 06:58

Hej

Jeg for nylig fået Medarbejder Bredbånd fra TDC. Det kører sådan set rimelig
godt, men det irreterer mig, at man ofte skal genstarte modem og router. Dvs
nogle gange når jeg står op, har min router tabt forbindelsen til modem, og
den kan ikke få en ip igen, før modem har været genstartet.

Det er et speedstream modem jeg har, og min router er en Linksys WRT54GL.
Har kørt med samme setup for ca. Et halvt år siden, hvor jeg også havde
Medarbejder Bredbånd fra TDC, og der oplevede jeg ingen problemer.

Det sidste halve år, har jeg haft kabelmodem fra Dansk Kabel-TV, og havde
heller ingen problemer.

Hvad kan det mon skyldes?

Mvh
Hans Mouridsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-10-08 08:18

Hans Mouridsen skriver:

> Hvad kan det mon skyldes?

Defekt modem - kontakt TDC.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Sørensen

Dato : 29-10-08 16:43

"Hans > skrev
> [...]
> Har kørt med samme setup for ca. Et halvt år siden, hvor jeg også havde
> Medarbejder Bredbånd fra TDC, og der oplevede jeg ingen problemer.

Køre du oppe på max af hvad din linie kan trække ?.

Jeg havde samme problem for et år siden, ligesåsnart at hastigheden blev sat
over på ADSL+ som kan køre over 8 mb. (min linie kan bære omkring 14 mb.)

men med tiden er det blevet bedre, jeg har nu en 20 mb.linie som køre 14.
mb og der er måske brug for genstart hver 14 dag.

vh.
Sørensen

Fra : Sørensen

Dato : 29-10-08 16:44

"Hans skrev
jeg har, og min router er en Linksys WRT54GL.

Er du sikker på at det ikke er den det er galt med ??, De har det med at
falde i søvn.

vh.
Sørensen

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 29-10-08 20:30

Hej

On 29/10/08 16.44, in article
490884d5$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk, "Sørensen"
<nogen@microsoft.com> wrote:

> "Hans skrev
> jeg har, og min router er en Linksys WRT54GL.
>>
> Er du sikker på at det ikke er den det er galt med ??, De har det med at
> falde i søvn.

Det kan man selfølgelig ikke udelukke, men problemet startede bare med det
samme, efter jeg fik bredbånd fra TDC.

Det er meget sjældent jeg belaster min forbindelse (har ca. 17 mbit).

Jeg må prøve at høre, om TDC har nogen forslag.

Tak for hjælpen.

Mvh
Hans

Fra : Sørensen

Dato : 30-10-08 01:55

"Hans Mouridsen" skrev
problemet startede bare med det
> samme, efter jeg fik bredbånd fra TDC.

Var det samme hastighed sidst du havde bredbånd fra TDC ?

> Det er meget sjældent jeg belaster min forbindelse (har ca. 17 mbit).

Det betyder ikke noget om du belaster den eller ej, men jeg vil æde min hat
på at problemet forsvinder hvis du nedgradere til 8 m.bit

> Jeg må prøve at høre, om TDC har nogen forslag.
God fornøjelse

> Tak for hjælpen.
det var så lidt

Vh.
Sørensen

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 29-10-08 20:28

> Er du sikker på at det ikke er den det er galt med ??, De har det med at
> falde i søvn.

Og hvis man skal give lidt mere specifik hjælp bør der kigges på den
PSU der følger med. Den taber pusten over tid. Men det er med garanti
også den billigste PSU man kunne opdrive i kina på
fabrikationstidspunktet.

Thomas
--
"I don't read books, but I have friends who do." -Presidential Candidate George W. Bush

Fra : peterherzberg@gmail.~

Dato : 02-12-08 05:49

Vi har det samme problem også medarbejderbredbånd. Modemmet skal
genstarters, gerne flere gange om dagen. Det er ikke routeren der
mister forbindelsen til modemmet, men modemmet der mister forbindelse
til TDC.

Vi har skiftet modem 3 gange nu og det hjælper ikke.

TDC kan ikke hjælpe, heller ikke deres teknikere, som vi har talt med.
Vi har, som andre i denne tråd foreslår, fået sat hastigheden ned fra
8 til 4 mbit, hvilket heller ikke hjalp.

Er noget frustrerende....

Peter

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 02-12-08 21:16

Hej

On 02/12/08 13.48, in article
c7da379a-8e94-4681-b275-46d5dd4b38a8@20g2000yqt.googlegroups.com,
"peterherzberg@gmail.com" <peterherzberg@gmail.com> wrote:

> [...]
> Vi har, som andre i denne tråd foreslår, fået sat hastigheden ned fra
> 8 til 4 mbit, hvilket heller ikke hjalp.

Mit problem blev afhjulpet med nyt modem :)

Har du prøvet med en anden router?

Mvh
Hans