Apocalypse
Fra : Nicolai Hanssing

Dato : 22-10-08 20:41

Fuck me, hvor har jeg svært ved at lade være med at købe den!

http://www.opensafety.eu/index.php

Nicolai

Fra : Jan Birk

Dato : 23-10-08 11:39

> Fuck me, hvor har jeg svært ved at lade være med at købe den!

Enig. Synes dog at scrubberne er lige lovlige kryderet. Hvis jeg har
forstået det rigtigt, koster 4 stk. knap 100euro, hvilket giver ca.
25euro pr. dyk.????? Kan andre verificere dette?

Ellers er ca. 15K en fin pris med det hele og lidt til )

Det er en oplagt julegave

/Jan

Fra : sune.joergensen@gmai~

Dato : 23-10-08 05:12

On 23 Okt., 12:39, Jan Birk <jan.b...@invalid.domain.null> wrote:

> [...]
> 25euro pr. dyk.????? Kan andre verificere dette?
>
> Ellers er ca. 15K en fin pris med det hele og lidt til )

Velkommen på RW
http://www.rebreatherworld.com/o2ptima-aka-optima-rebreather/18361-optima-extendair-duration-experiences-6.html

Som du kan ses bruges EAC jo på en Optima og her kører mange 5-6 timer
på en Scrubber.
Så. ca. 200 kr. / 5 = 40 kr./time.

Til sammenligning koster et dyk (60-80 min) mig lidt under 20 kr. i
kalk, hvis det ikke er super koldt eller meget dybt, hvor det er
dobbelt op.

Ret cool at monitoren både måler O2, CO2 og Helium!
WOB er weltklasse og det blvier spændende at høre når "almindelige"
dykkere får prøvet den i praksis.

/Sune

Fra : sune.joergensen@gmai~

Dato : 23-10-08 05:37

On 23 Okt., 13:12, sune.joergen...@gmail.com wrote:

> [...]
>
> Ret cool at monitoren både måler O2, CO2 og Helium!
> WOB er i weltklasse og det bliver spændende at høre når "almindelige"

Vil lige tilføjet at min pris på kalk er baseret på indkøb af en palle
af 32 dunke af 20 kg.
Ellers ville det også koste næsten det dobbelte, og man kan sikkert
også få en god deal på et stort antal EAC's.
Er der nogen forhandlere i Danmark ?

På den anden side man dykker ikke CCR for at spare penge
Om man bruger 2000 kr. eller 4000 kr. om året på kalk, er for mig en
meget lille forskel på mit dykkerbudget pr. år.

/Sune

Fra : Nicolai Hanssing

Dato : 23-10-08 15:36

Sune,

Du må slå dig til tåls med at du har en af de to bedste (pris og
performance) mCCR-rebreather der kan købes. Om det er 1-eren eller
2-eren må tiden vise.

Pt. er der jo ihvertfald 4måneder til den første OR falder i private
hænder.

Og husk:
697€+1043€ + UK-Moms = 15.000 d.kr.

+ dil-tank (2-12 l)
+ bailout-tank (2-12 l)
+ 2 x 1st.trin til samme.....

Meen det frister.....

Nicolai - der nu stadig er glad for sin rEvo!

Fra : Nicolai Hanssing

Dato : 23-10-08 15:49

<sune.joergensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:baa07bf8-b69e-4630-b076-> > Enig. Synes dog at scrubberne er lige
lovlige kryderet. Hvis jeg har
> Som du kan ses bruges EAC jo på en Optima og her kører mange 5-6
> timer
> på en Scrubber.
> Så. ca. 200 kr. / 5 = 40 kr./time.

Tjaee, den officielle rating er 2½ time på OR'eren.....
Min pris på kalk er ca. 15-20 kr. pr. Time (2½ time pr. cannister).
Med de officielle ratings er det 25kr/time på rEvo'en.
Og hvis vi holder os til de offcielle på OR'eren så hedder det jo
83kr/time.....

Så jeg skal bare have nogle flere timer på rEvo'en, så har jeg jo i
virkeligheden sparet nok til at købe OR'eren

Nicolai

Fra : Nicolai Hanssing

Dato : 23-10-08 15:52

>Ellers ville det også koste næsten det dobbelte, og man kan sikkert
>også få en god deal på et stort antal EAC's.
>Er der nogen forhandlere i Danmark ?

Rasmus Lauritzen har haft en Optima, men det var fandneme noget
skrammel!
Så han er vist den eneste der har ligget inde med EAC.

Mig bekendt er der ingen i DK der dykker en, men der er vist en enkelt
i Sverige.

Nicolai

Fra : sune.joergensen@gmai~

Dato : 24-10-08 01:57

On 23 Okt., 16:49, "Nicolai Hanssing" <nh-fje...@servo.dk> wrote:
> [...]
> Med de officielle ratings er det 25kr/time på rEvo'en.
> Og hvis vi holder os til de offcielle på OR'eren så hedder det jo

Nu ved du jo udemærket godt at det er under den strenge CE norm, og i
praksis kan den holde 5-6 timer pr. EAC.

> Så jeg skal bare have nogle flere timer på rEvo'en, så har jeg jo i
> virkeligheden sparet nok til at købe OR'eren

største ulempe synes jeg faktisk er størrelsen, da den uden
flasker har ca. samme størrelse som en rEvo, dvs. den bliver ret bred
med flasker på siden.

/Sune

Fra : sune.joergensen@gmai~

Dato : 24-10-08 04:57

On 24 Okt., 09:57, sune.joergen...@gmail.com wrote:

> Nu ved du jo udemærket godt at det er under den strenge CE norm, og i
> praksis kan den holde 5-6 timer pr. EAC.

Lidt data her, så 5-6 timer er ikke helt skæv:

http://www.extendair.com/co2/co2frm.html?=co2.html

/Sune

Fra : sune.joergensen@gmai~

Dato : 24-10-08 05:08

On 23 Okt., 16:51, "Nicolai Hanssing" <nh-fje...@servo.dk> wrote:

> [...]
> Så han er vist den eneste der har ligget inde med EAC.
>
> Mig bekendt er der ingen i DK der dykker en, men der er vist en enkelt

Jeg spurgte og fik svar til en DIY EAC adapter
http://www.dykarna.nu/photoAlbum/showPhoto.asp?albumId=1711&photoId=174914

Lidt baggrund:
http://www.extendair.com/use/usefrm.html?=use.html

/Sune