efterårs camping
Fra : Ukendt

Dato : 21-10-08 18:52

Hej

Jeg er nybagt cv-ejer og har netop været på min første tur med konen + 3
børn (jylland+fyn)
Det var dejligt at opleve, hvordan børnene hurtigt fandt legekammerater på
de forskellige pladser vi besøgte...

Umiddelbart er vi jo lidt lune på at komme afsted igen snart - bare i
weekenden.
Men findes der pladser, hvor der er lidt gang i den (andre familier+børn) på
denne tid af året ?

Hilsen Palle

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 21-10-08 22:50

"Palle Johansen" <invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> weekenden.
> Men findes der pladser, hvor der er lidt gang i den (andre familier+børn)

Hej Palle

Jo - det er der da, men skriv lige hvor i landet i bor - og hvor langt i er
indstillet på at køre f.eks. for en week-end tur.
Så har vi lettere ved at svare dig mere konkret

Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-08 09:21

"Jesper Hedegaard" <eksisterer@ikke.da> skrev i meddelelsen

> [...]
> er indstillet på at køre f.eks. for en week-end tur.
> Så har vi lettere ved at svare dig mere konkret

nå ja

Det skal nok være på Sjælland... Umiddelbart har vi luret lidt på de
forskellige DCU pladser, men det er bestemt ingen betingelse.

Hilsen Palle

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 22-10-08 09:45

> [...]
>
> Det skal nok være på Sjælland... Umiddelbart har vi luret lidt på de
> forskellige DCU pladser, men det er bestemt ingen betingelse.

OK - nu er vi jo ikke selv fra Sjælland - vi er fra Amager

Og bortset fra vores tur til Henne Strand i sidste uge ligger vi nok stille
for vinteren nu - med en "klapvogn" (Hymer Touring) er det ved at være lidt
chancespil med vejret og temperaturen.

'Men når vi er over efterårsferien har mange pladser jo udelukket sig selv -
de har lukket for vinteren.
Så må man jo kigge på de store pladser, der har åbent - og der kender vi
faktisk kun Feddet. Og har egentligt aldrig været der senere end
efterårsferien.
Men pladsen er stor og velbesøgt det meste af året, så jeg mener ikke i
kommer ud for at det meste reelt er vinterlukket selv om pladsen relkamerer
med at have åbent.
Og Feddet er vel også bedst sådan lidt udenfor sæsonen - vi har senest været
der for snart 3 år siden og syntes det var ved at blive for mondænt der. Og
for mange fik lov at benytte deres ordning, hvor du kan lade cv'en stå i
flere uger ad gangen. Det betyder nemlig at i de store week-ender i foråret
har du meget svært ved at få en plads - men når du kommer derned er der
utroligt mange tomme vogne på pladsen. Men det kan de jo have ændret siden.
Sørg for at ligge på den "nye" plads - "Sandet". "Fjorden" er den gamle
fastliggerdel med små parceller og tit meget langt til strøm (bag
receptionen). Der er stor forskel på de 2 afdelinger - men måske er
"Fjorden" mere besøgt på denne årstid ?

Vi har gode erfaringer med DCU-pladser - og er pladsen vinteråben skal der
nok være mennesker der (ellers ku det vel ikke betale sig år efter år).
Men her må andre byde ind med erfaringer

Se f.eks. også www.campingferie.dk og www.dcu.dk - begge har velbesøgte
fora, hvor der er mange erfaringer med forskellige pladser.