Børnechecks
Fra : Leif Neland

Dato : 21-10-08 11:58

Hvorfor skal de sendes ud samtidig?
(Eller sættes ind på nem-kontoen)

Hvis de blev udsendt løbende, ville man nedsætte trængslen i butikkerne,
og tyve og røvere ville ikke have dage, hvor der var ekstraordinært
mange kontanter i omløb.

Man kunne f.ex. sende pengene 14 dage før barnets fødselsdag, og så 3, 6
og 9 mdr senere.

Leif

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 21-10-08 14:22

Leif Neland <leif@neland.dk> writes:

> Man kunne f.ex. sende pengene 14 dage før barnets fødselsdag, og så 3,
> 6 og 9 mdr senere.

Glimrende ide, men der er sikkert et eller andet regnskabsteknisk i
det.

Da vores den første overførsel kom var jeg ved at ringe for at gøre
opmærksom på at der var overført nogle penge til os ved en fejl. Det
samme var jeg ved i juli, men i fredags havde jeg faktisk husket det.
:)

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 24-10-08 21:00

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message

> [...]
> opmærksom på at der var overført nogle penge til os ved en fejl. Det
> samme var jeg ved i juli, men i fredags havde jeg faktisk husket det.

læser du da ikke post fra skattevæsnet?
Fruen min får da et fint brev hver gang...

mvh
Rasmus

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 25-10-08 20:41

"Rasmus M. Jensen" <rmje03@kom.aau.dk> writes:

> læser du da ikke post fra skattevæsnet?
> Fruen min får da et fint brev hver gang...

Vi får ikke noget. Pengene er der bare.

Fra : vvv

Dato : 26-10-08 18:42

"Rasmus M. Jensen" <rmje03@kom.aau.dk> skrev i meddelelsen
> "Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message

> læser du da ikke post fra skattevæsnet?
> Fruen min får da et fint brev hver gang...
Kan det tænkes hun ikke har pluskonto?
Vi får ikke andet end pengene, de bliver sat ind på vores pluskonto.

vv

Fra : Inge Jensen

Dato : 26-10-08 19:12

"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse

> "Rasmus M. Jensen" <rmje03@kom.aau.dk> skrev i meddelelsen

> Kan det tænkes hun ikke har pluskonto?
> Vi får ikke andet end pengene, de bliver sat ind på vores pluskonto.

Hvad er en pluskonto?

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 26-10-08 19:44

"Inge Jensen" <ikkenogen@mail.dk> writes:

> Hvad er en pluskonto?

Jeg antager at det er en nem-konto, men jeg troede at alle danskere
havde sådan en.

Fra : Inge Jensen

Dato : 27-10-08 07:14

> Jeg antager at det er en nem-konto, men jeg troede at alle danskere
> havde sådan en.

Det antager jeg også - ved ikke hvad en pluskonto er. Derfor spørger jeg

Fra : vvv

Dato : 27-10-08 20:18

"Inge Jensen" <ikkenogen@mail.dk> skrev i meddelelsen
> "Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> skrev i en meddelelse

> Det antager jeg også - ved ikke hvad en pluskonto er. Derfor spørger jeg

Ja selvfølgelig, nemkonto. Pluskonto er noget man har i min bank. Fik lige
blandet rundt i begreberne.

vv

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 27-10-08 21:18

"vvv" <?@?> wrote in message

> Ja selvfølgelig, nemkonto. Pluskonto er noget man har i min bank. Fik lige
> blandet rundt i begreberne.

selvfølgelig har hun det...
det har alle borgere...