Den svære transformation fra SFO til total~
Fra : H. Jensen

Dato : 21-10-08 09:51

http://jp.dk/indland/aar/kriminalitet/article1490993.ece

Velfærdsministeren vil indføre udgangsforbud gældende kl. 20 for unge under
12 og 22 for unge under 15.

Da jeg var 13-14 år ville jeg være en konstant lovovertræder. Situationen
var den at jeg havde tid på kasernen gymnastiksal kl. 20.30 - 21.30 hvor at
jeg spillede badminton på motionsniveau. Vi taler om 70'erne og her var
ingen service med afhentning i bil, så fredag aften var jeg ofte hjemme
10-15 minutter over 22.

Nu har jeg selv et afkom i 3. klasse og næste år så skal vedkommende kunne
færdes på egen hånd efter skoletid. Det forventer jeg ingen problemer med.
Afkommet er ikke særlig social og de forsøg vi har haft her i det sidste år
med fri adgang til at gå hjem, når vedkommende ville viser at det enten
hedder værelset med fjernsynet kørende eller ophold på SFO'en fordi der er
et eller andet spændende projekt.

Der dyrkes ikke sport eller anden interesse, da vedkommendes interesse -
akvareller - ikke er en social aktivitet. Med andre ord - alt er trygt og
godt. Barnet har sunde interesser.

Men med alle de nye regler, som børnene tvinges til at leve efter istedet
for det gamle slogan "Frihed under ansvar" gør at man som forælder overvejer
om ungen skal fængsles præventivt på Sortehavsakademiet -
http://akademiet.mono.net - når denne bliver lidt ældre og mennesker i det
øvrige samfund, der kunne bringes vedkommende i fordærv og ikke mindst
presse familiens økonomi så de kvartalsmæssige børnechecks ikke kan bruges
på rødvin og saltstænger - kommer i spil.

Sagen fra Århus, der legede med ild og efter hvad politiet betegner som
hændelig uheld kom til at forsage bygningsskade, viser jo at hele familiens
fremtid kommer på spil og børnene ender på lukkede institutioner uanset hvor
meget skyld de måtte have udvist.

Så hellere være på forkant - eller hvad?

--
Regards
Meditation Inlet - special boarding school for children with special needs.