CoD4 og chat?
Fra : Klaus G.

Dato : 18-10-08 22:21

Hej.

Når jeg spiller CoD4 og det er en del :) Så er det godt nok meget bøvlet er
følge med i hvad folk skriver. Det popper self på skærmen når der bliver
skrevet noget. Men oftest er man i ildkamp, eller meget koncentreret om at
kigge på en lille åbning med sin sniper...

Skal man se hvad der er blevet skrevet skal man SHIFT+½ for at få console
frem. Men her står der ikke kun chat, men en pokkers masse andet lo*t.
Errors, kills, gfx haløj, sound gejl osv osv osv..

Kan man på nogen måde smide noget filter på hvad der skal vises i console?
Kan man noget andet smart, så man nemmere kan se chatten...eller?

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : preben nielsen

Dato : 02-11-08 12:45

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Kan man på nogen måde smide noget filter på hvad der skal vises i console?
> Kan man noget andet smart, så man nemmere kan se chatten...eller?

Lev med det. Dem der lavede spillet er absolut ikke dygtige når det gælder
fornuftigt interface, og de lægger slet ikke op til, at chat-funktionen er
noget der skal bruges.

I SOF2 er chat-meddelelser i stor klar font, og frag-meddelelser står med
små i øverste venstre hjørne.

Du kan prøve at flytte chatten lidt væk fra frag-meddelelserne

seta cg_chatHeight "8"
seta cg_chatTime "12000"
seta cg_hudChatIntermissionPosition "5 200"
seta cg_hudChatPosition "5 200"
seta cg_hudSayPosition "5 100"
seta cg_hudVotePosition "5 100"

-p

Fra : Klaus G.

Dato : 02-11-08 13:53

> Lev med det. Dem der lavede spillet er absolut ikke dygtige når det gælder
> fornuftigt interface, og de lægger slet ikke op til, at chat-funktionen er
> noget der skal bruges.
Ser desværre sådan ud :/

> [...]
>
> seta cg_chatHeight "8"
> seta cg_chatTime "12000"
> seta cg_hudChatIntermissionPosition "5 200"
Mit problem er ikke så meget hvor teksten kommer, men at jeg ikke har tid
til lige at læse den, i de 7sek den er fremme, fordi jeg enten jagter en
modstander, eller kigger gennem mit scope på tværs af mappet. Så har jeg ikk
tid til at kigge chat. Men når der så er lidt "ro på" igen, så mangler jeg
virklig at kunne se hvad der skrevet synes jeg.

Er det mon muligt at slå alle de fejlmeddelser fra som der skrives i
console? Der står eddermame godt nok en pokkers masse lort, som på ingen
måde er relevant for spilleren.

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk/gallery