RJ-22 til RJ 45
Fra : Martin Rydberg Niels~

Dato : 14-10-08 14:37

Hej Nyhedsgruppe.
Jeg har brug for at koble et RJ-22 stik (telfonstik) til et netværkskabel.

Jeg er helt med på at lave et RJ-45 stik, men jeg ved ikke hvilke farver/par
der skal kobles i den anden ende af Cat5E kablet (netværkskablet) for at
RJ-22 skal bruges i den anden ende af samme.

Nogen der ved det, eller skal der flere detaljer på ?

Ps. naturligvis ved min lokale TDC butik intet!!

- Martin

Fra : Martin Rydberg Niels~

Dato : 14-10-08 14:43

Det hedder selvfølgelig RJ 11.

Sorry

"Martin Rydberg Nielsen [6100]" <martin_FJERN_DETTE_@dxlnet.dk> wrote in
message news:48f4a05e$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : KsNa

Dato : 14-10-08 15:22

"Martin Rydberg Nielsen [6100]" <martin_FJERN_DETTE_@dxlnet.dk> skrev i en
meddelelse news:48f4a05e$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
>
> Nogen der ved det, eller skal der flere detaljer på ?
>
> Ps. naturligvis ved min lokale TDC butik intet!!

Hvad skal kobles sammen ?

Hvis det er en telefon er det normalt de 2 midterste kontakter i RJ11, kan
være anderledes hvis der også indgår en strømforsyning.

RJ11 stik(dem på kablet) passer også ind i RJ45 stik(hun/vægstik), så ofte
kan der bruges et kabel med RJ11 i begge ender af kablet, hvis der er til en
telefon.

Mvh
Kim

Fra : Sørensen

Dato : 14-10-08 18:12

"KsNa" <> skrev

> RJ11 stik(dem på kablet) passer også ind i RJ45 stik(hun/vægstik), så ofte
> kan der bruges et kabel med RJ11 i begge ender af kablet, hvis der er til
> en telefon.

Det skal man så ikke gøre hvis man ønsker at bruge vægstikket til RJ45 på et
senere tidspunkt, det ødelægger De yderste kontakter.

vh.
Sørensen

Fra : Martin Rydberg Niels~

Dato : 15-10-08 10:29