Hvilken ny gamering mus.
Fra : Bjarne K.

Dato : 16-10-08 13:13

1. Razor Boomboom - http://www.shg.dk/p/2106216
2. Logitech G9 - http://www.shg.dk/p/2098326
3. Logitech G5 - http://www.shg.dk/p/2084853

Eller en helt trejde.

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 16-10-08 13:17

Der skulle selvf. have stået "gaming mus"

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 16-10-08 15:05

Bjarne K. wrote:

> 3. Logitech G5 - http://www.shg.dk/p/2084853

Jeg har haft min i over 2 år og jeg er ganske fint tilfreds med den
endnu. Den føles som ny, selvom den har været brugt flittigt i alle
årene. Jeg har ingen anden mus end G5'eren.

> Eller en helt trejde.

Du mener en fjerde - du har listet 3 op

Jesper Poulsen

Fra : Hagar

Dato : 16-10-08 15:41

"Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i en meddelelse
> 1. Razor Boomboom - http://www.shg.dk/p/2106216
> [...]

Jeg har kørt med Razor i over et år nu, og jeg skal IKKE have logitec igen,
jeg skal nok ikke komme ind på hvorfor, for det vil skabe en storm mod mine
argumenter, og så kan det være ligegyldigt. Razor er en let og godt glidende
mus hvor knapperne er der hvor de skal være, ikke noget med at pølserne skal
famle rundt efter knapperne på siderne.

Hagar

Fra : Bjarne K.

Dato : 16-10-08 17:46

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> godt glidende mus hvor knapperne er der hvor de skal være, ikke noget med
> at pølserne skal famle rundt efter knapperne på siderne.

Jo, men hvor er ekstra knapperne. Kan se at der skal være 5 knapper, men jeg
kan kun se 3 ? (Har checket på deres egen hjemmeside, uden at være blevet
meget klogere)

Ved du forøvrigt, om man kan slukke for lyset i midterknappen/scroll-børgen
?

Bjarne K.

Fra : Hagar

Dato : 17-10-08 00:14

> [...]
> blevet meget klogere)
>
> Ved du forøvrigt, om man kan slukke for lyset i

Nu er det godt nok den her jeg har
http://computergeil.dk/razer-lachesis.13924.ahtml og på den kan jeg slukke
alt lys via softwaren der er med.
På min er der 6 knapper og et hjul, to normale, to på venstre og to på højre
side, og så er der lige den til at indstille hastigheden på den, op eller
ned.
De almindelige knapper, de virker langt tilbage på selve musen, så man
behøver ikke at skulle strække nallerne helt ud til spidsen af musen for at
klikke.
En PRAGTFULD mus

Hagar

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-10-08 09:59

Hagar wrote:

> behøver ikke at skulle strække nallerne helt ud til spidsen af musen for at
> klikke.

Det er heller ikke nødvendigt med en G5.

Jesper Poulsen

Fra : Klaus G.

Dato : 16-10-08 16:10

> 1. Razor Boomboom - http://www.shg.dk/p/2106216
> 2. Logitech G9 - http://www.shg.dk/p/2098326
> 3. Logitech G5 - http://www.shg.dk/p/2084853
>
> Eller en helt trejde.
Eller en fjerde :)

Logitech G7. Den har jeg gode erfaringer med. Dejlig let, trådløs og super
præcis.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Bjarne K.

Dato : 16-10-08 17:04

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message

> Eller en fjerde :)
>
> Logitech G7. Den har jeg gode erfaringer med. Dejlig let, trådløs og super
> [...]

Du har med andre ord gode erfaringer med en tråløs mus til spil ??

Jeg er ikke super god i Online spil, så jeg har brug for at udstyret er i
orden

Umiddelbart tiltaler formen på den og selvf. også G7 mig bedst, så hvis den
altså kan bruges til BF2 o.s.v. uden problemer, var det måske værd at prøve.

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 16-10-08 17:39

"Bjarne K." <not@nej.ni> wrote in message

> [...]
>
> Umiddelbart tiltaler formen på den og selvf. også G7 mig bedst, så hvis
> den altså kan bruges til BF2 o.s.v. uden problemer, var det måske værd at

Det er da grov som jeg sludre idag. (også idag). Det er selvfølgelig formen
på G7 og G5 (de er vel næsten ens), der tiltaler mig.

Bjarne K.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-10-08 10:01

Bjarne K. wrote:

> Det er da grov som jeg sludre idag. (også idag). Det er selvfølgelig formen
> på G7 og G5 (de er vel næsten ens), der tiltaler mig.

Formen på G5 og G7 er den samme. G5 har bare en mere fedttolerant
overflade (den er nemmere at holde fast i noget hånden sveder).

Jesper Poulsen

Fra : Klaus G.

Dato : 16-10-08 18:23

> Umiddelbart tiltaler formen på den og selvf. også G7 mig bedst, så hvis
> den altså kan bruges til BF2 o.s.v. uden problemer, var det måske værd at
> prøve.
Jeg har siden Doom2 været stor tilhænger af FPS spil. Og spiller dagligt
CoD4 i dag. Jeg kan på det varmeste anbefale den G7. Det er en "Gamer mus"
jo, hvilket sætter nogle helt andre krav til en mus, end noget billigt
no-name bras. Den går aldrig rigtig på stand-by, men er altid klar til at
blive brugt lynhurtigt.

Desuden er der et ekstra batteri med, som sidder i en USB lader. Så man
løber heller aldrig tør for batteri. Og fordi der er ekstra batteri med, så
har de nuppet noget af kapasiteten=meget let mus.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Hagar

Dato : 17-10-08 00:18

> Eller en fjerde :)
>
> Logitech G7. Den har jeg gode erfaringer med. Dejlig let, trådløs og super
> [...]

Nu har jeg godt nok ikke prøvet nutidens trådløse mus, men i fps spil kunne
jeg godt nok ikke finde på at bruge en trådløs. Det er muligt jeg tager
fejl, men så bær over med mig

Hagar

Fra : Klaus G.

Dato : 17-10-08 13:11

> Nu har jeg godt nok ikke prøvet nutidens trådløse mus, men i fps spil
> kunne jeg godt nok ikke finde på at bruge en trådløs. Det er muligt jeg
> tager fejl, men så bær over med mig
Du tager fejl og det er en forældet teknik du basere din "viden" på.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Hagar

Dato : 17-10-08 13:28

> Du tager fejl og det er en forældet teknik du basere din "viden" på.
>

> --
> Klaus G. // Seth-Enoch
> www.seth-enoch.dk/gallery

I vores klan GFO, der er der ikke én der har en mus der er trådløs, og
hardware er så absolut ikke noget der samler støv hos dem. Der er flere
forklaringer på hvorfor folk ikke gider de trådløse, men der er da en
fællesnævner, og det er at den lille bitte tidsforskydelse der er, det er
bare ikke godt nok for dem.
Min tidligere mus var en Logitech mx518, en pragtfuld mus, det er bare synd
at ved en hård aften på slagmarken, så røg fødderne af, limen var blevet
flydende og kunne ikke holde, så da jeg skulle have ny mus, så gik jeg langt
uden om mus med den type fødder, og jeg er hammer glad for den Razor jeg har
nu, ingen problemer med den.

Hagar

Fra : Klaus G.

Dato : 17-10-08 21:09

> [...]
> forklaringer på hvorfor folk ikke gider de trådløse, men der er da en
> fællesnævner, og det er at den lille bitte tidsforskydelse der er, det er
Gammel overtro, intet andet. Sådan var det engang da en trådløs mus havde
store klodsede duracell batterier og kugle. Ikke på moderne laser mus. Det
kan bedst sammenlignes med gamle mekanikkere som stadig mener at en moderne
bil skal have skiftet olie for hver 7.500km og ihvertfald ikke de djævlske
30.000km eller endda det helt forrykte 45.000km intervaller. Nej puha!

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 19-10-08 18:39

Klaus G. wrote:

> Gammel overtro, intet andet. Sådan var det engang da en trådløs mus havde

Nope. Der _er_ tidsforsinkelse i en trådløs forbindelse.

Jesper Poulsen
Elektronikmekaniker

Fra : Klaus G.

Dato : 20-10-08 14:13

> Nope. Der _er_ tidsforsinkelse i en trådløs forbindelse.
Ja, men hvis du kan mærke forskel på noget der opdatere for hvert 0,001sek,
eller for hvert 0, 002sek, så er du mere end god. Trådmus køre 1000hz og
trådløs køre med 500hz. Det er så bitte micro en lille forskel der er på de
to teknologier i dag, at intet menneske kan mærke forskel. Vores
sanseorganer er simpelthen ikke fine nok.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 20-10-08 15:55

Klaus G. wrote:

> eller for hvert 0, 002sek, så er du mere end god. Trådmus køre 1000hz og
> trådløs køre med 500hz. Det er så bitte micro en lille forskel der er på de

Det er ikke frekvensen der afgør tidsforsinkelsen. Det er det faktum at
det er trådløst. Der er tidsforsinkelse i de trådløse protokoller. Så
meget at den manglende standby-funktion i G7'eren bliver ædt op af
protokoltidstab.

Jesper Poulsen

Fra : Klaus G.

Dato : 20-10-08 18:02

> [...]
> det er trådløst. Der er tidsforsinkelse i de trådløse protokoller. Så
> meget at den manglende standby-funktion i G7'eren bliver ædt op af
Ja, men hvorfor gik gamer verdenen så ikke i spåner, da grafik skulle laves
om til analog signaler til en CRT skærm? Eller på fladskærme, hvor det
analoge signal skulle laves om til digitalt igen. Der var heller ikke noget
lag. Selv med så mange konverteringer, endda digital og analog imellem, fik
det ikke fremprovokeret noget lag. Og ja, ved godt man har DVI out i dag,
men ikke alle ældre gfx har det...

Så du skal ikke bilde mig ind at det giver _mærkbar_ lag at et signal skal
laves om til trådløs. Hvilket er det hele debatten køre på.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 20-10-08 18:16

Klaus G. wrote:

> Så du skal ikke bilde mig ind at det giver _mærkbar_ lag at et signal skal
> laves om til trådløs. Hvilket er det hele debatten køre på.

Mærkbart nok til at profesionelle gamere ikke anvender trådløse mus.
Problemet er ikke at det skal laves om til et trådløst signal -
problemet ligger i den trådløse forbindelse. Det er de samme
problemstillinger der verserer på wireless lan. Der ér tidstab i en
trådløs forbindelse ift. en kablet. Det kan du ikke ændre på.

Jesper Poulsen

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 21-10-08 13:04

Klaus G. skrev:
> [...]
> bil skal have skiftet olie for hver 7.500km og ihvertfald ikke de djævlske
> 30.000km eller endda det helt forrykte 45.000km intervaller. Nej puha!

Er det det? jeg kan nu godt mærke stor forskel på trådløs gamermus og
mus med hale. Har både haft G7 og MX revolution, begge blev solgt igen
pga. for stor mærkbart delay ifht. min dengang razor og køre stadig den
dag idag med razor mus. Hvis man har kørt med razor mus helt tilbage fra
boomslag 2000 og til de modeller de har idag vil jeg voge og påstå så
kan man mæke den mindste delay i gamertrådløse mus.

Ved G7 og mx revolution jeg har prøvet at game med var det som om den
var fuld (sejlede) specielt når man drejede rundt og dur bare ikke til
mig i BF2 og BF2142 der skal det være en mus der er 100% præsis dvs med
hale.

Har sågar også prøvet G7 og mx revolution hos en bekendt der heller ikke
kunne mærke delayet, hvor jeg kunne ned til det mindste.

Hygge

[C&B]AngelFire

Fra : Per R. Nielsen

Dato : 29-10-08 10:42

Dorthe Aagaard Nielsen wrote:
> [...]
>
> Har sågar også prøvet G7 og mx revolution hos en bekendt der heller
> ikke kunne mærke delayet, hvor jeg kunne ned til det mindste.

Hvilken Razor kører du med? Jeg overvejer at prøve noget andet end min
ellers thrustworthy Logitech MX518. F.eks. synes jeg at min gamle reservemus
Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0 ligger bedre i hånden. Så måske ville en
Razor også være bedre pasformmæssigt. Jeg har bare svært ved at finde dem i
almindelige forretninger, så jeg lige kunne få prøvet pasformen af.

Razor Lachesis ser interessant ud. Men hvilken musemåtte kan anbefales til
den? Kører i øjeblikket med en SteelPad 4D og teflontape under MX518. Jeg
har også en Icemat 2nd edition black. Er det normalt at teflontape under
Razor-musene, eller er det unødvendigt?

Fra : Hagar

Dato : 29-10-08 13:11

> [...]
> har også en Icemat 2nd edition black. Er det normalt at teflontape under

Jeg har denne mus, og jeg bruger ikke noget som helst under den, kun den
melanin plade mit bord er lavet af, og den er hvid. Musen skøjter hen over
pladen som var den smurt i vaseline
Det er en pragtfuld mus, syntes jeg, den bedste mus jeg nogen sinde har
haft. Man skal nok vende sig til at den er noget fladere end en MX518, som
var min tidligere mus, men efter tilvænning, så håber jeg ikke at min Razor
nogen sinde dør.

Hagar

Fra : Hagan

Dato : 29-10-08 15:21

Der er altid gode gamle Logitech G5, den har tjent mig godt indtil nu

Fra : Per R. Nielsen

Dato : 29-10-08 23:00

Hagar wrote:
> Jeg har denne mus, og jeg bruger ikke noget som helst under den, kun
> den melanin plade mit bord er lavet af, og den er hvid. Musen skøjter
> hen over pladen som var den smurt i vaseline

Jeg bruger et Silvan bord hvor pladen er af melamin, så det passer jo meget
godt :)

> [...]
> har haft. Man skal nok vende sig til at den er noget fladere end en
> MX518, som var min tidligere mus, men efter tilvænning, så håber jeg

Det er jo det. Jeg er godt nok fristet til at prøve den.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 17-10-08 01:02

"Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i meddelelsen
> 1. Razor Boomboom - http://www.shg.dk/p/2106216
> 2. Logitech G9 - http://www.shg.dk/p/2098326
> 3. Logitech G5 - http://www.shg.dk/p/2084853
>
> Eller en helt trejde.

Jeg bruger en Microsoft Sidewinder mus til gaming.
Den ligger godt i hånden, reagerer lynhurtigt og er præcis.
Der er knapper til DPI indstillinger on-the-fly, vægtklodser så vægten kan
justeres og 3 typer "fødder" alt efter hvordan man vil have musen til at
glide over måtten.
Selvom jeg havde en Logitech G9 i sigte da jeg skulle købe, så faldt jeg
alligevel for Microsofts mus.
Det eneste minus jeg lige kan udpege, er at makro-knappen er ret dumt
placeret, den er ikke sådan lige at nå hvis man skal bruge den.
Heldigvis så har jeg ikke brug for den, så for mit vedkommende er det en
ubetydelig detalje, men nogle vil jo gerne bruge makroer så her bør der nok
ses om efter noget andet hvis den skal være let tilgængelig.

Benjamin

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-10-08 10:04

Laziter [9440] wrote:

> Der er knapper til DPI indstillinger on-the-fly, vægtklodser så vægten kan

Det har G5 også.

> justeres og 3 typer "fødder" alt efter hvordan man vil have musen til at

G5 har "kun" PTFE-fødder.

Jesper Poulsen

Fra : preben nielsen

Dato : 18-10-08 08:28

"Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i meddelelsen
> 1. Razor Boomboom - http://www.shg.dk/p/2106216
> 2. Logitech G9 - http://www.shg.dk/p/2098326
> 3. Logitech G5 - http://www.shg.dk/p/2084853
>
> Eller en helt trejde.

Logitech MX518 selvfølgelig. Jeg ville ønske jeg havde et helt lager da det
er den eneste på markedet, der er præcis nok og har knapper de rigtige
steder.

-p

Fra : Hagar

Dato : 18-10-08 10:27

"preben nielsen" <prel@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det er den eneste på markedet, der er præcis nok og har knapper de rigtige

Jo, mx518 var en formidabel mus, men fødderne, de røg jo af for et godt ord
http://www.randomprocess.ca/wp-content/uploads/2007/08/vx/mx518_inhand.jpg
På den jeg har nu, der sidder fødderne rigtigt godt fast
http://i.testfreaks.co.uk/images/products/600x400/237/razer-lachesis.563437.jpg

Hagar

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 19-10-08 18:39

preben nielsen wrote:

> Logitech MX518 selvfølgelig. Jeg ville ønske jeg havde et helt lager da det
> er den eneste på markedet, der er præcis nok og har knapper de rigtige

Du har prøvet G5 Ver2?

Jesper Poulsen