Byttehandel vedr sex = vej til ærlighed
Fra : Bo Warming

Dato : 15-10-08 07:52

Byttehandel vedr sex vej til ærlighed
Hos dyrene er sædindføringen en vej til graviditet, men hos mennesket er der
romantik knyttet til og "the zip-less fuck" siges ikke at eksistere.
Måske forbudsønsker skyldes at parrede og andre ærbare kvinder er jaloux på
fordele som den købesex-aktive kvinde har

Kvindens seksuelle appetit er mindre end mandens. Det er også årsagen til,
at bordeller med mænd ikke er slået igennem. Esther Vilar
" Piger, der venter at vinde alt ved deres ungdommelige ynder,og hvis
beregning stimuleres af deres snedige mødre, er helt som prostituerede -
blot er disse piger mere kloge og mindre ærlige. Nietzsche
"Som en modvægt til prostitution og som dennes fornem-gørelse , ønsker jeg
at man overvejer leasing-ægteskaber. De kan vare en årrække eller måneder,
med passende sikring af børnene". Nietzsche
As a counteragent to prostitution or as its ennoblement, I would recomend
leasehold marriages. These could last for a term of years og of months, with
adequate provision for the children" Nietzsche
Der er kun få ærbare kvinder, som ikke er kede af deres métier.La
Rochefoucauld
"Det er bevis på kvindens visdom, at hun altid har vidst at blive
forsørget. Nietzsche
Efter min mening er sex det smukkeste, mest naturlige og sundeste man kan
købe for penge. Steve Martin
GB Shaw : Vil du gå i seng med mig for 10000£Borddamen(smuk):Joh, da
GB Shaw: Vil du gå i seng med mig for 20£Borddamen: Tror du jeg er en
luderGBShaw: Det spørgsmål _har__ vi afklaret, - nu snakker vi kun om
prisen.
Ære og hæderlighed. Piger, der venter at vinde alt ved deres ungdommelige
ynder,og hvis beregning stimuleres af deres snedige mødre,er helt som
prostituerede - blot er disse piger mere kloge og mindre ærlige. Nietzsche
Ingen kvinde bliver luder på grund af en mand. (Ordsprog)
I det store hele foragtes kvinder mere af kvinder end af mænd. Nietzsche

Mellem dem der sælger sig i prostitution, og dem der sælger sig i
ægteskabet, er der ikke anden forskel end prisen og konkraktens varighed.
Simone de Beauvoir
Prostitution er blot et seksuelt fata morgana, vandringsmanden oplever i
afsavnets ørken. Heimito von Doderer
Prostitution is essentially a matter of lack of choice. Charles Baudelaire
Prostitution lader sig ikke afskaffe; der gives endda grunde til at ønske,
at man ikke afskaffer den. Følgelig må man FORÆDLE den - jeg håber, man
forstår dette "følgelig" - prostitution er i hele verden noget uskyldigt og
naivt. Nietzsche
Simon Spies Man kan ikke købe kærlighed for penge, men man kan købe noget
der ligner tilforveksling.
The most vigorous part of my sex life is - negotiating the price" David
Letterman
De kvinder, der ikke er til salg, koster mest. Guy de Maupassant1850-1893
Jeg tror på skrønen om, at kvinde er kvinde
værst. Ellen Widding
Vil du høre min personlige mening om prostitution? Hvis mænd vidste,
hvordan de skulle gøre det, ville de ikke behøve at betale for det.
Roseanne Arnold
" Hvilken pige ville jeg give penge for? En, som alle gerne ville købe,
men som ikke ville sælge sig til nogen. Noel Turner
I love prostitution in and for itself ...In the very notion of prostitution
there is such a complex convergence of lust and bitterness, such a frenzy of
muscle and sound of gold, such a void in human relations, that the very
sight of it makes one dizzy! And how much is learned there! And one is so
sad! And one dreams so well of love!GustaveFlaubert
Jeg er sikker på, at ludere er nogen af dem,der gør mest gavn i
samfundet.Ann-Mari MaxHansen
Koketterne sætter en ære i at være skinsyge påderes elskere, for at skjule,
at de er misundelige på andre kvinder.Rochefoucauld
May1865: Flaubert told us, `Such was my vanity when I was young that when I
visited a brothel with my friends, I always took the ugliest girl and
insisted on screwing her in front of them all, without taking my cigar out
of my mouth. It wasno fun for me: I just did it for the spectators.´Goncourt
Brothers
Mon der ikke i alle kvinder et eller andetsted rumsterer en drøm om at
prøve at blive begæret som luder. Det tror jegfaktisk.Susi

En kvinde, der sminker sig, sætter i virkeligheden en plakat op om, at hun
kan lejes. Thomas Fuller den yngre

HO
Orgasmen har erstattet korset som fokus for længsel og forestillingen om
opfyldelse. Malcolm Muggeridge
En orgasme er bare en refleks som et nys. Ruth Westheimer
Den glæde, som en orgasme giver en kvinde, rangerer på hendes værdiskala
langt efter den, som hun får ved ata deltage i et cocktail party eller ved
at købe et par auberginefarvede lakstøvler. Esther Vilar
Denne lille latterlige krampetrækning. Elsa Gress
Orgasme er som et svagt angreb af apoplexi.
Kysset er den mest oprigtige form for smiger. Anonym
Kys er, hvad der er blevet tilbage af paradisets sprog. Joseph Conrad
Through love, Women actually become what they appear to be in the
imagination of their lovers. Nietzsche
May I Feel Said He?-may I feel said he-(i'll squeal said she-just once said
he-it's fun said she)--(may I touch said he-how much said she-a lot said
he)-why not said she--(let's go said he-not too far said she-what's too far
said he-where you are said she)--may I stay said he-(which way said
she -like this said he-if you kiss said she)--may I move said he-is it love
said she)-if you're willing said he-(but you're killing said she--but it's
life said he-but your wife said she-now said he-ow said she--(tiptop said
he-don't stop said she-oh no said he)-go slow said she--(cccome? said
he-ummm said she-you're divine! said he-(you are Mine said she) -EE Cummings

" Jeg ved, det gør folk glade, men for mig er det som at drikke en kop te
Cynthia Payne
Sex er til af begynde med ganske tilokkende, men det, der tæller i længden,
er magt. Jiang Qing (hustru til Mao)
She deceiving, I believing;/ What need lovers wish for more? Sir Charles
Sedley
We don't love a woman for what she says, we like what she says because we
love her. Andre Maurois
Hos kvinden opstår lysten til at behage før trangen til at elske. Ninon
de Lenclos
Jeg hader en kvinder, som tilbyder sig selv, fordi hun burde gøre det, og
kold og tør tror hun syr, mens hun elsker. Ovid

HS

Når manden ikke begærer kvinden, er hun uinteressant for ham" Camus
hs Underlivet er grunnen til at mennesket ikke så lett betrakter seg selv
som en gud.Nietzsche:
"For elskere i ordet virkelige og stærke mening, er tilfredstillelsen af
begæret ligegyldig. Det er bare et symbol. Nietzsche
hs At prædike kyskhed er en offentlig tilskyndelse til naturstridighed.
enhver foragt for kønslivet , enhver forurening af selvsamme ved hjælp af
begrebet "uren" er selve forbrydelsen mod livet - er den egentlige synd mod
livets hellige ånd. Nietzsche
Hs Christianity gave Eros poison to drink - he did not die of it, to be
sure, but degeneratated into a vice.Nietzsche
hs Danserinder har seksualiteten i benene, tenorer i struben. Derfor bliver
kvinderne skuffet over tenorerne og mændene over danserinderne. Karl
Kraus
hs De enorme forventningene til kjønnskjærligheten og skammen over disse
forventningene, forvrenger på forhånd alle perspektiver for kvinnene.
Nietzsche
Den, der sparer sin mødom for længe, får lov at beholde den også i
alderdommen. (Ordsprog)
Er sex noget griseri? Kun hvis man gør det rigtig. Woody Allen
hs Et kys er en forespørgsel på anden etage om der er ledigt på
første.ArtGarfield
hs Et menneske kan aldrig virkeligt brændende begære noget, hvis dette begær
er dikteret af fornuften.Duc de La Rochefoucauld
Hs Fear of Flying. The zipless fuck is absolutely pure. It is free of
ulterior motives. There is no power game. The man is not "taking" the woman
is not "giving" . The zipless fuck is the purest thing there is. And it is
rarer than the unicorn. Erica Jong 1942 -
hs For flavour, Instant sex will never supersede the stuff you had to peel
and cook. Quentin Crisp
Forskellen mellem sex og kærlighed er, at sex udløser spændingen, mens
kærlighed skaber den. Woody Allen
Hs Glædeshuse med mandlige beboere findes praktisk talt ikke, fordi
kvinderne slet ikke er så vilde med sex. Vivian Brinkley
Hs Graden og arten af et menneskets seksualitet rækker helt op til hans ånds
højeste tinde.Nietzsche
Hs h Han må have los-øjne, som kan kende en jomfru. Danske Ordsprog
Hvis blot det var lige så let at forjage sult ved at gnide ig på maven som
det er at onanere. Diogenes fra Sinope (412?-323 f. Kr.)
hs I elskoven er naturen som natur ved tusinde illusioner adlet til ånd.
George Brandes 1842-1927
hs I enhver mands personlighed , rager interessen for erotik op som en kæmpe
bjergtinde. Nietzsche Man bør undgå sex med kvinder. Det fører til
kysseri - og inden man ved af det skal man også snakke med dem. Steve Martin
Kvinden kontrollerer sin sex, fordi hun for sex får alt det, som for hende
er endnu vigtigere end sex. Esther Vilar
Kritiser ikke kvinden for at hun er troløs - hun leder blot efter den
rigtige partner. Goethe
Kristendommen gav Eros gift at drikke: - han døde ganske vist ikke af det,
men udartede, til en last. Nietzsche
Psykiater: Hvor ofte sover I sammen?HAN-SVAR: Næsten aldrig, måske tre gange
om ugen.HUN-SVAR Hele tiden, jeg vil sige tre gange om ugen.
Woody Allen og Diane Keaton, i filmen "Mig og
Annie"
Sex er egentlig en besynderlig aktivitet, der mest af alt svarer til at bede
en anden person om at pudse en næse. Philip Larkin
Jeg har en mistanke om, at en af grundene til, at vi skaber fiktion, er for
at gøre sex spændende. Gore Vidal
Drukken kone er en engel i sengen, men en djevel i huset. Danske Ordsprog
Sengen er kvindernes prædikestol
At bede en kvinde om lov til at kysse hende, før man gør det, er kun på en
krænkende måde at vælte hele ansvaret over på hende. Helen Rowland og
Poul Sabroe
Hsforfør En kvinde tilgiver i reglen manden det kys, han stjal, med aldrig
det kys, han ikke fik taget sig sammen til, da situationen krævede det.
Erik Jacobsen

En kvinder ønsker ikke så meget selve kysset, som bevidstheden om, at hun
indgyder ham lyst til at kysse hende. Elizabeth Hyatt-Woolf

If it is not erotic, it is not interesting. Fernando Arrabal
HShsh Is sex dirty? Only if it's done right. Woody Allen
HShsh Man kræver ikke sanddruhed af kvinder, så længe man opdrager dem i den
tro, at d ere s fornemste livsopgave er at behage. Marie von
Ebner-Eschenbach
HShsh Sex - the poor man's polo. Clifford Odets
Manden oplever skæbnen og begriber årsags-sammenhængen, det eksisterendes
logik, efter årsag og virkning. Kvinden derimod er skæbne, er tid, er
selve verdens organiske logik. Nietzsche

Fra : Anders Honoré

Dato : 16-10-08 08:53

> Måske forbudsønsker skyldes at parrede og andre ærbare kvinder er jaloux
> på fordele som den købesex-aktive kvinde har

Nej, de er irriterede over, at det ikke er dem der får opmærksomheden og at
ingen gider betale for, at have sex med dem.

> Kvindens seksuelle appetit er mindre end mandens. Det er også årsagen til,
> at bordeller med mænd ikke er slået igennem. Esther Vilar

Det er en lodret løgn. Kvinders seksuelle appetit er væsentligt større end
mandens.

Kvinder har blot lettere ved at få et "tilfældigt" knald og derfor er
bordeller heller ikke nødvendige for kvinder.

I øvrigt tænder kvinder ikke som sådan på udseendet som mænd gør, men
derimod på kvaliteter og egenskaber.

Fra : Bo

Dato : 16-10-08 21:44

"Anders Honoré" <andhon@nospam.ingenspam.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Lad for helvede være med at besvare den landsby idiot's posteringer

Fra : Anders Honoré

Dato : 16-10-08 23:12

"Bo" <wanker1967@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Lad for helvede være med at besvare den landsby idiot's posteringer

Lad venligst være med at blande dig i mine dispositioner.

Fra : Tony

Dato : 16-10-08 23:22

"Bo" <wanker1967@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> "Anders Honoré" <andhon@nospam.ingenspam.com> skrev i en meddelelse
>
> Lad for helvede være med at besvare den landsby idiot's posteringer

Nyder du at læse dem ?

Tony

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 17-10-08 20:21

On Thu, 16 Oct 2008 22:43:52 +0200, "Bo" <wanker1967@stofanet.dk>
wrote:

>"Anders Honoré" <andhon@nospam.ingenspam.com> skrev i en meddelelse
>
>Lad for helvede være med at besvare den landsby idiot's posteringer

how how --- man må skrive hvad man vil inden for fundatsen

MvH Bo M Mogensen
--
Gør en forskel :http://www.verdensborn.dk/articles.php?lng=da&pg=185
Holly Marie Combs http://www.hollymariecombs.dk/

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-10-08 21:32

"Bo" <wanker1967@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Lad for helvede være med at besvare den landsby idiot's posteringer

Lad for helvede være med at fylde usenet med dine ubehjælpsomme skriblerier.
Lær at skrive dansk på 3. klassesniveau, og vi kan tage den derfra.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Vadmand

Dato : 17-10-08 22:43

Jens Bruun wrote:
> [...]
>
> Lad for helvede være med at fylde usenet med dine ubehjælpsomme
> skriblerier. Lær at skrive dansk på 3. klassesniveau, og vi kan tage

Jeg vil hellere læste Bo M's radbrækning af sproget end Bo W's korrekt
stavede og grammatiske svadaer af gylle.

Per V

--
Det er i orden at være en krukke, hvis krukken ikke er tom.

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-10-08 15:03

> Jeg vil hellere læste Bo M's radbrækning af sproget end Bo W's korrekt
> stavede og grammatiske svadaer af gylle.

Muligt, men der skal være plads til os alle, og hvis nogen har lyst til at
svare på BW's indlæg, skal de have lov til det.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Vadmand

Dato : 18-10-08 15:07

Jens Bruun wrote:
> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Muligt, men der skal være plads til os alle, og hvis nogen har lyst
> til at svare på BW's indlæg, skal de have lov til det.

Selvfølgelig. Men man har vel lov til at undre sig over, at nogen gider.

Per V
--
Det er i orden at være en krukke, hvis krukken ikke er tom.

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-10-08 15:27

> Selvfølgelig. Men man har vel lov til at undre sig over, at nogen
> gider.

Jada. Hvad f.eks. jeg undrer mig over, kan der skrives tykke bøger om. Ingen
grund til involvere resten af usenet i dét.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Bo Warming

Dato : 27-10-08 17:08

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg vil hellere læste Bo M's radbrækning af sproget end Bo W's korrekt
> stavede og grammatiske svadaer af gylle.

På et storslået spændende supermarked fokuserer du på om vare X er bedre
end vare Y selvom der er næsten uendeligt med alternativer

Du har mødt mig og kunne ikke lide lugten - - er det blevet et traume og du
har efter tyve år udtænkt en intelligent beskrivelse ... "gylle" ?

Andres computere bringer billed og lyd og ikke lugt men du hallucinerer og
har et gammelt regnskab som din nagfølelse ikke kan slippe`? Interessant

LEv og lad leve -er oversættere uegnet til internet-uendeligheden?

Fra : Tollundmand

Dato : 20-11-08 13:39

> LEv og lad leve -er oversættere uegnet til internet-uendeligheden?

Alle kvinder er ludere, de udbyder en varer (dem selv), mændene
flokkes ved kramsboden og byder som ved en auktion. Sælgeren
bestemmer hvem der får lov at købe, såkaldt mindstepris er underforstået.
Om det er et ægteskab eller gadeplans forhold er ligegyldigt, kun priserne
er
forskellige.

Muslimerne har en ordning hvor de kan aftale et ægteskabs varighed,
derfor er der ikke prostitusion, som i den ikke muslimske verden.
Man laver en ægteskabskontrakt på en time eller en dag, en uge etc
varighed og bliver enige om hvad kvinden skal have udbetalt ved skilsmissen
og fiser så hen til imamen og får kontrakten legaliseret.
Da Islam tillader flerkonerri, er der ikke tale om utroskab fra
mændenes side, eller løsagtighed fra de pågældende kvinders side, der lever
af timebaserede ægteskaber.
Der er altid smuthuller for seksuelle udfoldelser, der ellers kunne
ende med dødsdomme i et givent samfund.

Fra : Kent Friis

Dato : 01-11-08 16:20

Den Thu, 16 Oct 2008 09:52:59 +0200 skrev Anders Honoré:

> Nej, de er irriterede over, at det ikke er dem der får opmærksomheden og at
> ingen gider betale for, at have sex med dem.

Er det ikke det samme som Bo skriver?

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Anders Honoré

Dato : 01-11-08 16:44

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Er det ikke det samme som Bo skriver?

Jo! Jeg var vist for ivrig efter, at få min egen pointe igennem

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-08 04:13

"Bo Warming" skrev i en meddelelse:

> [500 velkendte kyniske desillusionerede citater om m/k]

Sagen er, at hannen og hunnen biologisk er tildelt hver
sin rolle mht. slægtens videreførelse. Forskel i adfærd
(og formentlig tanker) mellem de to køn findes hos alle
kønnede væsener. (Hvordan aforismesamlingen er hos
snegle, der skifter køn efter situationen, ved jeg ikke

Uanset hvilke skumle motiver en han og en hun møder
op til parring med, sker der det, at der under parringen
hos begge udløses omsorgs- og ansvarlighedshormoner.
Ret snedigt, for der er brug for begges medvirken under
yngelens opdræt. Som kan vare fra tre uger til tredive år,
alt eftersom man er mus eller menneske.

Med mindre man er en totalt fejludviklet mus, der vil blive
ædt af den første den bedste kat og aldrig få sine gener
videreført, så glemmer man alle de frustrerede nedgroede
kløer, når man først har fået sig et luksusknald med en
lækker hunmus. Så tænker man som ansvarlig hanmus
kun på at få sine unger til at overleve. Ligeså gør man
som hunmus, og da man skal bruge mange kræfter på at
være gravid og give mælk, er man nødt til at have en
han, der er god til at samle nødder til hele familien. At
han så også overvurderer sig selv, må man tage med...

PivPiv -- Ib

Fra : Frank Leegaard

Dato : 18-10-08 07:24

Ib Baagøe wrote:

> [...]
> han, der er god til at samle nødder til hele familien. At
> han så også overvurderer sig selv, må man tage med...

Godt brølt - Løve ...

Nåe nej ... Det var dem du var bange for ,,

/F

Fra : Anders Honoré

Dato : 18-10-08 21:53

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Kig på en gøg, edderkopper og millionvis af andre dyr og du vil opdage at du
tager grueligt fejl.

Desuden kan du kigge på "lover/provider"-princippet hos mennesker og du vil
opdage, at du tager gevaldigt fejl.

Derudover kan du læse "Spermwars" af Robin Baker og du vil opdage, at du er
helt ude i hampen - specielt når vi kigger på hankønnede mennesker.

Du må være religiøs.

Fra : Anders Honoré

Dato : 18-10-08 21:54

Fra : Bo Warming

Dato : 27-10-08 17:19

"Anders Honoré" <andhon@nospam.ingenspam.com> skrev i meddelelsen
> "Ib Baagøe" <ib-baagoeSNABELprivat.dk> skrev i en meddelelse

Du skrev tidligee i tråden

> [...]
mandens.

Hvis kvinden mangler livsindhold kan hun opblæse det at blive værdsat af
slikkeglade mænd o lign

At appetit kan måles som større end mænds er et uvidenskabeligt postulat

GÅR DU TIL KVINDEN GLEM EJ PISKEN siger Nietzsches gamle kone til profeten
Zarathustra, for kvinder er så overlegne at de let får et kdeligt liv, hvis
ikke mænd gider drille dem

Av gamle florentinske noveller, men også av livet kan man lære: Buona
femmina e mala femmina vuol bastone (også gode kvinder behøver stokkeslag).
Nietzsche
pi Kvinnene lærer å hate i samme grad som de - glemmer å fortrylle.
Nietzsche
pi Love is a battle in which each party strives for the mastery of the
other`s soul . So far, man has yielded the mastery to woman. Now he is
fighting for it back again. And too late, for the woman will never yield.DH
Lawrence
pi "Nogle ægtemænd har sukket over at deres kone bollede ved siden af. Langt
flere har sukket over at ingen søgte at komme til at elske med deres kone"
Nietzsche.
Pi "Det evigt kvindelige drager os opad" - slutning af "Faust" hvor den
opofrende Gretchen ofrer sig for at Faust, der har solgt sin sjæl til
djævelen, ikke skal forblive i helvedes flammer, men trækkes op i himlen.
pi "Kun den der er mand nok, forstår at forløse kvinden i kvinden - svage
mænd gør kvinder mandhaftige." Nietzsche
pi A woman's desire for revenge outlasts all her other emotions. Cyril
Connolly
Pi Den grundlæggende brist i den kvindelige karakter er, at den savner sans
for retfærdighed. Arthur Schopenhauer
pi Det er sværere at være sin elskerinde tro, når man er lykkelig med hende,
end når hun mishandler en. Rochefoucauld
Pi Det evigt kvindelige drager os opad. Goethe
Pi En mand kan trodse den offentlige mening, en kvinde må underkaste sig
den. Germaine de Stäel
Pi En mand vil altid være en kvindes første kærlighed - en kvinde vil være
en mands sidste eventyr. Oscar Wilde
pi En mand, der elsker, opdager moralen. En kvinde, der elsker, glemmer
den. Ben Johnson
Pi Er hun engang gjort lige med manden, blever hun overlegneSokrates
pi For hvad bringer ikke disse plumpe forsøg på videnskabelighed og
selvafsløring for dagen. Blandt kvinderne er der skjult så meget pedantisk,
overfladisk, lærerinde-agtigt, smålig-anmasende, smålig-tøjleløst og
ubeskedent - man kan blot studere deres omgang med børn! - at det i grunden
tidligere bedst blev trængt tilbage og tøjlet af FRYGTEN for manden. Ve os,
når det "evigt kedsommelige" ved kvinden - for det er hun rig på - vover sig
frem i dagen. Når hun begynder at glemme sin klogskab og skarpe lettelse og
tager tingene let, når hun grundig og principielt begynder at glemme sin
dygtighed til at vække behagelige begær. Nietzsche
Pi Give me macho, or give me death. Madonna 1958 -
pi Hele verden er oversået med snarer,fælder,droner og faldgruber som
kvinder har lagt ud for at fange mænd GB Shaw
pi Hidtil er kvinderne blevet behandlet som fugle af mændene, som fugle der
fra en eller anden højde har forvildet sig ned til dem, som noget finere,
sårbarere, vildtblomstrende, noget underfuldere, sødere, mere sjælfuldt -
men som noget man må spærre inde, for at det ikke skal flyve bort. Nietzsche
Pi hjern Kvinderne har forstanden, mændene gemyttet og lidenskaben. Dette
modsiges ikke af, at mændene faktisk driver det meget videre med deres
forstand: de har dybere, vældigere impulser, det er dem, der bringer deres
forstand, som i sig sig selv er noget passivt, så vidt. Kvinderne undrer sig
ofte i stilhed over den store højagtelse, mændene yder deres gemyt.Nietzsche
Pi htWomen´s vanity requires a man to be something more than just a happy
husband. Kvindens forfængelighed kræver mere af manden end at han er en
lykkelig ægtefælle. Nietzsche
Pi hysAfter a personal quarrel between a man and a woman ,
Pi Kjønnene tar feil av hverandre. Det fører til at de egentlig bare ærer og
elsker seg selv (eller sitt eget ideal, for å uttrykke det noe mildere -).
Derfor ønsker mannen seg en fredsommelig kvinne, - men nettopp kvinnene er
vesentlig ufredsommelige, som kattene, uansett hvor mye de har øvd seg på å
gi inntrykk av fredsommelighet.Nietzsche
pi Kvinder har intelligens, mænd har karakter og lidenskab Nietzsche
pi Kvinder tiltrækkes altid af magt. Jeg kan ikke forestille mig en så
blodig sejrherre, at de fleste kvinder ikke villigt vil ligge med ham for at
få børn, der bliver akkurat lige så grum som faderen. Gore Vidal
pi Kvindfolkene må råde én dag i ugen, men de skal ikke vide hvilken dag det
er. NORDEN Politikens Ordsprogsleksikon 1994
pi Mænd dømmer efter grunde. Kvindens dom er hendes kærlighed. Hvor hun
ikke elsker, har hun allerede dømt. Goethe
Pi Møer vil alle mandes. (Ordsprog)
Pi Når en ung kvinde får en højere uddannelse, er der som regel noget galt
med hendes kønsorganer. Nietzsche
Pi piskAv gamle florentinske noveller, men også av livet kan man lære: Buona
femmina e mala femmina vuol bastone)(både den gode og den onde kvinde har
godt af stokken).Nietzsche
pi q"Siden den franske revolution har kvinders indflydelse AFTAGET
forholdsmæssigt, mens man har øget rettigheder og krav." Nietzsche
Pi stat"Hvor højt kvinder end ærer deres mænd,
Pi Styr hest med bidsel og kone med kæp. (Ordsprog)
pi Tingenes naturlige orden, den evie kamp mellem kønnene, tildeler kvinden
den højeste rang. Nietzsche
piAGGR Where neither love nor hatred is in the game, a woman's game is
mediocre. Nietzsche
Piegoist Det er forkert at kærligheden skulle være noget uegoistisk - som
Nietzsche hævder, så
pihjern Stupidity in a woman is unfeminine.Dumhed er ukvindelig Nietzsche
piht Only two things are necessary to keep one's wife happy. One is to let
her think she is having her own way, and the other, to let her have it
Lyndon B. Johnson
piht Vil De forstå mænd? Så studér kvinderne. Jean-Jacques Rousseau
Piiq "En lille kvinde der render efter sin hævn, vil rende skæbnen over
ende" skriver Nietzsche, "Kvinden er usigelig meget ondere end manden, også
klogere. Godhed hos en kvinde er allerede en form for udartning" fortsætter
Nietzsche i EcceHomo
Piiq I hævn og kærlighed er kvinder mere barbariske end mænd. Nietzsche
Piiq Kvindens væsen er hengivelse, hvis form er modstand. Søren Kierkegaard
Piliv Det, som en mand har grublet over et helt år, kuldkaster en kvinde på
en enkelt dag. Demostenes
PiloAlle virkelige kvinner føler seg skamfulle overfor videnskaben. Den
irriterer dem som om den ville kikke dem under huden, - eller enda verre!
Under kjolen eller stasen.Nietzsche
pim Kvinden er lindring for alt som plager manden, ja hun er balsam for hans
sorger. Kinesisk ordsprog
pim Kvinder som elsker vil omslutte deres objekt som en horisont Er han
journalist, vil hun være hans eneste nyhed. Logan Pearsall Smith
pim To ting vil den ægte mand: fare og leg. Derfor attrår han kvinder som
det farligste legetøj. Nietzsche
pimand "Den sikreste måde at bekæmpe den mandlige sygdom, selvforagt, er at
blive elsket af en begavet kvinde. Nietzsche
Pimm Only he who is man enough, will release the woman in woman.Nietzsche
Pimut " When a man is in love he endures more than at other times, he
submits to everything. Nietzsche
pimut When a man is in love he endures more than at other times, he submits
to everything. Nietzsche
pinefuld mistrivsel og så mange faremomenter, at man skal holde sig langt
pipisk "Women wants to be taken and accepted as a possession. consequently
she wants one who takes. Nietzsche
pipisk >Se nu fuldbragtes verden" sådan tænker enhver kvinde, når hun
adlyder af al sin kærlighed.
pipisk Only he who is man enough, will release the woman in woman.
Nietzsche
piq "Kvinden, jo mere hun er kvinde, vægrer sig med hænder og fødder imod
"rettigheder" overhovedet, naturtilstanden, den evige krig mellem kønnene
giver hende jo langt den første rang. Har man haft øre for min definition på
kærlighed? Det er den eneste, der er en filosof værdig. ;
piq `A man is as good as he has to be, and a woman is as bad as she dares.
Elbert Hubbard 1859-1915
PIQ "Siden den franske revolution har kvinders indflydelse AFTAGET
forholdsmæssigt, mens man har øget rettigheder og krav." Nietzsche
piq "Da den industrielle ånd triumferede over den militære og
aristokratiske, søgte kvinderCLERK
piq "Kvinden er altid omskiftelig og ustadig."Vergil, old-romersk skribent
Piq At have en mand at elske, et barn at tage sig af og en middag at lave -
det er alt der virkelig betyder noget for en kvinde. Sophia Loren
Piq Der vor ikke kjærligheten og hatet spiller noen rolle, spiller kvinnene
sin rolle dårlig. Nietzsche
Piq Kvinden vil, jo mere hun er kvinde, værge sig med hænder of fødder mod
"rettigheder" overhovedet - naturtilstanden, den evige krig mellem kønnene,
giver hende jo langt den første rang. Nietzsche
piq Kvinder er aldrig genier; kvinder er et dekorativt køn; de har aldrig
noget at sige, men de siger det så henrivende. De repræsenterer legemets
triumf over sjælen, ganske som vi repræsenterer sjælens triumf over moralen.
Oscar Wilde: Dorian Greys billede.
piq Kvinder lider nederlag, når de bliver ophidsede og usikre og taler for
meget i nærvær af en mand de elsker.Men forføres bedst ved underfundig og
flegmatisk ømhed. Nietzsche
Piq Kvinderne vil være selvstændige, og derfor begynder de at forklare
mændene om "kvindens væsen" - det er blandt de værste fremskridt i den
almindelige hæsliggørelse af Europa.
Piq Kvinnene lærer å hate i samme grad som de - glemmer å
fortrylle.Nietzsche
piq Manden oplever skæbnen og begriber årsags-sammenhængen, det
eksisterendes logik, efter årsag og virkning. Kvinden derimod er skæbne,
er tid, er selve verdens organiske logik. Nietzsche
Piq Woman loves and hates: she knows no middle course. Publilius Syrus
piqetik When a man's in love, he at once makes a pedestal of the Ten
Commandents and stands on top of them with his arms akimbo. When a woman's
in love she doesn't care two straws for Thou Shalt and Thou Shalt Not.
Forelskede mænd sætter pigen på en piedestal af ti bud og rækker armene mod
himlen.W. Somerset Maugham
piqetik Når en mand elsker, står han og bryster sig med de ti bud og hans
gode moral. Når en kvinde elsker, bryder hun sig lidet om Du Skal og Du
Skal Ikke W. Somerset Maugham
Piqfem The more womanly a woman is, the more she fights tooth and nail
against rights in general. Nietzsche
piqht Den mandlige del af menneskeheden falder i to grupper. Sandstrand og
klipper. Kvinden er altid havet. Claude Aveline
Piqm Women have simple taste. They can get pleasure out of the conversation
of children in arms and men in love. H.L. MenckenCHILDISH
piqq Kvinders frigørelse fandt sted under mottoet: "vi vil ikke dicteres
noget" - hvorpå de gik hen og blev stenografdamer. G.K. Chesterton. CLERCS
Piqq Når en kvinne har lærde tilbøyeligheter, så er det vanligvis noe galt
med hennes seksualitet. Allerede ufruktbarhet disponerer for en viss
maskulinitet i smake. Mannen er nemlig, om man tillater meg, "det ufruktbare
vesen". Nietzsche
piqq REVENGE! It is this that fills the unconscious spirit of Woman today.
Revenge against man, and against the spirit of man which has betreyed her
into unbelief. DH Lawrence
piqq Women get more unhappy, the more they try to liberate themselves.
Brigitte Bardot
Piqq** Whereever the industral spirit has triumphed over the military and
aristocratic, women strives for the economic and legal independence of a
clerk. Nietzsche I consider that women who are authors, lawyers, and
politicians are monsters. Pierre Auguste Renoir 1841-1919
piqqc Truth is a woman. One must not use force with her. Nietzsche
piqqq A woman without a man is like a fish without a bicycle. Gloria Steinem
piqqqå "Det der adskiller kønnene, må videreudvikles. Kløften mellem mand og
kvinde bør gøres bredere. Nietzsche
Piqut Mands væsen er vilje, kvindevæsen er villighed - således er kønnenes
lov. Sandelig! en hård lov for kvinden. Nietzsche
Piqvki Manden oplever skæbnen og begriber årsags-sammenhængen, det
eksisterendes logik, efter årsag og virkning. Kvinden derimod er skæbne,
er tid, er selve verdens organiske logik. NietzscheKvinden er vilje men
manden er også forestilling Schopenhauer
PISM Kvinden er dybest set ufredelig. Nietzsche
pism Manden skal frygte kvinden, når hun hader. For manden er på bunden af
sin sjæl kun ond, kvinden er dér SLET" Nietzsche
Pisp When a man loves a woman, he is a good liar about himself and to
himself.
pisty Happiness runs after me. That is because I do not run after women.
Happiness, however, is a woman.Nietzsche
Pisø Om man sammenligner mann og kvinne i det store og hele, kan man si:
Kvinnene ville ikke ha talentet for å pynte seg om de ikke hadde instinktet
for en annen rolle.Nietzsche
pith Kvinder er en raffineret blanding af pyromaner og brandvæsen.
Marcel Aymé
Pivki En kvinde ved, om en mand er forelsket i hende, længe før han selv
aner det. Marilyn Monroe
Pivki** Women have intelligence, men have character and passion. Nietzsche