VDSL2 udstyr
Fra : Mikkel C. Simonsen

Dato : 14-10-08 02:27

Hvilket udstyr følger der med til TDC's VDSL2 forbindelser?

På deres side står der ikke så meget...
http://erhverv.tdc.dk/publish.php?id=15334

Jeg overvejer at opgradere en 8/2 forbindelse til 15/15, men kan den
eksisterende ethernet router "genbruges"?

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 14-10-08 07:34

"Mikkel C. Simonsen" <mcs@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg overvejer at opgradere en 8/2 forbindelse til 15/15, men kan den
> eksisterende ethernet router "genbruges"?

Du kan godt klappe hesten, fordi VDSL kan ikke leveres endnu.
Det skulle være frigivet helt tilbage i maj men er indtil videre udskudt til
omkring 1december.
Hvor bor du henne? - der kræves en dæmpning på max 7db for 15/15 hvorimod en
8/2 kun kræver 18.
Jeg kan sige til info at på privaten bor jeg 300meter min central og har en
dæmpning på ca. 5db
Sidst men ikke mindst kræver det også din central er VDSL klar, det er langt
fra alle der er med på planen over udrulning.

Men hvad for udstyr der bruges ved jeg ikke, men det burde være termineret i
ethernet så du kan bruge din gamle router.

--
/Dennis
Diverse harware sælges

Fra : Mikkel C. Simonsen

Dato : 14-10-08 12:32

Dennis Pedersen wrote:

> "Mikkel C. Simonsen" <mcs@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan godt klappe hesten, fordi VDSL kan ikke leveres endnu.

TDC siger ellers selv jeg kan bestille nu, og der er ca. 14 dages
leveringtid.

> Hvor bor du henne?

Haderslev.

> - der kræves en dæmpning på max 7db for 15/15 hvorimod en
> 8/2 kun kræver 18.
> Jeg kan sige til info at på privaten bor jeg 300meter min central og har en
> dæmpning på ca. 5db

Hende jeg snakkede med (der ikke vidste noget om udstyret), sagde at
15/15 burde være muligt. Men er 20/10 evt. mindre krævende? 10Mb ud er
da bedre end 2Mb...

> Men hvad for udstyr der bruges ved jeg ikke, men det burde være termineret i
> ethernet så du kan bruge din gamle router.

Det håber jeg da. TDC's låste routere kan jeg ikke bruge til noget...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 14-10-08 18:34

> TDC siger ellers selv jeg kan bestille nu, og der er ca. 14 dages
> leveringtid.

> Haderslev.

Der er komet en ny liste i oktober kan jeg se, og der er centralen på
svinget 2 skrevet som værende i drift. De øvrige centraler i haderselev kan
ikke vdsl endnu. Så du kan krakke dig add i forhold til svinget 2 så har du
en idé om du falder ind under den eller en anden central.

> Hende jeg snakkede med (der ikke vidste noget om udstyret), sagde at
> 15/15 burde være muligt. Men er 20/10 evt. mindre krævende? 10Mb ud er
> da bedre end 2Mb...

Det er svært at sige om det bare er en prisliste/byliste hun har kigget i
eller der er lavet en konkret måling.
Du må jo prøve at bestille og se om den bliver afvist.

--
/Dennis
Diverse harware sælges

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-10-08 10:39

On 14 Okt., 13:32, "Mikkel C. Simonsen" <m...@post5.tele.dk> wrote:

> Det håber jeg da. TDC's låste routere kan jeg ikke bruge til noget...

Næe, men TDC har jo altid leveret et modem som standart, som terminere
DSL forbindelsen.. og dertil kan man jo bruge den router man vil... Så
mon ikke også det er sådan med VDSL, bare med et nyere modem der kan
køre VDSL.

Fra : Sørensen

Dato : 14-10-08 18:16

"Dennis > skrev >
> Du kan godt klappe hesten, fordi VDSL kan ikke leveres endnu.

Det var da pussigt for jeg kender da flere firmaer der har kørt med det et
stykke tid.

vh.
Sørensen

Fra : Mikkel C. Simonsen

Dato : 14-10-08 23:11

Sørensen wrote:

> "Dennis > skrev >
> >
> Det var da pussigt for jeg kender da flere firmaer der har kørt med det et
> stykke tid.

Ved du om de har gode eller dårlige erfaringer med det?

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

Fra : Sørensen

Dato : 15-10-08 08:28

"Mikkel > skrev >
> Ved du om de har gode eller dårlige erfaringer med det?

Jeg har kun hørt gode erfaringer.

vh.
Sørensen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 21-10-08 07:03

On 14 Okt., 08:33, "Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERN*daydreamer.dk>
wrote:

> Du kan godt klappe hesten, fordi VDSL kan ikke leveres endnu.

Jeg har nu haft en VDSL2 linje installeret siden marts via amagerbro
centralen.

Fra : Jens

Dato : 21-10-08 15:05

"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg har nu haft en VDSL2 linje installeret siden marts via amagerbro
> centralen.

Hvilket udstyr benytter du ? Det at TDC leverede (gerne oplys mærke/model
osv.) eller eget (gerne oplys mærke/model osv.)
Hvilken hastighed har du bestilt, får du faktisk ?

Jens

Fra : Mikkel C. Simonsen

Dato : 06-11-08 01:02

Jens wrote:

> Hvilket udstyr benytter du ? Det at TDC leverede (gerne oplys mærke/model
> osv.) eller eget (gerne oplys mærke/model osv.)
> Hvilken hastighed har du bestilt, får du faktisk ?

Jeg har også fået VDSL2 i mandags (på arbejdet). Udstyret er det nævnte
Siemens modem + en Soekris/OpenBSD router. Den faktiske hastighed er
15/10 - vi bestilte 15/15.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 26-10-08 10:26

On 21 Okt., 15:05, "Jens" <jens.joensson@_FJERNDETTE_gmail.com> wrote:
> Hvilket udstyr benytter du ? Det at TDC leverede (gerne oplys mærke/model
> osv.) eller eget (gerne oplys mærke/model osv.)
> Hvilken hastighed har du bestilt, får du faktisk ?

Anvender TDCs udstyr som er Siemens speedstrem modem
http://gigaset.com/shc/0,1935,hq_en_0_160171_rarnrnrnrn,00.html

Bestilt som 15/15Mbit og får hastigheden, dog lå dæmpningen lige på
grænsen.

--
//Bjarke

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-10-08 07:44

> Hvilket udstyr benytter du ? Det at TDC leverede (gerne oplys mærke/model
> osv.) eller eget (gerne oplys mærke/model osv.)
> Hvilken hastighed har du bestilt, får du faktisk ?

Hmm mit indlæg fra igår, dukker ikke ligefrem op.

Jeg anvender TDCs VDSL2 modem som er Siemens SpeedStream
http://gigaset.com/shc/0,1935,hq_en_0_160171_rarnrnrnrn,00.html

Den er bestilt som 15/15Mbit linje, og jeg får det leverede. Dog
fortalte tekniker at dæmpningen var lige på grænsen.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 21-10-08 07:02

On 14 Okt., 03:27, "Mikkel C. Simonsen" <m...@post5.tele.dk> wrote:
> Hvilket udstyr følger der med til TDC's VDSL2 forbindelser?

Så vidt jeg husker fra bestillingen kan du selv vælge om TDC skal
leverere modem + router eller blot modem.

Nu skriver du intet om hvad den eksisterende Ethernet router er for
en, hvis det er TDCs kan det da godt være den skal skiftes hvis den
tilhører et privat produkt.