Telefax analog linje udbyder
Fra : Gilette

Dato : 11-10-08 00:03

Jeg har IP telefon til min fastnet nummer.
Men vil gerne have et særskilt nummer til telefax.
Skal jeg have et ekstra nummer hos min nuværende udbyder er denne løsning
for dyr.
Er der nogle telefon selskaber der tilbyder hvor jeg kun skal betale
minutpris ( må godt være dyr ) og derved gratis abboment ?
Dvs alt er gratis på nær forbrug ?

Mvh Morten

Fra : Ole C

Dato : 11-10-08 00:57

Gilette skrev blandt andet:

> [...]
> Er der nogle telefon selskaber der tilbyder hvor jeg kun skal betale
> minutpris ( må godt være dyr ) og derved gratis abboment ?

Se her: http://www.unotel.dk/prisoversigt/
Unotel garanterer ikke for fax, men det er der vist ingen ip-telefonseskaber
der gør, da det generelt kan være et problem.

--
vh
Ole C

Fra : Chano Andersen

Dato : 15-10-08 00:11

Ole C wrote:
> Unotel garanterer ikke for fax, men det er der vist ingen
> ip-telefonseskaber der gør, da det generelt kan være et problem.

Subject efterlyser umiddelbart en analog linie. Og der kan unotel ikke
levere det ønskede...

Men på IP siden kan de dog.

- Chano Andersen.

Fra : Ole C

Dato : 15-10-08 08:41

Chano Andersen skrev blandt andet:

> Subject efterlyser umiddelbart en analog linie.

Du har ret .- det overså jeg.
Så vil det i øvrigt nok være svært at finde det ønskede.....

--
vh
Ole C

Fra : Chano Andersen

Dato : 15-10-08 00:09

Gilette wrote:
> Men vil gerne have et særskilt nummer til telefax.
> Skal jeg have et ekstra nummer hos min nuværende udbyder er denne
> løsning for dyr.

Umiddelbart har vi i det firma jeg arbejder, en almindelig FAX
tilsluttet en IP telefon forbindelse, og vi modtager masser af FAX'er,
vi sender dog ikke så mange, men dem vi HAR sendt, har da fungeret.

> Er der nogle telefon selskaber der tilbyder hvor jeg kun skal betale
> minutpris ( må godt være dyr ) og derved gratis abboment ?

Ved ikke om det kan lade sig gøre i praksis, men der findes noget GSM
til analog udstyr, så måske et taletidskort, var løsningen. Det kræver
dog at faxen kan ringe ud, uden problemer og/eller at GSM udbyderen
tilbyder data/fax opkald.

> Dvs alt er gratis på nær forbrug ?

Tror kun du finder det hos IP telefoni udbydere og mobilselskaber.

- Chano Andersen

Fra : Anders Larsson \(fje~

Dato : 06-11-08 19:09

De gange jeg har oplevet problemer med fax over voip, skyldes det for det
meste at fax afsendelse er sat for hurtigt - der ryger desværre et par toner
her og der, selvom der bruges fax egnede codecs.

Så hvis der er problemer, burde du kunne klare det ved at skifte hastighed
til lav eller evnt. middel.
De fleste fax. maskiner har lav (V.29), middel (V.17), eller hurtig
overførsel (V.34) som valgbar indstilling.

Jeg har ikke været ude for at lav (V.29) giver problemer ved VOIP.

--
MVH Anders Larsson
Få 25G ekstra diskplads: