Dansknet.dk godt eller skidt?
Fra : Poul Johannsen

Dato : 12-10-08 10:01

Hej

Min kæreste og jeg flytter snart sammen og har derfor bestilt dansknet.
Har hørt nogle har haft problemer med dansknet. Men er de gode nok eller
hva`?

Mvh Poul

Fra : Mads

Dato : 12-10-08 12:09

On Sun, 12 Oct 2008 11:01:28 +0200, "Poul Johannsen"
<poul.johannsen@sport.invalid> wrote:

> [...]
>
>Min kæreste og jeg flytter snart sammen og har derfor bestilt dansknet.
>Har hørt nogle har haft problemer med dansknet. Men er de gode nok eller

Ja jeg ville ihvertfald ønske at jeg aldrig havde hørt om dem.

Har haft Cybercity i nogen år og var ellers tilfreds, men CC kunne
ikke levere den hastighed jeg ønskede, da de ikke havde udstyr
på min central.

Bestilte i Marts en opkopling hos DanskNet. Ganske få dage senere
taler jeg så med en hos CC og finder ud af at de snart installerer
udstyr på min central og at jeg så godt kan få den ønskede hastighed.
Jeg sender derfor en mail til DN hvor jeg annulerer min bestillling.
Da jeg intet hører fra dem, ringer jeg til deres kundeservice et par
dage senere, stadig inden for fortrydelsesperioden og aftaler med
en flink dame at min bestilling hermed er annuleret.

Så går der nogen måneder og pludselig en dag kommer postbudet
med en pakke fra DN. Det har sikkert været en router. Jeg nægter
dog at modtage den og den ryger retur til DN.
Næste dag ringer jeg igen til DN og får at vide at det må være en
fejl og at jeg har gjort det rigtige ved ikke at modtage pakken.
DN lover igen at tage sig af sagen.

Der går igen en måned og så dumper der en regning ind af brevsprækken.
Oprettelse og 2 måneders Internet : 720 kr.
Ringer igen til DN der undskylder, lover at fixe problemet osv. osv.

Ny måned. Ny regning. 1 måneds Internet. 328 kr
Ny opringning, ny undskyldning, bla bla bla bla.

Ny måned, ny regning. Nu er beløbet oppe på 1045 kr og jeg er så
småt ved at komme op i det røde felt. Godt for DN at man er en sindig
nordjyde, for ellers . . . . . .

De er sgu så flinke hos DN når man ringer. Næsten alt kan lade sig
gøre og vil blive gjort med det samme. Problemet er bare at der intet
sker. De bliver ved med at sende regninger for noget jeg aldrig har
fået. Ender sgu nok med at man må have fat i DR eller TV2.
Når forbrugerprogrammerne tager fat i den slags, så sker der som
regel en hel masse.

Ja, det var bare min lille skrækhistorie. Om DNs forbindelse dåer til
noget ander jeg ikke.

mvh Mads

Fra : ksdansknet@gmail.com

Dato : 13-10-08 02:38

On 12 Okt., 13:09, Mads <M...@nospam.nothanks.com> wrote:

> [...]
> regel en hel masse.
>
> Ja, det var bare min lille skrækhistorie. Om DNs forbindelse dåer til

Mads >>
Jeg skriver i min funktion som direktør i Dansk Net. Hvis din historie
er korrekt har vi haft en brist i vores procedurer. Det er dog vigtigt
at være helt med på at de 14 dages fortrydelsesret som alle som køber
via et fjernsalg har træder i kraft fra vi modtager din
ordrebekræftelse retur. Vi har endvidere givet muligheden for at folk
kan fravælge retten således at ordren igangsættes med det samme kunden
bestiller.

Hvad der er sket i din sag kan jeg ikke udtale mig om da jeg her har
brug for din adresse eller anden identifikation. Du kan dog skrive til
mig ved at bruge info (at) dansknet.dk og sætte attention til
"Kristian Sørensen".

Med venlig hilsen

Kristian Sørensen
www.dansknet.dk

Fra : Mads

Dato : 13-10-08 15:36

On Mon, 13 Oct 2008 01:37:53 -0700 (PDT), ksdansknet@gmail.com wrote:

> [...]
>brug for din adresse eller anden identifikation. Du kan dog skrive til
>mig ved at bruge info (at) dansknet.dk og sætte attention til

OK, det vil jeg så prøve at gøre.

Hvis det lykkes at få ordnet problemet skal jeg skam også nok
nævne det her i gruppen, for jeg ønsker ikke at skade firmaet.
Jeg vil bare gerne være i fred for regninger for en opkobling
jeg ikke har.

mvh Mads

Fra : Mads

Dato : 17-10-08 17:01

> [...]

>brug for din adresse eller anden identifikation. Du kan dog skrive til
>mig ved at bruge info (at) dansknet.dk og sætte attention til

Ja, nu er der så gået 4 hele arbejdsdage siden jeg fulgte din
opfordring og jeg venter stadig. Men jeg er efterhånden ikke
forbavset længere.

mvh M.

Fra : skibber

Dato : 13-10-08 09:55

On 12-10-2008 11:01:32, "Poul Johannsen" wrote:
> [...]
>
> Min kæreste og jeg flytter snart sammen og har derfor bestilt dansknet.
> Har hørt nogle har haft problemer med dansknet. Men er de gode nok eller

Nogle har haft problemer andre ikke
jeg har ikke haft nogle problemer med internet og telefon
kører stadig uden problemer.

En anden ting er at deres udstyr ikke er låst
på nogle måder,så der er mulighed for at bruge andet udstyr
end det de udsender.

/skibber

Fra : Poul Johannsen

Dato : 13-10-08 15:42

Hej

> Nogle har haft problemer andre ikke
> jeg har ikke haft nogle problemer med internet og telefon
> kører stadig uden problemer.

Okay det lyder godt.

> En anden ting er at deres udstyr ikke er låst
> på nogle måder,så der er mulighed for at bruge andet udstyr
> end det de udsender.

Okay. Vi bruger nok bare deres udstyr og jeg har en switchbox, da vi skal
dele forbindelsen, når jeg flytter ind.
Noget vi skal være opmærksom på eller hva`?

Mvh Poul

Fra : skibber

Dato : 13-10-08 22:55

On 13-10-2008 16:41:31, "Poul Johannsen" wrote:
> [...]
> dele forbindelsen, når jeg flytter ind.
> Noget vi skal være opmærksom på eller hva`?

Næ'e det mener jeg ikke , jeg tilsluttede
mit udstyr udførte den opsætning jeg nu engang skulle bruge
og det var det.

Så det er bare at tilslutte det udstyr du får og så lige lade deres
server opdage din tilslutning så er du på.

/skibber

Fra : Poul Johannsen

Dato : 14-10-08 16:01

Hej

> Næ'e det mener jeg ikke , jeg tilsluttede
> mit udstyr udførte den opsætning jeg nu engang skulle bruge
> og det var det.

Okay. Lige nu har jeg Fullrate og hos hende kunne vi også havde taget
Fullrate men vi skal deles om regninger og vil have det over PBS og det
tilbyder Fullrate desværre ikke.

> Så det er bare at tilslutte det udstyr du får og så lige lade deres
> server opdage din tilslutning så er du på.

Okay. Tak for dine svar.

Mvh Poul

Fra : simon

Dato : 14-10-08 16:32

Poul Johannsen skrev:

> Okay. Lige nu har jeg Fullrate og hos hende kunne vi også havde taget
> Fullrate men vi skal deles om regninger og vil have det over PBS og det
> tilbyder Fullrate desværre ikke.
Det skulle man vel kunne finde ud af, ved at den ene part overfører
det halve af betalingen hver måned til den anden.

/simon

Fra : Peter

Dato : 18-10-08 09:24

Ja jeg ville være forsigtig med at vælge dem. Sendte en mail til dem
den 7 oktober fordi mine forældres VOIP skrattede af helvede til. I
går besluttede jeg så at tinge til dem, da mine forældre ikke havde
hørt noget. Ringede fra mine forældres VOIP - men droppede det straks,
jeg fik den automatiske omstilling i røreret, da det skrattede - og
valgte at ringe fra min mobiltelefon i stedet. Må indrømme at jeg
grinede for mig selv - da jeg oplevede at det blev kvaliteten af
forbindelsen ikke bedre af - så de bruger nok deres egen VOIP løsning
*S* Først mente supporten, at det måtte være kvaliteten af
forbindelsen til hans headset, der var skylden til den dårlige
forbindelse, men da jeg et par gange havde gentaget, at det allerede
var galt under den automatiske omstilling, og han havde forsøgt at
løse problemet med den manglende kvalitet af mine forældres
forbindelse - sagde han, at de havde nogle problemer med en
telefonserver. De ville få en ny server op inden for de næste par
uger. Så det glæder de sig til - nu familien har meddelt, at de ikke
gider snakke med mine forældre pga. den dårlige forbindelse.