Sidder fast i det nye Portal Prelude
Fra : Michael 'Silver'

Dato : 09-10-08 22:17

Hejsa gruppe.

Jeg sidder allerede fast i det helt nye uofficielle Portal spil ved navn
Prelude (kan hentes på fileplanet med 19 helt nye baner og historie, ligger
dog også på betalingsusenet).

Jeg er kommet til bane 2 hvor jeg går ud fra man skal lave et dobbelt hop i
portal for at komme over en kant og videre op, det er næsten lige i starten
og der hvor man skal hoppe over er der ikke portalvæg til at skyde på.

Kan sgu itte ramme den blå automatiske portal når jeg hopper igennem den
orange og ned til den blå anden gang.

Hva faen gør jeg galt?.

Mvh
Silver.

Fra : Michael 'Silver'

Dato : 10-10-08 13:41

> Hva faen gør jeg galt?.

Tilsyneladende ikke noget, det tog så bare lige 40 forsøg og i det sidste
endte jeg af en eller anden grund med at flyve derop baglæns!, det er nok
vigtigt på en eller anden måde for alle de andre forsøg røg jeg direkte ind
i kanten af den væg og så ned igen.

Men er kommet videre i et ret så godt produceret mod til portal lavet af en
enkelt person over 9 måneder.....godt gået vil jeg sige!.

Mvh
Silver.

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-08 17:26

On Fri, 10 Oct 2008 14:40:38 +0200, "Michael 'Silver'"
<dsl46016@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>
>Men er kommet videre i et ret så godt produceret mod til portal lavet af en
>enkelt person over 9 måneder.....godt gået vil jeg sige!.

Hvordan fik du det installeret?

Jeg har hentet install filen, men når jeg kører den, så
skipper den samtlige filer og ender med at lave en
genvej på min desktop. Der bliver altså intet pakket
ud af det som install filen indeholder.

Nogen ideer ?

mvh Madsen

Fra : Michael 'Silver'

Dato : 10-10-08 18:10

> [...]
> skipper den samtlige filer og ender med at lave en
> genvej på min desktop. Der bliver altså intet pakket

Du HAR vel steam installeret? ellers kan du ikke installere spillet.

Mvh
Silver.

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-08 19:32

On Fri, 10 Oct 2008 19:09:54 +0200, "Michael 'Silver'"
<dsl46016@vip.cybercity.dk> wrote:

>Du HAR vel steam installeret? ellers kan du ikke installere spillet.

Du havde ret. Jeg havde godtnok Steam, men det kørte ikke.
Nu virker Prelude fint. Mange tak.

BTW, hvordan dælen kom du ud af rummet hvor man får
portal gun udleveret? Surt at sidde fast så tidligt i spillet.

mvh Madsen

Fra : Michael 'Silver'

Dato : 11-10-08 08:07

> BTW, hvordan dælen kom du ud af rummet hvor man får
> portal gun udleveret? Surt at sidde fast så tidligt i spillet.

Hehe....ja jeg er kun kommet til banen efter mit forklaret problem i denne
tråd og der sidder jeg nu fast allerede :D, det er godt nok en hardcore
version der er lavet her :D.

Det er der hvor du står i midten omgivet af 4 kanontårne, du skal sigte op i
loftet og skyde orange portal der hvor loftet er gråt (det eneste sted du
kan ramme), så kommer der automatisk en blå portal på bagvæggen i det
firkantede rum du står i, men du må IKKE løbe direkte ind i elevatoren så
bliver du gennemhullet og dræbt.

Du skal skynde dig ud og så storme lige 180 grader rundt om hjørnet, så
kommer du bag de der tårne og kan vælte dem alle bagfra og så slippe
igennem.

Held og lykke :).

Mvh
Silver.

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-08 10:27

On Sat, 11 Oct 2008 09:06:38 +0200, "Michael 'Silver'"

> [...]
>
>Du skal skynde dig ud og så storme lige 180 grader rundt om hjørnet, så
>kommer du bag de der tårne og kan vælte dem alle bagfra og så slippe

Hej

Ja, så kom jeg da igennem den bane. Jeg fandt nu en lidt anden
løsning. Jeg poppede igennen portalen og skød så med det samme
en ny portal i gulvet under den første sentry-bot, så den væltede.

Så spænede jeg bagom den næste sentry og væltede den fysisk,
da den jo stod på en grå flade. Næste bot blev igen væltet med
en portal i gulvet osv.

Nu tror jeg vi sidder fast i samme bane. Der hvor en plade kører ud
på en arm oppe under loftet og lidt efter endnu en plade lige under
den. Og så en slags trappe man skal op ad lige over for.
Ja, den er svær. Kan ikke få fart nok på til at ramme det øverste
trin på trappen.

Men der kæmpes Good luck

mvh Madsen

Fra : Michael 'Silver'

Dato : 11-10-08 10:56

> [...]
> den. Og så en slags trappe man skal op ad lige over for.
> Ja, den er svær. Kan ikke få fart nok på til at ramme det øverste

Lige præcis!, jeg har dog luret ham computerstemmens monolog lidt og han
siger noget med at crouche når man kommer igennem portalen så skulle man
kunne flyve længere eller sådan noget, det er først efter en 3-4 forsøg han
nævner det (lavede et savegame lige før han snakker så jeg var sikker på at
det er det han siger og det tyder det på), men det virker bare ikke, jeg
ryger højst samme sted hen og rammer væggen ved det øverste trappetrin og så
ned på niveau 2 og det er så det....

Den er sgu svær!. :D

Mvh
Silver.

Fra : Michael 'Silver'

Dato : 11-10-08 22:33

> Den er sgu svær!. :D

For satan i helvede den er godt nok svær den her bane, men nu har jeg fået
bekræftet at han netop siger man skal crouche midt i et hop, så flyver man
længere, men de 100 gange jeg har forsøgt nu giver ikke indtryk af at ryge
længere væk end når jeg ikke croucher.

Sig endelig til hvis du finder løsningen.

Mvh
Silver.

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-08 22:54

On Sat, 11 Oct 2008 23:33:16 +0200, "Michael 'Silver'"

> [...]
>længere væk end når jeg ikke croucher.
>
>Sig endelig til hvis du finder løsningen.

Hej

Ja, jeg er heller ikke kommet længere.

Har ellers kigget på en walkthrough video på Utube af banen,
men kan stadig ikke. Måske du kan få noget ud af den :
http://www.youtube.com/watch?fs=1&v=ETJTinmsVWw

mvh Madsen

Fra : Michael 'Silver'

Dato : 11-10-08 23:22

> Har ellers kigget på en walkthrough video på Utube af banen,
> men kan stadig ikke. Måske du kan få noget ud af den :
> http://www.youtube.com/watch?fs=1&v=ETJTinmsVWw

ROFL!!!! :D, jeg så dit videoclip igennem 1 enkelt skide gang og så gjorde
jeg det i første forsøg :D. Det som er gået galt ihvertfald for mig var at
jeg valgte at stå oppe på nr 2 udspring lige under blå portal og så hoppe
ned. Ved at gøre det som i videoen så får jeg det rette tilløb og lige efter
jeg er kommet igennem orange portal jeg har skudt i jorden så crouchede jeg
og røg direkte op på toppen og igennem kraftfeltet :D.

Husk at sætte blå portal helt ude i højre side som der også vises i videoen
og skyd først orange portal i gulvet lige før du rammer det.

Held og lykke :D.

Mvh
Silver.

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-08 10:37

On Sun, 12 Oct 2008 00:22:28 +0200, "Michael 'Silver'"
<dsl46016@vip.cybercity.dk> wrote:

>Det som er gået galt ihvertfald for mig var at
>jeg valgte at stå oppe på nr 2 udspring lige under blå portal og så hoppe
>ned.

Ja, det var også sådan at jeg kom tættest på at klare hoppet.

Jeg kom endelig igennem banen, dog ikke i første forsøg som dig.
Her tog det en 6 - 8 forsøg før jeg ramte godt nok.

Men suk, hvor havner man så. På en endnu sværere bane.
Den Prelude mod gør det sgu godtnok ikke nemt for os.

mvh Madsen

Fra : Michael 'Silver'

Dato : 12-10-08 17:52

> Men suk, hvor havner man så. På en endnu sværere bane.
> Den Prelude mod gør det sgu godtnok ikke nemt for os.

Ja han har godt nok lavet den ekstra svær, men det er helt ok med mig,
hellere nogle frustrationer end ingen følelse og så lige igennem :D, dog må
jeg indrømme at den youtube channel med gennemgangen af alle banerne er
blevet brugt et par gange, har endda også skrevet til ham og fortalt at bane
7 er forkert forklaret og nu har han taget den ned for at rette den til
hehe....

Sidder fast i nr 10 nu :/ og den er næsten umuligt selv med gennemgangen....

Mvh
Silver.