Børn kan lege dødsleg på nettet
Fra : Guerillasmurf

Dato : 07-10-08 09:07

Hej

I går var dette den helt store nyhed på DR:

Min formodning er at de ganske enkelt er blevet trætte af at skrive om
finans krise og derfor har gravet, søgt og googlet for at finde noget der
kan underbygge at vores verden er i forfald på grund af "farlige" computer
spil.
De har så nok vist spillet til en sociolog som med sin store uddannelse har
kunnet underbygge teorien om at spillet vil vende hele vores fordærvede
ungdom til skydegale psykopater og skolemordere....... :-/

Jeg kommer så til at tænke på at jeg som 10 årig spillede et spil der hed
Death Wish på min gode gamle Commodore 64. Da kunne man blandt andet gunne
gamle damer ned på gaden. man kunne skyde politifolk helt i smadder det var
simpelthen genial underholdning:
http://www.youtube.com/watch?v=Sjkf9ApMjyU

Hvad gør det så mig til nu 22 år efter? Psykopat? Ustabil? Skolemorder?

Helt ærligt... Vi spillede så mange forskellige spil den gang hvor man kunne
banke, tæske, skyde, hænge, kvæle sagesløse ofre med et utal af fantasifulde
våben.

Hvis man absolut vil finde spil som omhandler mord, brand og ødelæggelse af
uskyldige så er det noget af det nemmeste i verden.
Hvad f.eks med Bullfrogs Syndicate (Klasse spil i øvrigt). Da kunne man med
sin flammekaster brænde hele befolkningen i en hel by så de rendte rundt som
skrigende fakler. Det brugte jeg alt for mange timer på. Nu er det næste vel
at der kommer en sociolog og siger at jeg er til fare for mine omgivelser
fordi jeg har pyroman tendenser.

Jeg synes at denne "nyhed" er skrevet på et virkeligt tyndt grundlag

Hilsen
Tommy
32 år
Familie far med et stabilt job og ingen afvigende tankegang.

Fra : Kim2000

Dato : 07-10-08 17:26

"Guerillasmurf" <someone@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> mine omgivelser fordi jeg har pyroman tendenser.
>
> Jeg synes at denne "nyhed" er skrevet på et virkeligt tyndt grundlag

Jeg kan ikke huske kilden, men for nogle år siden (10-12 år) var der en
amerikansk undersøgelse, der udførte forsøg, hvor de lod børn og unge spille
compúterspil, herefter lød konklusionen: "Vi kan fastslå at videospil skaber
sociale problemer, selvom ingen af vores forsøg tilkendegav dette". Øh......

Hvor alvorligt undersøgelsen blev taget skal jeg ikke kunne svare på.

Fra : Guerillasmurf

Dato : 07-10-08 18:36

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message

> [...]
> tilkendegav dette". Øh......
>
> Hvor alvorligt undersøgelsen blev taget skal jeg ikke kunne svare på.

Je netop. Hvis man gerne vil lave en sensation ud af det er det jo
fantastisk nemt. Især med overskriften: DØDSLEG på nettet

Det nærmest skriger på at alle børn der er aktive på Internettet vil ende
med en pistol i lommen undervejs til formning for at nakke alle klasse
kammerater.

Jeg mener virkelig at deres artikler er grebet komplet ud af luften fordi
der ikke har været andet at give sig til.

Fra : Hagar

Dato : 08-10-08 03:47

> [...]
>
> Jeg mener virkelig at deres artikler er grebet komplet ud af luften fordi
> der ikke har været andet at give sig til.

Jeg har været ansat ved DR i 3½ år, godt nok var det ikke mig der hev
nyhederne hjem, jeg sad i web-afdelingen, og jeg skulle så ligge nyhederne
på nettet. Jeg skal ærligt indrømme, at der var noget jeg nægtede at ligge
ud, for det var SÅ forskruet i forhold til virkeligheden, men det betød ikke
noget sagde de, så får vi jo en god historie, og hvis det er så galt, så
ville folk jo nok brokke sig ! ! !
Det er en syg ide at have, bare plante noget tilfældigt, og så håbe den går
hjem, om ikke andet så for en god historie.

Hagar

Fra : Kenneth

Dato : 08-10-08 09:50

Guerillasmurf wrote:
> [...]
> for at finde noget der kan underbygge at vores verden er i
> forfald på grund af "farlige" computer spil.

Jeg syntes ikke at det er så mærkeligt at de skriver om det.
Hovedårsagen er jo at spillet er blevet fjernet fra sites i
Finland pga. det som skete derovre.

> De har så nok vist spillet til en sociolog som med sin store
> uddannelse har kunnet underbygge teorien om at spillet vil
> vende hele vores fordærvede ungdom til skydegale psykopater og
> skolemordere....... :-/

Nej de har vist det til en Socialdemokrat

> [...]
> genial underholdning:
> http://www.youtube.com/watch?v=Sjkf9ApMjyU
>
> Hvad gør det så mig til nu 22 år efter? Psykopat? Ustabil?

Hvis man læser hvad Hækkerup skriver, så mener han at det
kan være en inspirationskilde til dem som allerede er syge.
Det kan han måske have ret i kan ske, men hvad så med
tv kanalerne, nyhedsaviserne og internettet generelt.

> [...]
> alt for mange timer på. Nu er det næste vel at der kommer en
> sociolog og siger at jeg er til fare for mine omgivelser fordi

Nok nærmere en psykolog der ville komme med sådanne udtalelser,
vel at mærke efter at have undersøgt en person nærmere.

> Jeg synes at denne "nyhed" er skrevet på et virkeligt tyndt
> grundlag

Enig.

Med Venlig Hilsen / With Best Regards
Kenneth Iversen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 08-10-08 11:26

"Kenneth" skrev

> [...]
> Det kan han måske have ret i kan ske, men hvad så med
> tv kanalerne, nyhedsaviserne og internettet generelt.

Eller film/tegnefilm, bøger, aviser etc
Vi legede da røvere og soldater da jeg var knægt men jeg er da ikke blevet
skydegal af den grund?
Hmm og dog ... det klør lidt i triggerfingeren når jeg spiller TF2 :-]

- Peter