Römer SafeFix autostol
Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 06-10-08 19:45

Hej,

vi er på udkig efter en autostol til vores nu 8 måneder gamle pige på over
10 kg.
Vi kunne godt tænke os ovenstående stol der har isofix og en "støttepind"...

Nu kunne vi godt tænke os at vide om:
1) kan støttepinden afmonteres?
2) fylder den meget i bunden af bilen?
3) har den noget reel effekt???
4) kan stolen/sædet afmonteres fra isofix-basen?

på forhånd tak

mvh
Rasmus

Fra : Thomas Hallenberg

Dato : 19-10-08 15:23

Hej Rasmus

Vi har en datter på 10 mdr. Som vi lige har købt en, faktisk 2, af disse
stole til. Derfor har vi egentlig en helt ny til salg da chefen hellere
ville have den i et andet design end den første vi købte.

> 1) kan støttepinden afmonteres?
Nej ikke uden brug af værktøj. Støttebenet skal bruges uanset om den
monteres i Isofix eller med sele.

> 2) fylder den meget i bunden af bilen?
Du skal montere stolen oven på sædet og ikke i bunden af bilen Nej, det
er meget begrænset hvad benet optager af plads i bunden.

> 3) har den noget reel effekt???
Jeg har heldigvis ikke været udefor at afprøve om det har en effekt. Men
det tager en del af stolens tryk mod sædet, så det ikke slider unødigt på
stoffet. Og så tror jeg at det har en del effekt ved en frontal kollision.

> 4) kan stolen/sædet afmonteres fra isofix-basen?
Nej, Isofix er en del af stolens konstruktion. Men selve Isofix beslaget kan
trykkes helt ind i stolen så det ikke rager ud og skader sædet når det ikke
monteres med Isofix.

Vi bruger selv sædet i 2 forskellige biler. Den ene har Isofix og den anden
har ikke, og det fungere fint. faktisk syntes jeg at støttebenet har en
stabiliserende effekt når stolen monteres uden Isofix.
Jeg kan eventuelt tage et par billeder og maile til dig hvis du er i tvivl
om monteringen.

M.V.H.

Thomas Hallenberg.

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 24-10-08 21:02

"Thomas Hallenberg" <thomas@NOSPhallenberg.eu> wrote in message
> [...]
> stole til. Derfor har vi egentlig en helt ny til salg da chefen hellere
> ville have den i et andet design end den første vi købte.

Hej Thomas,

ikke nødvendigt... kunne ikke vente så længe på svar - så nu er stolen købt
og jeg er meget tilfreds...
virker som om det er meget høj kvalitet... så jeg har det fint med mit
køb...

men ellers tak for venligheden!

mvh
Rasmus

Fra : Thomas Hallenberg

Dato : 26-10-08 09:29

> men ellers tak for venligheden!
>
> mvh
> Rasmus

Det er rigtigt, det er en lækker stol. Vi går og er fristet til at pakke nr.
2 ud også og bruge en i hver bil, men det er alligevel mange penge af bruge
fordi man er for doven til at flytte stolen fra den ene bil til den anden

Thomas