Andet telekom.
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
Stømforsyning til Beotalk 1100?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 27-09-08 19:09

Har købt en Beotalk 1100 på nettet, men ikke fået strømforsyningen med - den
skal være på 9V og 0,3 A.

Jeg har en (fra en Beocom4) på 7,5V og 0,5 A - vil jeg kunne ødelægge noget
ved at bruge dén indtil sælger forhåbentlig finder den originale?

Hans
http://sites.google.com/site/zofiaoghans/Home

Fra : Sørensen

Dato : 27-09-08 19:18

"Hans > skrev >
> Jeg har en (fra en Beocom4) på 7,5V og 0,5 A - vil jeg kunne ødelægge
> noget ved at bruge dén indtil sælger forhåbentlig finder den originale?

Nej ikke hvis du er sikker på at plus og minus vender ligedan, meeen hvor
lang tid kan det tage at finde den originale,

vh.
Sørensen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 27-09-08 19:27

Sørensen skrev:

> Nej ikke hvis du er sikker på at plus og minus vender ligedan,

Okay

> meeen
> hvor lang tid kan det tage at finde den originale,

Jeg ved ikke om sælger overhovedet kan finde den originale, desværre

Har ikke hørt nogen bekræftelse på at han har fundet den fra ham - det er
nogen tid siden han pillede telefonsvareren ned, så måske er den smidt ud

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 27-09-08 20:29

Hans Paulin (6310) skrev:

> Har ikke hørt nogen bekræftelse på at han har fundet den fra ham -
> det er nogen tid siden han pillede telefonsvareren ned, så måske er
> den smidt ud

Det ka nu osse være ligemeget, for telefonsvareren er død ligegyldig hvilken
trafo den får

Vores eksisterende '1100 kører udmærket på den alternative strømforsyning,
så det er ikke dét

Fra : Sørensen

Dato : 28-09-08 06:41

"Hans skrev >
> Det ka nu osse være ligemeget, for telefonsvareren er død ligegyldig
> hvilken trafo den får

Øv man kan da heller ikke stole på folk, håber du kan få pengene tilbage,
jeg har en beotalk1200 liggende men jeg har ikke lige bestemt mig for om den
skal sælges eller ligge på lager.

vh.
Sørensen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-10-08 00:42

Sørensen skrev:

> Øv man kan da heller ikke stole på folk,

Nej, nu må vi se:

Dét der var galt var at B&O har "vendt" det lille sorte Y-stik hvor trafo,
telefonledning og telefonsvarer mødes med hver deres stik.

I den ene årgang skal telefonledningen ind i "bunden" af Y-et og i en senere
årgang skal den ind i den "øverste" del - det snyder en del når man tror de
er ens - ikke så smart, synes jeg.

> håber du kan få pengene
> tilbage,

Nu må vi se:

Jeg har nu 2 velfungerende telefonsvarere, men den 3. har et problem:

Jeg indtaler en besked, der så automatisk bliver afspillet for mig - så
langt så godt.

Ringer jeg så til mit nummer hører jeg kun den 1. del af svaret/beskeden,
hvorefter der ikke kommer mere!?

Hvad kan der ligge til grund for dénne opførsel?

> jeg har en beotalk1200 liggende men jeg har ikke lige
> bestemt mig for om den skal sælges eller ligge på lager.

Jeg har nu 2½ 1100'er, så jeg er foreløbig godt dækket ind!