/ Forside / Interesser / Rejser / Camping / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Camping
#NavnPoint
Nordsted1 8094
katekismus 1655
piaskov 1410
dova 1350
henrikkre.. 1330
alka 1272
refi 1024
transor 1015
Benjamin... 850
10  ans 800
Ingen adgang, UDEN børn!?
Fra : Brian Lund


Dato : 29-09-08 11:39

Mine forældre (og jeg med) har igennem rigtigt mange år både i og
udenfor højsæsonen camperet over det meste af europa, næste sommer er
planen at turen går til Bornholm og Sverige...

Med den erfaring i tasken fra de sidste par år at på de virkeligt
populære steder skal man booke i god tid (det svipsede sidste år i
Slovenien hvor vi måtte finde en anden plads) har de allerede nu set
sig om efter en campingplads på bornholm! De fandt frem til Sannes
familiecamping
http://www.familiecampingbornholm.dk/
De skrev så på deres booking forespørgsel på hjemmesiden, planen er at
de tager afsted 3 eller 4 vogne, ingen børn (måske mig hvis jeg tager
med, dog 25 år gammelt "barn")... Svaret tilbage lød at selvom der var
pladser ledige kunne de IKKE få lov til at reservere en plads fordi
ingen af dem har børn med!! Det skulle så være fordi der tidligere har
været barnløse gæster der har brokket sig over larmen.
De skrev tilbage at det var ikke noget problem, det var de vant til
fra alle de store internationale pladser syd på, intet problem. Men
nej; men de var da meget velkomne udenfor højsæsonen..!

Ja undskyld mig men hvad fanden er da det for noget fis? Jeg, mine
forældre og deres venner med har den holdning at børn er børn, de
larmer... Og hvad så? De færreste af dem larmer nok om natten og så
kan det da også være lige meget, bare man kan sove i fred! Mange af
dagene vil de sikkert ikke være på pladsen i løbet af dagen alligevel,
de gamle, man tager da ikke på camping for at sidde på pladsen og
hørme...

Så nu finder de sgu en anden plads!


Brian

 
 
Maria Frederiksen (29-09-2008)
Kommentar
Fra : Maria Frederiksen


Dato : 29-09-08 22:29

>Ja undskyld mig men hvad fanden er da det for noget fis? Jeg, mine
>forældre og deres venner med har den holdning at børn er børn, de
>larmer... Og hvad så? De færreste af dem larmer nok om natten og så
>kan det da også være lige meget, bare man kan sove i fred! Mange af
>dagene vil de sikkert ikke være på pladsen i løbet af dagen alligevel,
>de gamle, man tager da ikke på camping for at sidde på pladsen og
>hørme...

>Så nu finder de sgu en anden plads!

Jeg ville ønske at det var gældende for alle pladser - så der er
børnepladser og voksenpladser. Der er ikke noget mere belastende på en ferie
end at have unger farende rundt fra kl. 7 om morgenen til over midnat,
hvilket jo desværre er normen alt for mange steder. Eller i det mindste
områder, der er børnefri.

Mvh Maria



Brian Lund (30-09-2008)
Kommentar
Fra : Brian Lund


Dato : 30-09-08 07:26


"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i en meddelelse
news:48e14948$0$15878$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >Ja undskyld mig men hvad fanden er da det for noget fis? Jeg, mine
>>forældre og deres venner med har den holdning at børn er børn, de
>>larmer... Og hvad så? De færreste af dem larmer nok om natten og så
>>kan det da også være lige meget, bare man kan sove i fred! Mange af
>>dagene vil de sikkert ikke være på pladsen i løbet af dagen alligevel,
>>de gamle, man tager da ikke på camping for at sidde på pladsen og
>>hørme...
>
>>Så nu finder de sgu en anden plads!
>
> Jeg ville ønske at det var gældende for alle pladser - så der er
> børnepladser og voksenpladser. Der er ikke noget mere belastende på en
> ferie end at have unger farende rundt fra kl. 7 om morgenen til over
> midnat, hvilket jo desværre er normen alt for mange steder. Eller i det
> mindste områder, der er børnefri.

Jeg har sjældent oplevet at det har været BØRN der har larmet efter midnat,
eller endda meget efter kl 22... De fleste unger, der hvor jeg har været på
camping, har også været for udmattede til at stå op kl 7!!

Faktisk har jeg et lille eksempel her fra sommeren hvor vi var i Tjekkiet
(Camping rævefarmen/ lisci farma, kan anbefales, hvis man er ligeglad med
børnelarm) havde de ellers et proppet børneprogram og trods det at der var
mange børn på pladsen startede de så tidligt at der sjældent var mere end en
håndfuld unger med til deres tidligste aktiviteter, der startede omkring kl
8-9! Ved deres lidt senere aktiviteter omkring middagstid var der tit en
masse unger der rendte rundt og legede skattejagt eller hvad de nu fandt på.

Derimod er det tit de UNGE der larmer efter kl 22... Altså de 15-18 årige.
Nu har jeg ikke den forestilling af bornholm at der er mange teenagere der
er vilde med at tage på camping dér... Ok de kan jo tvinges, men ofte tager
forældrene hensyn.


Brian



Maria Frederiksen (30-09-2008)
Kommentar
Fra : Maria Frederiksen


Dato : 30-09-08 20:14

> Jeg har sjældent oplevet at det har været BØRN der har larmet efter
> midnat, eller endda meget efter kl 22... De fleste unger, der hvor jeg har
> været på camping, har også været for udmattede til at stå op kl 7!!

Det kan være at vi bare er uheldige, men ofte kommer de små (under 10 år)
først i seng hen ad midnat med en masse råben og skrigen - både fra forældre
og trætte unger. Næste morgen starter de samme små med at blive hevet ud af
fjerende fordi de skal på tur - hamrende trætte og hylende. Dertil
selvfølgelig de unger, der absolut skal lege kilde-leg eller andet efter kl.
aftensmaden, eller som absolut vil cykle/spille fodbold eller ikke med på
tur om morgenen med deraf følgende skrigeri. Det er lidt øv.

Mvh Maria




SB (05-10-2008)
Kommentar
Fra : SB


Dato : 05-10-08 21:50


"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i en meddelelse
news:48e27b1b$0$15879$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Jeg har sjældent oplevet at det har været BØRN der har larmet efter
>> midnat, eller endda meget efter kl 22... De fleste unger, der hvor jeg
>> har været på camping, har også været for udmattede til at stå op kl 7!!
>
> Det kan være at vi bare er uheldige, men ofte kommer de små (under 10 år)
> først i seng hen ad midnat med en masse råben og skrigen - både fra
> forældre og trætte unger. Næste morgen starter de samme små med at blive
> hevet ud af fjerende fordi de skal på tur - hamrende trætte og hylende.
> Dertil selvfølgelig de unger, der absolut skal lege kilde-leg eller andet
> efter kl. aftensmaden, eller som absolut vil cykle/spille fodbold eller
> ikke med på tur om morgenen med deraf følgende skrigeri. Det er lidt øv.
>
> Mvh Maria

Nu er camping jo en familie måde at holde ferie på, og jeg forventer der er
unger der løber rundt og morer sig, hvad ikke gør mig noget, børn er jo børn
og det skal de have lov til at være.

Men tro ikke det er bedre med voksne, de kan sidde og drikke i forteltet til
kl. tidlig næste morgen, synge en masse høje sange, og der er altid lige en
kvinde imellem der har en latter som en græsk "Æselkalder"

I spanien oplevede jeg at ligge ved siden af et spansk ægtepar om dagen
skældte han konen og hunde ud, om aftenen så han TV på 80% volumen, og om
natten - ja gæt selv hvad han og konen lavede der, når han altså ikke
snorkede så mit telt næsten blafrede.

Jeg holder mig til at se glade unger, hvis alternativet er det andet

Søren




Maria Frederiksen (06-10-2008)
Kommentar
Fra : Maria Frederiksen


Dato : 06-10-08 18:20


> Jeg holder mig til at se glade unger, hvis alternativet er det andet

Vi er slet ikke uenige - men ikke alle synes at andre end de selv har "ret".

Mvh Maria



SB (06-10-2008)
Kommentar
Fra : SB


Dato : 06-10-08 20:18


"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i en meddelelse
news:48ea4925$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Jeg holder mig til at se glade unger, hvis alternativet er det andet
>
> Vi er slet ikke uenige - men ikke alle synes at andre end de selv har
> "ret".
>
> Mvh Maria

hehe nej sådan nogen arbejder jeg sammen med til hverdag

Søren



KHH (07-10-2008)
Kommentar
Fra : KHH


Dato : 07-10-08 09:34

Ja, børn er dejlige, især børnebørn når man bliver seniorer,og ganske
afgjort, at har vi børnebørn med på camping, opsøger vi naturligvis disse
plastikagtige campingpladser, hvor alt muligt skrammel er samlet sammen til
underholdning for dem.

Men er vi selv afsted, så foretrækker jeg pladser, hvor det er mest mulig
fred, såsom bondegaardscamping, back to nature pladser.

Vi må ganske enkelt erkende, at forskellige generationer har forskellige
interesser, så ganske enkelt er det.



Sten Bo (09-10-2008)
Kommentar
Fra : Sten Bo


Dato : 09-10-08 11:57


"KHH" <karlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:48eb1f0e$0$15881$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Ja, børn er dejlige, især børnebørn når man bliver seniorer,og ganske
> afgjort, at har vi børnebørn med på camping, opsøger vi naturligvis disse
> plastikagtige campingpladser, hvor alt muligt skrammel er samlet sammen
> til underholdning for dem.
>
> Men er vi selv afsted, så foretrækker jeg pladser, hvor det er mest mulig
> fred, såsom bondegaardscamping, back to nature pladser.
>
> Vi må ganske enkelt erkende, at forskellige generationer har forskellige
> interesser, så ganske enkelt er det.


Tilslutning til Karl-Heinz betragtninger bortset fra at det ikke kun er et
generations fænomen.

Og så at camping for de fleste per definition er frihedens livsstil.

For nogle måske kun i ferierne, men helt grundliggende alligevel. Hvilket
betyder, at man bare finder andre "græsgange" når man har fået nok på
"opleveren" af stedet man besøger lige nu. Campister er folk på
gennemrejse!

Det afgørende er hvordan man undgår, opfatter og klarer "fejltagelserne".
Hvis det altså er fejltagelser, eller bare noget uforudset der trods alt
hører med til det, at leve på et begrænset område.

http://earth.google.com/tour/thanks-win4.html ..

i "fællesskab" med

http://www.census.gov/ipc/www/popclockworld.html antal individer.

Hvorfor skal det være så surt? Der er altid plads til en til. (Der bruger
Rexona).

Mvh









Sten Bo (09-10-2008)
Kommentar
Fra : Sten Bo


Dato : 09-10-08 12:02


"Sten Bo" <fjerngoss@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:48edd969$0$5960$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
>
,
>
> Hvorfor skal det være så surt? Der er altid plads til en til. (Der
> bruger Rexona).
>
> Mvh

Den her faldt ud http://www.census.gov/ipc/www/img/worldpop.gif



Sten Bo (09-10-2008)
Kommentar
Fra : Sten Bo


Dato : 09-10-08 12:12


"Sten Bo" <fjerngoss@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:48edda76$0$5959$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
>
> "Sten Bo" <fjerngoss@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:48edd969$0$5960$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
>>
> ,
>>
>> Hvorfor skal det være så surt? Der er altid plads til en til. (Der
>> bruger Rexona).
>>
>> Mvh
>
> Den her faldt ud http://www.census.gov/ipc/www/img/worldpop.gif


Og på tidligere bragte side
http://www.census.gov/ipc/www/popclockworld.html

klikke på, opdater F5, genindlæs nuværende side, eller hvad det hedder, med
nogle sekunders mellemrum.

Hvad er det der foregår? ...

Mvh




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177429
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407950
Brugere : 218878

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste