fødselsdepression
Fra : Christina Jensen

Dato : 29-09-08 18:30

hej gruppe

jeg har en forspørgsel, jeg har for 6 uger siden født en dejlig dreng, men
har desværre fået en fødselsdepression, jeg ville i den forbindelse høre om
der var nogen i samme situation, da jeg trænger til at tale med en der er i
samme båd.

venlig hilsen Christina.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 29-09-08 20:26

"Christina Jensen" <ung24@mail.dk> writes:

> [...]
> men har desværre fået en fødselsdepression, jeg ville i den
> forbindelse høre om der var nogen i samme situation, da jeg trænger

Tillykke med sønnen.

Her i gruppen sker der ikke alt for meget, så jeg ved ikke om der er
nogen ligesindede der læser med.

Men jeg synes du hurtigst muligt skal snakke med din sundhedsplejerske
om det. Nogle steder har de mødregrupper for mødre med
fødselsdepressioner og hun ved helt sikkert hvis der er sådan noget
der hvor du bor. Det kan også være hun kender andre tilbud du kan have
glæde af.

Der er også masser af forummer på internettet for nybagte mødre. Jeg
har ikke selv brugt nogle af dem, så det kan jeg ikke hjælpe dig med.

Men vores sundhedsplejerske fortalte om fødselsdepressioner sidste
gang der var forældrecafe og det allervigtigste hun sagde var: Du er
absolut ikke alene og DET GÅR OVER!

Så hvis du ikke allerede har snakket med hende om det, så ring til din
sundhedsplejerske i morgen.

Held og lykke.

Mvh Trine