Simsspil - problemer
Fra : Lone Nielsen

Dato : 24-09-08 11:30

Hej
Jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe jeg spørger i, men prøver:

Vi har installeret sims 2, men når vi åbner spillet kommer der en
meddelelse:
"Kunne ikke finde nogen DirectX 9.0c - kompatible grafikkort i dette system,
og at vi skal sikre at vi har et DirectX9.0c - kompastiblet grafikkort, og
at vi har installeret de nyeste drivere fra producenten."

Hvad betyder det, og hvordan undersøger jeg om vi har det?
/Lone

Fra : Hagar

Dato : 24-09-08 14:04

"Lone Nielsen" <doramin@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at vi har installeret de nyeste drivere fra producenten."
>
> Hvad betyder det, og hvordan undersøger jeg om vi har det?

DirectX er et lille program der kører "ved siden af" spillet, der er med til
at behandle grafikken, hvis dit grafikkort ikke kan køre med den der hedder
9c, så skal du have dig et andet grafikkort.

Hagar

Fra : Kim

Dato : 25-09-08 07:10

> [...]
> at vi har installeret de nyeste drivere fra producenten."
>
> Hvad betyder det, og hvordan undersøger jeg om vi har det?

Hvad hedder det grafikkort der sidder i din PC ?
Skriv det så kan vi give dig et svar.

De ældre graffigkort undersøtter nemlig ikke DirectX 9.0c
men måske kun DirectX 8.0

Mvh Kim

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 25-09-08 08:50

Lone Nielsen wrote:

> "Kunne ikke finde nogen DirectX 9.0c - kompatible grafikkort i dette system,

Har I installeret DirectX 9.0c ?

Spillet kræver nemlig ikke noget specielt hardware for at virke. Det
kræver dog DirectX 9.0c.

Jesper Poulsen

Fra : Lone Nielsen

Dato : 29-09-08 07:19

Tak for jeres svar!
Hvordan finder jeg ud af hvad det er for et grafikkort?
Jeg har for nylig fået formateret min pc, og før det kunne vi sagtens
installere Sims og spille uden problemer. På spillene står at DirectX 9.0c
er inkluderet.
/Lone

Fra : Kim

Dato : 03-10-08 08:01

> [...]
> Jeg har for nylig fået formateret min pc, og før det kunne vi sagtens
> installere Sims og spille uden problemer. På spillene står at DirectX 9.0c

Højreklik på skrivebord - Egenskaber - Indstillinger -
Avanceret - Kort,
eller
Højreklik på Denne Computer - Egenskaber - Hardware -
Enhedshåndtering - klik på +(krydset) til venstre for
Skærmkort, så skulle det stå der.

Eller kan man bruge små programmer som
fortæller om ens hardware evt:
http://pc-stuff.dk/everest.htm
De hedder bl.a. Motherboards Monitors

Mvh Kim

Fra : Martin

Dato : 26-09-08 08:28

Lone Nielsen wrote:
> [...]
> at vi har installeret de nyeste drivere fra producenten."
>
> Hvad betyder det, og hvordan undersøger jeg om vi har det?

DirectX kan hentes kvit og frit fra
<http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=2da43d38-db71-4c1b-bc6a-9b6652cd92a3&displaylang=en>

Dog kræver det et grafikkort som også understøtter DX9, jeg tror vi skal
tilbage til 2004 for at finde grafikkort som ikke understøttede DX9

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 26-09-08 08:57

Martin wrote:

> Dog kræver det et grafikkort som også understøtter DX9, jeg tror vi skal

For at installerer DX9 - sikke noget vrøvl.

Og spillet kan klare sig med TNT.

Jesper Poulsen

Fra : Martin

Dato : 27-09-08 02:40

Jesper Poulsen wrote:

> For at installerer DX9 - sikke noget vrøvl.

Nej det er korrekt, men for at benytte DX9 motoren, kræver det et
grafikkort der kan køre DX9

> Og spillet kan klare sig med TNT.

Så meget er jeg dog ikke inde i The Sims :)

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-09-08 22:53

Martin wrote:

> Nej det er korrekt, men for at benytte DX9 motoren, kræver det et
> grafikkort der kan køre DX9

Korrekt, men det er ikke ensbetydende med at spillet kræver en DX9-kort
for at virke.

> Så meget er jeg dog ikke inde i The Sims :)

Søg på system requirements.

Jesper Poulsen

Fra : René Lønstrup

Dato : 27-09-08 16:17

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i meddelelsen

> For at installerer DX9 - sikke noget vrøvl.
>
> Og spillet kan klare sig med TNT.

Sims 2? - Jeg gad godt nok ikke spille Sims 2 med et TNT... - Jeg syntes
ærligt talt ikke det kørte særligt godt på min bærbar, som er udstyret med
et ATI X700, der vel er en 6-7 generationer nyere end et TNT..

René Lønstrup
[insert random ingenious quote here...]

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-09-08 22:54

René Lønstrup wrote:

> Sims 2? - Jeg gad godt nok ikke spille Sims 2 med et TNT... - Jeg syntes

Det er så noget andet. Men mere skal der teoretisk set ikke til.

Ergo er snakken om DX9-kort ganske overflødig i forbindelse med at få
spillet til at starte op.

Jesper Poulsen

Fra : Kenneth

Dato : 27-09-08 23:17

Lone Nielsen wrote:
> [...]
> drivere fra producenten."
> Hvad betyder det, og hvordan undersøger jeg om vi har det?

Det betyder at DirectX 9.0c skal være installeret og muligvis
også en nyere driver til grafikkortet.

DirectX 9.0c er blevet linket tidligere her i tråden, og den
burde du hente og installerer. Mht. til grafikkort driver så
er det svært at hjælpe uden at vide hvad du har.

Højreklik på skrivebordet, vælg egenskaber, derefter
indstillinger,
og du burde kunne se hvad grafikkort du har.

Så kan du derefter gå til producentens hjemmeside, og hente
den nyeste driver til dit grafikkort eller skrive herinde hvad
kort du har, så skal du nok få hjælp til dette.

Med Venlig Hilsen / With Best Regards
Kenneth Iversen

Fra : Lone Nielsen

Dato : 29-09-08 09:29

Dejligt at så mange vil hjælpe?
Jeg er lidt "tung" i det her, så det tager nok lidt tid for jer at hjælpe
mig he he.
Jeg har kigget under indstillinger, og fandt frem til:
Skærm: Plug and Play-skærm på RADEON9200 SE.
Er det dét? ?
Venligst Lone

Fra : Kenneth

Dato : 29-09-08 11:24

Lone Nielsen wrote:
> [...]
> jer at hjælpe mig he he.
> Jeg har kigget under indstillinger, og fandt frem til:
> Skærm: Plug and Play-skærm på RADEON9200 SE.

Hej Lone

Ja det er det nemlig. Jeg tillader mig at antage at det
er Windows XP du bruger, så du kan hente en driver
til det her:

http://ati.amd.com/support/drivers/xp/radeon-prer300-xp.html

Kortet burde kunne køre Sims 2. Hvor godt det så klare
det tør jeg ikke gætte på. Det er et ældre kort, men det er
spillet som sådan også.

Skriv endelig hvis der er problemer.

Mvh
Kenneth Iversen

Fra : Lone Nielsen

Dato : 30-09-08 17:20

Hej Kenneth
Jeg fulgte dit råd, og det hjalp på det. Sims kører nu uden problemer. Så
alle er glade igen ?Mange tak for hjælpen.
Mvh. Lone

Fra : Kim

Dato : 03-10-08 08:03

> Hej Kenneth
> Jeg fulgte dit råd, og det hjalp på det. Sims kører nu uden problemer. Så
> alle er glade igen ?Mange tak for hjælpen.
> Mvh. Lone

Ja husk nu at gemme den et sted så du altid kan finde den,
evt brænd den ned på en skive.

Mvh Kim