freewarespil og genudgivelser
Fra : Mr. D

Dato : 22-09-08 20:37

I forlængelse af tråden med Red Alert spørgsmålet, kunne jeg godt tænke mig
at komme med endnu en opfordring til at dele eventuel viden om freewarespil
og billige genudgivelser.

Jeg hører til dem, der spillede DOOM, DOOM II, Quake, Quake II og Quake
Arena (deathmatch?) og Duke Nukem, og jeg ville give min halve hest for at
få lov til at spille dem igen.

Jeg prøvede Quake 2 for ikke så længe siden, og det var en dejlig
fornemmelse. Jeg har hørt, at DOOM I kan spilles eller downloades frit fra
nettet, men at det kræver, at man er nørd og har forstand på, hvordan man
installerer et dos baseret spil i windows. Sådan noget kan jeg ikke finde ud
af.

Men, jeg ville da utroligt gerne prøve det første Quake, doomerne og Nukem.

Nogen som ved noget?

simon

Fra : Mr. D

Dato : 22-09-08 20:57

"Mr. D" <sigri@detiparantesemail.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen som ved noget?

.... og unreal Tournament

Fra : Bufferzz

Dato : 22-09-08 20:58
Fra : Bufferzz

Dato : 22-09-08 20:57

> Men, jeg ville da utroligt gerne prøve det første Quake, doomerne og
> Nukem.
> Nogen som ved noget?

Du kan købe dem billigt hos steam.
Og de virker i Windows XP og Vista "out of the box"
http://surl.dk/4qt/

Fra : Mr.Larsen

Dato : 22-09-08 21:28

Mr. D forklarede den 22-09-2008:
> I forlængelse af tråden med Red Alert spørgsmålet, kunne jeg godt tænke mig
> at komme med endnu en opfordring til at dele eventuel viden om freewarespil
> og billige genudgivelser.

Her finder du mange gratis spil.

http://www.gamershell.com/fullgame_download_archive.html

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Ostehaps

Dato : 28-09-08 13:34

Mr. D skrev:
> [...]
> af.
>
> Men, jeg ville da utroligt gerne prøve det første Quake, doomerne og Nukem.

www.abandonia.com, www.dosgamesarchive.com/list/ og andre lign sider..
der kan man hente masser af gamle spil der skal dog bruges dosbox til at
spille dem, men det tager ikke lang tid at sætte sig ind i.. www.dosbox.com

Fra : Mr. D

Dato : 04-10-08 08:15

"Ostehaps" <Ostehaps@jir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> kan man hente masser af gamle spil der skal dog bruges dosbox til at
> spille dem, men det tager ikke lang tid at sætte sig ind i..

Tak til jer alle

Jeg må vist prøve noget af det her af. Det ser spændende ud. Glæder mig til
et rush back in time

simon