Flere SQL servere under XP Pro?
Fra : Rado

Dato : 22-09-08 14:38

Er der muligt at installere og arbejde med (programmering) flere SQL
servere - f.ex. MySQL og MS SQL Server 2005/8 - samtidig under XP Pro,
uden at det skaber problemer?

--
Rado

Formerly,We Suffered From Crimes.
Now,We Suffer From Laws.
- Tacitus

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-09-08 15:34

"Rado" skrev

> Er der muligt at installere og arbejde med (programmering) flere SQL
> servere - f.ex. MySQL og MS SQL Server 2005/8 - samtidig under XP Pro,
> uden at det skaber problemer?

MySQL og MSSQL 2005 fungerer fint sammen på Vista
Jeg vil formode at det samme gør sig gældende på XP?

Hvorfor vil du have både 05 + 08?
Der kan selvfølgelig være noget i interfacet på 05 der ikke virker mod en 08
db
Men 08 kan vel snildt connecte/bruge en 05 db?

Hvis det er for at teste så er det optimale da en ren 05 installation
(imho)

- Peter

Fra : Rado

Dato : 23-09-08 11:29

On Mon, 22 Sep 2008 16:33:47 +0200, "Peter Lykkegaard"
<plykkegaard@gmail.com> wrote:

>"Rado" skrev

>MySQL og MSSQL 2005 fungerer fint sammen på Vista
>Jeg vil formode at det samme gør sig gældende på XP?

OK, tak, jeg prøver.

>Hvorfor vil du have både 05 + 08?

OK, jeg mente faktisk 05 /eller/ 08. Har p.t. 05 dev men overvejer 08
dev istedet nu den alligevel er ude.

Jeg spørger fordi jeg for nogen tid siden lavede en testinstallation
af 2005 dev mens jeg havde Express 2008 installeret, og der fik jeg at
vide at jeg skulle afinstallere Express 2008 da de ikke kunne køre
sammen.

Fra : Leif Neland

Dato : 23-09-08 13:03

Rado skrev:
> Er der muligt at installere og arbejde med (programmering) flere SQL
> servere - f.ex. MySQL og MS SQL Server 2005/8 - samtidig under XP Pro,
> uden at det skaber problemer?

Det er ikke noget problem at have flere sql-servere af forskellig
"fabrikat"; de bruger jo forskellige portnumre etc.

Det kan være problematisk at have flere versioner af det samme, f.ex.
MSSQL 2005 og 2008, da de så vil bruge samme portnumre osv. Det kan
muligvis lade sig gøre, ved at lave manuelle indstillinger, men næppe
lige ud af kassen med standardinstallation. Ligesom det KAN lade sig
gøre at have flere versioner af IE på samme maskine, men intet problem
at have f.ex. IE og Firefox samtidig.

Leif

Fra : Rado

Dato : 23-09-08 17:33

On Tue, 23 Sep 2008 14:03:28 +0200, Leif Neland <leif@neland.dk>
wrote:

> [...]
>muligvis lade sig gøre, ved at lave manuelle indstillinger, men næppe
>lige ud af kassen med standardinstallation.

OK tak. Det bliver nu ikke aktuelt p.t. men rart at vide hvis det
skulle blive det.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-09-08 17:57

"Rado" skrev

> OK tak. Det bliver nu ikke aktuelt p.t. men rart at vide hvis det
> skulle blive det.

med en kraftig bærbar og rigeligt med ram så har jeg forskellige
installationer liggende via vmware workstation :)
Lige nu køre jeg nogle test (til eget brug) via Ubuntu/MySQL/phpBB3 på den
måde
Det er lige ud af landevejen :)

- Peter

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 04-10-08 01:55

Rado wrote:
> Er der muligt at installere og arbejde med (programmering) flere SQL
> servere - f.ex. MySQL og MS SQL Server 2005/8 - samtidig under XP Pro,
> uden at det skaber problemer?

MySQL og SQLServer (og Oracle, DB2, Firebird etc.) : intet problem

SQLServer 2005 og 2008 i Express Edition inkl. Studio Express
Edition vil drille under installationen.

Man skal lige lave et lille registry trick for at få det hele ind.
Jeg kan finde det frem hvis nødvendigt.

Men som allerede nævnt så vil nyeste (2008) normalt være nok.

Arne