Red Alert spørgsmål
Fra : John Lund

Dato : 18-09-08 19:54

Jeg skal snart holde et lille lan-party for nogle unge i den lokale
idrætsforening.

Sidste år spillede vi gratisspillet Wild West hvilket gav en god action.

Men nu spørger de unge efter noget strategi. Jeg har tidl. læst at Red Alert
var givet til freeware. Men jeg kan ikke finde det på gamershell.com. Er der
nogen som har et link hvor de 2 cd'er kan hentes.

Tillægsspørgsmål : Har hentet en XP-patch, men hvordan med Vista kan den
køre på Vista også ?

Mvh

John Lund

ps. tips om andre gratis lån-spil modtages gerne.

Fra : John Lund

Dato : 18-09-08 20:01

Man skal bare spørge og så finder man selv svaret :)

http://www.ea.com/redalert/news-detail.jsp?id=62

Tips om andre gratis spil modtages fortsat

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-09-08 17:29

In news:48d2a57f$0$15880$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
John Lund <jol(haderspam)@privat.dk> typed:
> Man skal bare spørge og så finder man selv svaret :)
>
> http://www.ea.com/redalert/news-detail.jsp?id=62
>
> Tips om andre gratis spil modtages fortsat

Jeg kom vist lidt for sent med mit svar, men jeg ville da helt bestemt
downloade den fra EA's egen hjemmesiden som du selv fandt.

Hvis du googler videre finder du sikkert flere gratis spil. Jeg har desværre
ingen dessiner.

God fornøjelse med jeres lan-aften. Jeg ved fra mine to børnebørn på 18 og
19, at det er et stort hit.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-09-08 17:25

In news:48d2a3c4$0$15892$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
> [...]
> hentes.
> Tillægsspørgsmål : Har hentet en XP-patch, men hvordan med Vista kan

Jeg har også Vista, og havde nogle problemer med min Diablo II, hvor Vista
gjorde mig opmærksom på at den ikke var kompatibel. Jeg hentede så en patch
på Blizzard's hjemmeside, og nu er der ikke noget i vejen udover at Vista,
hver gang ved opstart spørger, om jeg vil køre spillet, så det er bare at
klikke bekræftende.

Min mand har også Red Alert, som jo er et ældre spil ligesom Diablo II. Jeg
vil da tro at det samme vil gøre sig gældende med dette spil også. Jeg har
ikke checket det, da min mands maskine kører med XP og der kan den godt
spilles ugen problemer.

Jeg fandt en side med free download af den første version af Red Alert, som
jo er blevet frigivet til gratis download, fordi de lige har lanceret en
3'er til spillet. Den består af 2 cd'er med 500 MB på hver:

http://www.shacknews.com/onearticle.x/54508

Fra : Laziter [9440]

Dato : 19-09-08 23:49

"Tove Krieger" <minimiv@privat.dk> skrev i meddelelsen
> ... udover at Vista, hver gang ved opstart spørger, om jeg vil køre
> spillet, så det er bare at klikke bekræftende.

Kontrolpanel -> Brugerkonti og Familesikkerhed -> Brugerkonti
'Slå brugerkontostyring til eller fra'

Så er det bare at fjerne hakket i 'Brug brugerkontokontrol til at....',
trykke Ok og så er du ude over det problem.
Brugerkontokontrollen er nok den mest trælse ting ved Vista, især hvis man
er garvet bruger af Windows i forvejen, og det har jeg indtryk af at du er

Mvh
Benjamin

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-09-08 11:47

In news:48d42c64$0$90270$14726298@news.sunsite.dk,
Laziter [9440] <laziter@gmail.com> typed:
> [...]
> Brugerkontokontrollen er nok den mest trælse ting ved Vista, især
> hvis man er garvet bruger af Windows i forvejen, og det har jeg

Mange tak for dit råd Benjamin, men sådan "spiller" klaveret desværre ikke.

Jeg har skam prøvet at slå brugerkontostyringen fra, men skyndte mig at slå
den til igen, fordi der hele tiden popper en meddelelse op hvor der står, at
jeg har slået den fra og om jeg vil slå den til igen. Så det kan næsten være
lige meget, om jeg skal tillade Diablo når de spørger om det, eller klikke
på popup-vinduet med forespørgslen om brugerstyringer. Der skal jo klikkes
begge steder. Men bortset fra det, så har du helt ret i at det er et
irritationsmoment at Vista spørger hele tiden om dit eller dat.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 20-09-08 12:11

"Tove Krieger" <minimiv@privat.dk> skrev i meddelelsen
> Mange tak for dit råd Benjamin, men sådan "spiller" klaveret desværre
> ikke.

Det var da så lidt

> [...]
> næsten være lige meget, om jeg skal tillade Diablo når de spørger om det,
> eller klikke på popup-vinduet med forespørgslen om brugerstyringer. Der

Så må du lige et smut i kontrolpanelet igen.
Kontrolpanel -> Sikkerhed -> Sikkerhedscenter
I venstre side vælger du 'Skift den måde, Sikkerhedcenter advarer mig på'
Tryk på 'Giv ikke besked, og vis ikke ikonet'

Så skulle du gerne slippe for at klikke mere end højest nødvendigt

> Men bortset fra det, så har du helt ret i at det er et irritationsmoment
> at Vista spørger hele tiden om dit eller dat.

Åh ja, jeg har slået alle advarsler fra på min Vista.
Jeg mener selv at vide hvad der er godt og skidt at lave på en computer.
Og endnu har jeg ikke haft virus eller andet skidt inde..

Mvh
Benjamin

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-09-08 12:31

In news:48d4da59$0$90268$14726298@news.sunsite.dk,
> [...]
> I venstre side vælger du 'Skift den måde, Sikkerhedcenter advarer mig
> på' Tryk på 'Giv ikke besked, og vis ikke ikonet'

Tak for det. Jeg har nu slået det fra, selvom der står "ikke anbefalet", men
jeg tror at jeg er rimelig godt dækket ind hvad sikkerhed angår, så nu må
jeg se hvad der sker - altså hvis der sker noget uventet, det håber jeg godt
nok ikke at der gør.

Fra : PerX ...

Dato : 22-09-08 00:49

In article <48d2a3c4$0$15892$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, "John
Lund" <jol(haderspam)@privat.dk> says...
> [...]
>
> Men nu spørger de unge efter noget strategi. Jeg har tidl. læst at Red Alert

Ikke helt, det er stadig deres og under copyright, men dem som har
rettighederne giver dig lov til at downloade det :)

(I modsætning til RA3 som man kun må installere et par gange og så er
det slut)

Fra : Laziter [9440]

Dato : 22-09-08 07:31

"PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Ikke helt, det er stadig deres og under copyright, men dem som har
> rettighederne giver dig lov til at downloade det :)

Freeware er som regel også copyright beskyttet.
Det er bare gratis software med samme gældende regler som betalingssoftware.
Så jo, Red Alert er blevet til freeware.

Mvh
Benjamin