Vis nummer eller Navn
Fra : steffena2

Dato : 22-08-08 15:52

Hej,

Kan I oplyse hvilken B&O model der har den funktion at kunne vise navnet ( i
stedet for nummeret ) på den der ringer op. Jeg ved at BeoCom 4 kan; men var
det var vel næppe den første model ?

mvh Steffen

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 22-08-08 16:10

steffena2 <steffena2@mail.dk> wrote:
> [...]
> navnet ( i stedet for nummeret ) på den der ringer op. Jeg ved at
> BeoCom 4 kan; men var det var vel næppe den første model ?

Beocom 2500 er,er den første ! Den er dog ikke trådløs.
Så kom BeoCom 4.
og sidst Beocom 6000

--
ad

Fra : Leo Havmøller

Dato : 26-08-08 05:02

> Kan I oplyse hvilken B&O model der har den funktion at kunne vise navnet
> ( i stedet for nummeret ) på den der ringer op. Jeg ved at BeoCom 4 kan;
> men var det var vel næppe den første model ?

Samtlige telefoner i denne verden, som har en indbygget telefonbog, har
denne funktion.
Det modtagne nummer slås op i telefonbogen, og hvis det findes vises navnet
istedet for.

Leo Havmøller.

Fra : Chano Andersen

Dato : 29-08-08 09:54

Leo Havmøller wrote:
> Samtlige telefoner i denne verden, som har en indbygget telefonbog, har
> denne funktion.
> Det modtagne nummer slås op i telefonbogen, og hvis det findes vises
> navnet istedet for.

Pjat, jeg har haft en trådløs telefon fra Topcom, som IKKE havde denne
funktion.. Den viste blot nummeret.

Jeg har også en telefon der viser navnet på folk der ringer, UDEN de er
i telefonens telefonbog...

- Chano Andersen.

Fra : Leo Havmøller

Dato : 29-08-08 10:27

> Pjat, jeg har haft en trådløs telefon fra Topcom, som IKKE havde denne
> funktion.. Den viste blot nummeret.

At kalde nogetsomhelst fra Topcom for en telefon er vel også en overdrivelse

> Jeg har også en telefon der viser navnet på folk der ringer, UDEN de er i
> telefonens telefonbog...

Hvilken telefon og operatør?

Leo Havmøller.

Fra : Chano Andersen

Dato : 30-08-08 08:43

Leo Havmøller wrote:

> At kalde nogetsomhelst fra Topcom for en telefon er vel også en
> overdrivelse

Det fandt jeg også ud af, men den var billig :P

> Hvilken telefon og operatør?

En Snom 360, den vil gøre det uanset operatør. Den kalder en URL når der
kommer et opkald, hvor den med sender nummeret på den der ringer,
derefter laves et opslag i 118 online, resultatet sendes til telefonen
som en XML.

Der er altså tale om noget hjemmebryg. Den kan også kun vise det hvis
den der ringer viser nummer, og nummeret er registreret i 118 online.

- Chano Andersen.

Fra : Leo Havmøller

Dato : 01-09-08 06:27

> [...]
> laves et opslag i 118 online, resultatet sendes til telefonen som en XML.

Altså bare en SIP-telefon der laver et web-opslag.
Jeg troede lige der var en dansk fastnet-operatør der var begyndt at udsende
CNIP.

Leo Havmøller.

Fra : Chano Andersen

Dato : 01-09-08 20:37

Leo Havmøller wrote:
> Altså bare en SIP-telefon der laver et web-opslag.

Præcis

> Jeg troede lige der var en dansk fastnet-operatør der var begyndt at
> udsende CNIP.

Aner ikke hva' CNIP er, men det er helt sikkert ikke det. ;)

- Chano Andersen.

Fra : Ole C

Dato : 29-08-08 10:37

Chano Andersen skrev blandt andet:

> Jeg har også en telefon der viser navnet på folk der ringer, UDEN de
> er i telefonens telefonbog...

Hvordan gør den det? - er den synsk?

--
vh
Ole C

Fra : Chano Andersen

Dato : 30-08-08 08:44

Ole C wrote:

> Hvordan gør den det? - er den synsk?

Se mit svar til Leo Havmøller, andet steds i tråden her.

Men kort opsummeret, den laver et 118online opslag som vises i
telefonens display.

- Chano Andersen.

Fra : Ole C

Dato : 30-08-08 09:26

> Se mit svar til Leo Havmøller, andet steds i tråden her.
>
> Men kort opsummeret, den laver et 118online opslag som vises i
> telefonens display.

OK - men så er du nok også i en lidt anden boldgade end OP lægger op til...

--
vh
Ole C

Fra : Chano Andersen

Dato : 30-08-08 10:18

Ole C wrote:

> OK - men så er du nok også i en lidt anden boldgade end OP lægger op
> til...

Helt sikkert, men ikke destomindre er det en sjov lille feature, der
altid kan imponere folk der ikke kender til teknikken bag. :P

- Chano Andersen.