Fullrate-telefoni via eksisterende stik
Fra : Mikkel

Dato : 24-07-08 22:12

Hej.

Overvejer at skifte til Fullrate, men jeg synes det lyder noget
besværligt, at alle telefoner skal tilsluttes direkte til deres router.

På deres hjemmeside skriver de, at "En autoriseret elektriker kan ændre
installationen i dit stik, og gøre det muligt for dig at anvende andre
eksisterende telefonstik på din bopæl, end det du benytter til
bredbåndsforbindelsen" - er der nogen der ved, hvad sådan et indgreb går
ud på, og virker det?

Og hvad kan det mon koste?

Mikkel

Fra : Kent Glerup

Dato : 24-07-08 22:23

Mikkel skrev:
> [...]
> eksisterende telefonstik på din bopæl, end det du benytter til
> bredbåndsforbindelsen" - er der nogen der ved, hvad sådan et indgreb går

Ja, at føre "indgangskablet" direkte til router/modem. Resten af
installationen kobles fra kablet fra bycentralen, og kobles i stedet til
udgangen på routeren.

> og virker det?

Ja.

> Og hvad kan det mon koste?

1-2 timers arbejde, afhængigt af hvor kompliceret din
telefoninstallation er.

/Kent Glerup

Fra : Mikkel

Dato : 24-07-08 22:28

On 24-07-2008 23:23 Kent Glerup wrote:
> Ja, at føre "indgangskablet" direkte til router/modem. Resten af
> installationen kobles fra kablet fra bycentralen, og kobles i stedet til
> udgangen på routeren.

Takker for svar! Og er det noget som enhver elektriker bør kunne ...?

Mikkel

Fra : Kent Glerup

Dato : 24-07-08 22:51

Mikkel skrev:

> Takker for svar! Og er det noget som enhver elektriker bør kunne ...?

Njahh.. De fleste burde. Men gerne én med bare en smule forstand på
tele/svagstrøm.

/Kent Glerup

Fra : Tonni Madsen

Dato : 24-07-08 23:28

> Njahh.. De fleste burde. Men gerne én med bare en smule forstand på
> tele/svagstrøm.

Nja, nu skal du passe lidt på, det kommer meget an på hvordan installationen
er lavet...
Hvis der kun er trukket 1 kabel ude fra boksen og ind, evt til loftet, så er
det ikke så slemt, men hvis der er trukket direkte ind til flere stik, så er
det ikke så let en sag, da elektrikeren jo ikke må gå i dåsen udenfor...
Så det kan godt blive vanskeligt at få alle stik "koblet om bag ved
routeren" hvis du kan følge mig...
Dette kan naturligvis altid løses med nye kabler, men det kan hurtigt blive
lidt omfattende...
Du har vel ikke til fældigvis et "tele/kap-stik" et sted i huset...
Det er et stik hvor der sidder et lille firkantet stik, i stil med dem der
sidder bag på telefonen... Sidder oftest sammen med et normalt 3benet
telefonstik i en dåse af samme størelse som en stikkontakt...

Mvh Tonni Madsen

Fra : Kent Glerup

Dato : 25-07-08 07:44

Tonni Madsen skrev:

> Nja, nu skal du passe lidt på, det kommer meget an på hvordan installationen
> er lavet...

Klart. Men man kan ikke gardere sig mod alt.

> [...]

Klart. Men man kan ikke gardere sig mod alt.

> Så det kan godt blive vanskeligt at få alle stik "koblet om bag ved

Kan jeg sagtens, hart selv kørt for TDC i et års tid.

> Du har vel ikke til fældigvis et "tele/kap-stik" et sted i huset...

Niks. Om OP har aner jeg ikke.

> Det er et stik hvor der sidder et lille firkantet stik, i stil med dem der
> sidder bag på telefonen... Sidder oftest sammen med et normalt 3benet
> telefonstik i en dåse af samme størelse som en stikkontakt...

Korrekt!

/Kent Glerup

Fra : Jan

Dato : 25-07-08 01:44

Hej,

Mikkel wrote:
> [...]
> benytter til bredbåndsforbindelsen" - er der nogen der ved, hvad
> sådan et indgreb går ud på, og virker det?

Jeg købte en trådløs tlf, som jeg satte direkte i Fullrates modem, meget
lettere og sikkert også billigere end at få lavet det af en elektriker.
Check lige Fullrates forum, ikke alle trådløse virker lige godt med
Fullrate.

Mvh
Jan

Fra : Mikkel

Dato : 25-07-08 14:17

On 25-07-2008 02:44 Jan wrote:
> Jeg købte en trådløs tlf, som jeg satte direkte i Fullrates modem, meget
> lettere og sikkert også billigere end at få lavet det af en elektriker.

Helt sikkert - men jeg har bare en dejlig B&O-telefon med alle mine
telefonnumre gemt i, så den vil jeg nødig undvære (vanens magt!).

> Check lige Fullrates forum, ikke alle trådløse virker lige godt med
> Fullrate.

Det kan man ikke, medmindre man er Fullrate-kunde!

Mikkel

Fra : ODS

Dato : 26-07-08 19:52

Mikkel skrev:
> [...]
> eksisterende telefonstik på din bopæl, end det du benytter til
> bredbåndsforbindelsen" - er der nogen der ved, hvad sådan et indgreb går

Kan det hele ikke ordnes trådløst fra routeren?